Wednesday, November 2, 2011

Re: RG2011...mca hina islam apa umno, pekida ,perkasa buat

salam,

pada pendapat saya, apa pun, siapapun, usahlah bertelagah mcm ni, ia memburukkan lg pertalian persaudaraan kita...

apa pun org politik kata, apa pun org politik buat, itu sudah memang kerja dia, kita sebagai rakyat yg dah pegi sekolah, nilailah sendiri, dan buat pilihan sendiri...

tidak habis bertelagah dalam title politik ini.

sekadar pandangan

________________________________________________________________________
Zapri Mohammad
Tel: 0133338025
Email: zaprimohammad@yahoo.com

--- On Tue, 11/1/11, nor azlin mohd nordin <azlin8@yahoo.com> wrote:

From: nor azlin mohd nordin <azlin8@yahoo.com>
Subject: Re: RG2011...mca hina islam apa umno, pekida ,perkasa buat
To: "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>
Date: Tuesday, November 1, 2011, 3:53 AM

En Rizla, 

Wan Zailan memang cam tu...hari tu dia tuduh saya ahli puteri umno lucah...padahal saya ni tak pernah pun jadi ahli umno atau Pas. Hanya sebab komen saya tak menyebelahi pengikut-pengikut Pas, sedap2 je tuduh saya ni pencacai umno....lucah pulak tu..
Dia memang sarkastik...so tak hairan la terdorong guna perkataan-perkataan yang tak elok.... 


From: Mohd Shahrizal Omar <rizal@jvc-jmm.com.my>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Cc: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Tuesday, November 1, 2011 10:27 AM
Subject: Re: RG2011...mca hina islam apa umno, pekida ,perkasa buat

 

saudara Mod,

ada ayat cacian yg jelas pada hemat saya kat bawah (saya highlight dgn font warna merah),
ataupun saudara "Wan Zailan" mencampur-adukkan bahasa indonesia (butuh=perlu) dalam emailnya(?).
minta tolong di-filter dilain kali ekk??

maaf jika terkasar bahasa...

- Rizla -




Re: RG2011...mca hina islam apa umno, pekida ,perkasa buat

Bisobonar - to: respeks_group
11/01/2011 09:56 AM

Sent by: respeks_group@yahoogroups.com

Please respond to respeks_group








 
Sebenarnya mereka ni pandai berkokok je, tapi tak bertelor. Dasar melayu bangsat!

2011/10/31 Wan Zailan <wanzailan@ajikl.com.my>
 

Nizam penang,
sehari dua ni presideng mca , chua soi leck dok galak hina islam, memburukkan hukum islam, dan sebagainya.
mana pergi pemuka melayu yang kunun islam perkasa, zulnordin, matezam kotak,pekida, himpun,silat lincah omardin,umno, rizzjr,nas isma,bakar,mahathir, drmaza dan seumpamanya.
apakah kamu hilang telur sebab mca kawan dengan umno dan boleh buat apa sahaja.
tapi kalau pas buat kamu berkkokok macam murai tercabut ekor. lepas tu ajak pas berbicang dan bersatu, buuutuhhhh
inilah kejahtan dan kemunafikan umno dan perjuangkan islam di bumi malayindonnepalmyamar ini.
sebab tulah jika akal yang waras yang tidak tercemar oleh dakyah umno akan dapat fikir akan semua ini.
----- Original Message -----
From: Ummu Waheedah
To: nizam penang ; MalaysiaNews@yahoogroups.com ; mahligai@yahoogroups.com ; pakbelang@yahoogroups.com ; orang_pulau27@yahoo.com ; Idaman_Group@yahoogroups.co.uk ; darahsatria47@yahoo.com ; shreddervirtuoso@gmail.com ; abdullahmohdkamal@yahoo.com ; zas62000@yahoo.com.sg ; ziee_lipan@yahoo.com ; nazacomp@gmail.com ; matobosa@yahoo.com ; murad@precico.com.my ; ustmdcd@gmail.com ; idealis_mahasiswa@yahoogroups.com ; eena_sp@yahoo.com ; respeks_group@yahoogroups.com ; rozi_amiruddin@yahoo.com
Sent: Saturday, October 29, 2011 7:44 PM
Subject: RG2011... Re: Mustahak Mendengar Nasihat Tun Mahathir. Itu Pun Jika PAS Waras.

 
Mjawap soalan diman silapnya Tun, jwpn sy, Tun silap sebab dia tak sekolah SAR, dim kurang beljar agama berbanding ilmu sekular dan dia kurang terdedah dengan pemikiran Islam. Bagi menjawap soalan2 tun ttg keadilan tu , Tun patut berbincang dgn semua mufti Malaysia dan semua peguam syar'ei. Dia tak patut menyuarakan kejahilannya kpd awam sebelum dia duduk berbeincang dgn ilmuan islam dari klangan ahli akdemik, ulama kjaan dan ulama pembangkang. tindakan bersuara di kahalayak awam yg rata2 lebih jahil daru tn sendiri sebanaranya tidak bawa pa2 manfaat kpd beliau dan ummat islam khasnya. 
 
 
From: nizam penang <nizam_bgchik@yahoo.com>
To:
"
MalaysiaNews@yahoogroups.com" <MalaysiaNews@yahoogroups.com>; "mahligai@yahoogroups.com" <mahligai@yahoogroups.com>; "pakbelang@yahoogroups.com" <pakbelang@yahoogroups.com>; "orang_pulau27@yahoo.com" <orang_pulau27@yahoo.com>; "Idaman_Group@yahoogroups.co.uk" <Idaman_Group@yahoogroups.co.uk>; "darahsatria47@yahoo.com" <darahsatria47@yahoo.com>; "shreddervirtuoso@gmail.com" <shreddervirtuoso@gmail.com>; "abdullahmohdkamal@yahoo.com" <abdullahmohdkamal@yahoo.com>; "zas62000@yahoo.com.sg" <zas62000@yahoo.com.sg>; "ziee_lipan@yahoo.com" <ziee_lipan@yahoo.com>; "nazacomp@gmail.com" <nazacomp@gmail.com>; "matobosa@yahoo.com" <matobosa@yahoo.com>; "murad@precico.com.my" <murad@precico.com.my>; "ustmdcd@gmail.com" <ustmdcd@gmail.com>; Ummu Waheedah <assakynah@yahoo.com>; "idealis_mahasiswa@yahoogroups.com" <idealis_mahasiswa@yahoogroups.com>; "eena_sp@yahoo.com" <eena_sp@yahoo.com>; "respeks_group@yahoogroups.com" <respeks_group@yahoogroups.com>; "rozi_amiruddin@yahoo.com" <rozi_amiruddin@yahoo.com>; "shreddervirtuoso@gmail.com" <shreddervirtuoso@gmail.com>
Sent:
Friday, 28 October 2011 10:28 AM
Subject:
Mustahak Mendengar Nasihat Tun Mahathir. Itu Pun Jika PAS Waras.






1- Mari kita lihat pandangan jujur Ayahanda Tun Mahathir mengenai hukuman hudud yang akan dilaksanakan di Negeri Kelantan, apabila Pas tergesa-gesa menubuhkan Jawatankuasa Teknikal dan dengan serentak menghantar surat kepada DS Najib untuk berjumpa,  wahal rumusan lapuran Jawatankuasa belum lagi dibuat.

Ini menampakan tembelang PAS mengejar tarikh PRU13 setelah 22 tahun berangan-angan dan ia semata-mata bertujuan mengenakan DS Najib semasa kempen nanti.


2- Malah Tun dengan jujur menasihati dan mengingatkan Pas pada hakikat yang akan mereka tempuhi. Mengingatkan PAS tentang manisfesto dan matlamat mereka. Jika perlu ubah sekali lagi 'Negara Keadilan' kepada 'Negara Apa-Apa Pun"

Setengah orang lebih suka memanggil ia sebagai penipuan dusta Pas yang teragong.

"Mereka (Pas) mengatakan bahawa hudud hanya bagi Muslim. Jadi jika ada kecurian melibatkan seorang rakan Cina,  mereka akan memotong tangan (Muslim),  tetapi rakan Cina atau rakan India,  mereka hanya akan dapat hukuman penjara dua bulan"

"Jadi, bagi PAS itu keadilan. Sudah pasti,  jika anda melakukan kesalahan lain,  mereka akan memotong kepala anda "
-      Tun semasa Majlis Jamuan Teh anjuran Perodua.

Betul atau tidak kenyataan Tun di atas?
Di mana silap kenyataan Tun?
Adakah Tun menfitnah? Adakah Tun mencaci?
Adakah Tun menghentam dan menyerang seperti kata Malaysian Insider yang suka cucuk-cucuk dan melaga-lagakan sesiapa sahaja?

Jikalau PAS yang melaung-laungkan KEADILAN, sila perjelaskan kepada rakyat dan cari lah dari segala kitab-kitab Jingga, Kuning, Hijau dan yang telah berabok-abok untuk menjelaskan nasihat yang diingatkan oleh Tun di atas. Jika tidak PAS, akan terkancing gigi dan terkencing dalam kain.

PAS jika waras, mereka akan menganggapkan segala teguran rakyat sebagai pencambahan fikiran dan tidak terus melebel mereka sebagai jahil. Itu lah kelemahan pemimpin PAS, sesiapa yang menegur dan memberi pandangan akan dicop sebagai jahil.

Sepertimana Dewan Ulamak PAS yang melebelkan YB Zul sebagai jahil apabila beliau menegur kes 'isteri-boleh-diliwat' yang terkandung didalam Enakmen terbaru Pas.

Ini baru Tun menasihati.
Belum lagi Karpal yang menasihati dan sudah 'setuju untuk tidak-bersetuju laksanakan hudud' dimana-mana sahaja atas tanah muka bumi Malaysia.
Dan belum lagi Najib dengan team Kabinet dan Parlimen beliau.

PAS harus kaji dan kupas terlebih dahulu bagaimana untuk mengharungi isi kandungan Surat Tun Kepada Pok Nick yang telah menjadi bahan kajian di Institute Pemikiran,






No comments:

Post a Comment