Wednesday, November 2, 2011

RG2011... Fw: Polis PP tahan 5 Individu Sertai Satu Perhimpunan Haram

 

----- Original Message -----
 

Polis Pulau Pinang Menahan Lima Individu Sertai Satu Perhimpunan Haram Di Georgetown Hari Ini

PDO

GEORGETOWN 31 Okt - Polis menahan lima individu kerana menyertai perhimpunan haram di sekitar bandar raya ini, bagi membantah pentadbiran kerajaan negeri pimpinan Lim Guan Eng. Ketua Polis Daerah Timur Laut, ACP Gan Kong Meng berkata, mereka yang termasuk Pengerusi Pertubuhan Islam Gabungan Amal (Pertiga), Sabaruddin Ahmad itu ditahan bagi membantu siasatan dan akan dibebaskan selepas keterangan diambil. Perhimpunan dipercayai dianjur beberapa Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) di negeri ini, katanya kepada pemberita, di sini. Sementara itu, dipercayai perhimpunan itu telah disertai kira-kira 200 penunggang motosikal yang memulakan protes kira-kira 12 tengah hari tadi dengan melalui Jalan Penang sebelum ke Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) dan Dewan Undangan Negeri (DUN). Mereka juga memasang kain rentang yang meminta pembinaan litar lumba untuk anak muda berlumba motosikal serta memakai kemeja-T kuning yang memaparkan ayat "Selamatkan Pulau Pinang, LGE Rasis". Perhimpunan itu bertukar kecoh apabila kumpulan penunggang motosikal terbabit bertindak mengelilingi bangunan Komtar sebanyak tiga kali, sebelum berkumpul di depan pintu masuk utama dan membunyikan hon motosikal selama 30 minit. Kumpulan itu kemudian bergerak ke Dewan Undangan Negeri (DUN) sebelum bersurai selepas diarah polis.

[Syabas dan tahniah diucapkan kepada pihak polis Pulau Pinang atas tindakan tegas yang mereka lakukan ini. Ternyata ada lagi pihak polis yang menjalankan tugas secara adil dan telus terhadap rakyat. Jika dinegeri lain terutamanya yang diperintah BN, sudah pasti prookasi seperti ini akan dibiarkan oleh mereka. Tambahan pula dipercayai demontrasi bermotosikal yang dilakukan oleh geng "Mat Rempit" di Pulau Pinang itu didalangi oleh parti politik di negeri terbabit. Bayangkan mereka sanggup gunakan golongan tersebut untuk membuat kacau ganggu dan membuat tindakan yang jelas bertentangan dengan undang-undang. Padahal mereka sensiri tahu betapa berbezanya pentadbiran Kerajaan Negeri dibawah Pakatan Rakyat jika mahu dibandingkan dengan ketika BN berkuasa dulu].

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment