Friday, November 25, 2011

RG2011... [H u j a n E m @ s [ X ]] Facebook Adalah Rancangan Realiti Yang Mana Andalah Pelakon, Pengarah Dan Penerbitnya

 

Facebook Adalah Rancangan Realiti Yang Mana Andalah Pelakon, Pengarah Dan Penerbitnya

Terkenang di pertengahan tahun 2007 bila mana Facebook baru benar-benar mula nak mecelah masuk market Malaysia. Tak ramai yang tahu. Kebanyakan manusia yang datang dan daftar pakai nama betul, pakai gambar betul dan attitude yang diguna pakai amat makmur.

Pakai nama betul tu yang antara faktor penarik utama yang friendster tak boleh lawan.

Tapi sekarang dah penuh sampah dan badut. Juga marketer dan scammer. Facebook tak ubah seperti medium untuk masing-masing menjadi bintang realiti rancangan sendiri.

Kata dia, "Di FB.. Semua org menjadi artis hehe..
FB mewujudkan sense seolah2 korang jadi terkenal... so nk tgk apa akan jadi dkt korang bila one day korang terkenal.. tgk fb sajelah..
org like post kita = stim
org komen post kita = stim

tp aku menyampah tgk budak2.. terutamanya perempuan... album ada 20 + setiap album ada 20x gambar...
gila ke apa...

apapun aku bukan peminat kepada sociaty.. dan kurang lh dgn fb.. masuk fb pun sembang dkt gorup2..

forum best lah.. tgk topic la... "

Saya setuju, dengan menjawab:-

Hahahaha 100% Agreed

Facebook ngan twitter ni menyediakan platform untuk ko menjadi bintang realiti rancangan ko sendiri
kekadang aku sendiri tak paham kenapa orang obses sangat; obses untuk tulis status sendiri dan obses nak baca status ngan update orang lain.

lagi menyampah biler time ko nak spend quality time pun ko nak sibuk cek bende2 alah tu hahaha

tapi ye lah facebook iklan sikit je cepat sikit loading
forum bersepah iklan ngan cookies sana sini lembab btol loading nyer hehehe

Ini tidak bermaksud saya anti-facebook. Tidak. Ada juga yang menambah:-

Betul tu kat Facebook ,kita macam umpama artis. Update hari ini kau makan nasi ayam atau aku sakit perut dan nak pergi jamban. Pedaa status gitu pun nak buat jugak ke.. Sekarang pihak FB sendiri telah mgnalpasti kebanjiran perkara lucah di facebook..Kat Malaysia ini ,memang dah rosak siap ada page anti islam la,gay,lesbian..KAdang-kdang kita dapat dosa tgk gambar yang tak senonoh .Baik berkomuniti di forum..

Saya layan facebook, malah facebook antara sumber terbesar pendatan saya dengan menggunakan fanpage dan facebook ads.

Saya "penonton" setia. Adakalanya kelakar saya baca status, gambar dan video yang keluar di wall dan newsfeed saya.

Cuma, kalaulah....

--
Dicatat Oleh Imran Malik ke H u j a n E m @ s [ X ] di 11/26/2011 03:12:00 AM

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment