Tuesday, November 1, 2011

RG2011... SEANDAINYA ESOK HARI KIAMAT

 

Assalamualaikum w.m.
 
Salam to all muslim bro and sis,
 
Mutakhir ini ada sahabat-sahabat yang membincangkan akan kedatangan Imam Mahdi, Dajjal dll. Itu semua telah diberitakan oleh Junjungan kita Rasulallah. Kita tinggal melalui zamannya sahaja apabila sampai masanya nanti. As you reach the bridge then only you cross it.
 
Persoalan umat kita sekarang adalah pelbagai masaalah peradaban dan perekonomian Islam yang teruk. Umat Islam dimana mana dunia malah ramai yang diinjak injak, diludahi, diperhina begitu rupa sedangkan disebutkan bahawa "Al-Islaamu-yaklu-walaa-yukla-'laihi" Islam itu tinggi tiada yang melebihinya" sedangkan umatnya parah. Tentunya ada sesuatu yang silap dalam pengamalan agama kita ini. Tentunya ada sesuatu yang fatal yang tak dipedulikan oleh Umat Islam hari ini sehingga seolah-olah Tuhan tidak adalagi memperdulikan hal umat. Umat sudah derhaka. Apakah 'anak derhaka' wajar dibela? Padahal ramai sekarang cendekiawan Islam yang melangit Ilmunya. dengan PhDnya, dengan Masternya dll. Dimana silapnya?
 
Dalam ribuan firman itu kita ambil sesuatu yang pendek saja dari firman tersebut dan kita praktikkan, kerana saya / kita lihat didalamnnya terkandung keselamatan dunia dan akhirat. Ayat itu berbunyi " Wazkuruuni-izkurkum-wasshkuruuli-walaa-takfuruun" Kata orang syariat / orang sunni, maknanya " Ingatlah padaKu nescaya Aku ingat kepadamu dan syukuruli nikmatKu keatasmu dan jangan engkau mengingkarinya" Do'nt denied nikmat Allah.
 
Kata orang sufi pula mengertikan " Zikirlah engkau kepadaKu dan Aku akan zikir pula keatasmu dan syukurilah nikmatKu keatasmu dan jangan engkau mengingkarinya" Kerana bagi orang sufi, mereka memahami adalah mustahil kita dapat mengingat sesuatu yang tak pernah dilihat, lagipun apa gunanya umpama mengingat Ibu bapa kita yang kaya dan penyayang yang tinggal jauh dari kita [ yang akan memberi pertolongan kepada kita] tetapi kita tidak memberitahu / menelefon / menghatar surat kepada mereka menyatakan akan keadaan kita. Melainkan kita telah menghubungi mereka barulah kita dibantu. [ Jika hubungan itu diterimanya, mana tahu salah number, salah alamat ]
 
Jadi konklusinya kita wajib berzikir kepada Allah [ jika sampai] barulah Allah akan berzikir pula kepada kita. Kalau misalnya sekali saja Allah menyebutkan " Selamat kamu semua" Apakah kita tidak selamat? lagipun seeprti kata orang tua tua, " nama tidak bercerai dengan yang empunya nama" Nama Allah yang diseru, maka Allah lah yang menjawab. Nama Muhammad yang dipanggil, maka Muhammad saja lah yang datang kepada yang memangggil. Tetapi kalau hanya ingat saja...manalah Muhammad tahu...
 
Jadi saya serukan kepada diri saya dan kita semua, mari kita semua umat senantiasa berzikir kepada Allah. Insyaallah kita diberinya perlindungan. Walaupun esok hari kiamat.....Hendak berzina kita baca dulu Bismillah...Insyaallah tak jadi kita berzina.
 
Bagaimana caranya kita berzikir itu? Kok kuat kuat dikatakan gila pula....Maka zikir kita dalam hati..." Wazkur-rabbaka-fii-nafsikka-tadaharru'an-wakhiwatan-wadunal jahri......" Zikirlah kamu dalam hatimu dengan merendahkan diri dan dengan tidak menjaharkannya" Ertinya tak perlulah sesiapa tau...
 
Akhirnya ampun maaf jua kerana saya yang buruk ini melihat " Zikirullah" itulah titik tolak dan antidot penyakit umat akhir zaman ini.
 
Ampun dan maaf yang sebesar besarnya.
 
HBI
From: "Zahida.Senin@my.ey.com" <Zahida.Senin@my.ey.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Tuesday, 25 October 2011 10:02 AM
Subject: Re: RG2011... Zikrullah Ustaz Dzulkarnain Hamzah
 

ada cara lain x nak download sbb kat opis depa block aa


Tok Cepai <cepaiderman@yahoo.com.my>
Sent by: respeks_group@yahoogroups.com
08/08/2011 12:49
Please respond to
respeks_group@yahoogroups.com

To
Ceramah Group <Ceramah_Islam_Gemilang@yahoogroups.com>, edarlagu@yahoogroups.com, geng_santai@yahoogroups.com, Idaman_Group@yahoogroups.co.uk, kelakar group <Kelakar@yahoogroups.com>, lagu-nasyid@yahoogroups.com, respeks_group@yahoogroups.com, SahabatInteraktif@yahoogroups.com, Seribayu <seribayugroup@yahoogroups.com>
cc
Subject
RG2011... Zikrullah Ustaz Dzulkarnain Hamzah





 

RAMAI yang menitiskan air mata tatkala mendengarkan nyanyian zikrullah ikon Astro Oasis yang mengacarakan program Kalam Suci ustaz Dzulkarnain Hamzah, 44 ketika berada di Tanah Cuci Makkah untuk mengejarkan haji.
Bezanya melodi zikrullah yang dinyanyikan Ustaz Dzulkarnain tidak menyamai sekali dengan melodi zikrullah yang biasa dinyanyikan di tanah air sendiri. Inilah keistimewaan penerbitan album zikrullah pertama Ustaz Dzulkarnain yang diterbitkan Islamic Media Edutainment.

Album ini memuatkan :

1-Al-Istighfar 1
2-Tasbih
3-Allahu Allah 1
4-Hasbiallah
5-Zikir Kasyifah
6-Kalimah At-Tauhid
7-Kalimah Toyyibah
8-Ya Allah 1
9-Ya Latif
10-Ya Allah 2
11-Doa Taubat


http://hotfile.com/dl/125641596/485bac0/Zikir_Munajat_-_Ustaz_Dzulkarnain_Hamzah.rar.html



----------------------------------------------------------
The information contained in this communication is intended solely for the use of the individual or entity to whom it is addressed and others authorized to receive it. It may contain confidential or legally privileged information. If you are not the intended recipient you are hereby notified that any disclosure, copying, distribution or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited and may be unlawful. If you have received this communication in error, please notify us immediately by responding to this email and then delete it from your system. Ernst & Young is neither liable for the proper and complete transmission of the information contained in this communication nor for any delay in its receipt.

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

MARKETPLACE

Stay on top of your group activity without leaving the page you're on - Get the Yahoo! Toolbar now.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment