Monday, September 3, 2012

Re: RG2011... Fw: BN Adalah Syaitan.. Ini Buktinya

 

Cakap lebat la.. Apa pasai nak kena pandai translate apa yg Tun cakap ja??? Yang pasai Anwar cakap tentang isu israel ngan Palestin tu ada hangpa puak umno ni dok mikir nak translate jugak ka??? Bab putar belit serah pada hangpa ja..

2012/8/29 M_ Nasir Isma_il <m_nasir_i@hotmail.com>
 

Kadang2 hendak gelak tengok orang2 yg hendak cari kesalahan Tun Mahathir. Dalam tulisannya, Dr Mahathir menulis "Better the devil you know than the angel you don't" yang didefinasikan oleh sesetengah org tu "Lebih baik syaitan yang anda kenali daripada malaikat yang anda tidak kenali" . Benda inilah hendak dijadikan gula2 utk hentam Tun. Mereka katalah seperti apa yang ada dibwah ini . Cukup-cukuplah memfitnah orang, ini nampak sungguh kebodohan sebahagian orang2 tersebut dan kecetekan ilmu mereka. Sedar2lah apa yg Tun cakap tu peribahasa/idiom orang Inggeris yg membwa maksud 'it is often better to deal with someone or something you are familiar with and know, even if they are not ideal, than take a risk with an unknown person or thing.' Kalau tidak paham jangan ckp lebih2. Masa interview pun Tun cakap dalam bahasa Inggeris  so kena paham dalam bahasa Inggerislah.Kalau hendak direct translation tanpa memahami kenyataan dan niat yg hendak disampaikan hilanglah maksud ayatnya. Ingat2lah diakhirat kelak kebanyakan org masuk neraka bukan kerana NIAT perjuangannya tetapi CARA mereka melaksanakan perjuangan tersebut. Henti2kanlah memFITNAH

To: melayucyber@yahoogroups.com
From: rienacom@yahoo.com.sg
Date: Tue, 28 Aug 2012 00:44:05 +0800
Subject: RG2011... Fw: BN Adalah Syaitan.. Ini Buktinya

 

 

Kenyataan Mahathir bahaya – TG Nik Aziz

agendsai.blogspot.
Dicatat oleh
 
 
MACHANG: Mursyidul Am, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, mempersoalkan bekas Perdana Menteri Tun Mahathir Mohamad yang mengenali syaitan berbanding malaikat.

Katanya, umat Islam diperkenalkan kedua-duanya sekali, iaitu syaitan dan malaikat.

"Syaitan ni, punyalah pandai belitnya dia, sampaikan Nabi Adam yang dah duduk dalam syurgapun terpaksa dihalau keluar kerana kejayaan godaan syaitan," ujarnya.

Beliau menyifatkan kenyataan Mahathir itu sebagai bahaya sambil mengingatkan umat Islam supaya mengenali kedua-duanya agar tidak terpesong dengan bisikan syaitan.

"Kenyataan sedemikian memang bahaya," ujarnya ketika diminta mengulas kenyataan Mahathir yang mendakwa baik menyokong syaitan yang dikenali daripada malaikat yang tidak dikenali dua hari lalu.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas majlis meraikan pelajar Yayasan Islam Kelantan yang bakal melanjutkan pengajian masing-masing ke Timur Tengah dan Majlis Aidilfitri di Markaz Ulama PAS (Madu), dekat sini tengah hari tadi.

Sementara itu ketika diminta mengulas kes anggota Parlimen Bachok, Nasharudin Mohd Isa, beliau enggan mengulas.

Katanya, keputusan anggota Parlimen itu biar diputuskan oleh Majlis Syura Ulamak PAS.

"Saya tak mahu ulas tentang tu, biarlah Majlis Syura sendiri yang tentukan, tak boleh saya," ujarnya./HarakahDaily

 

Sah!! BN Adalah Syaitan.. Ini Buktinya

Posted by Kedah Lanie

Mantan perdana menteri Tun Dr Mahathir menjelaskan bahawa "syaitan" yang dimaksudkannya dalam tulisan di blognya itu merujuk kepada kerajaan BN."Orang bertanya mengenai syaitan, tapi kita adalah syaitan yang orang kenal. Mereka adalah malaikat yang orang tidak kenal," katanya.Beliau bercakap kepada pemberita dalam sidang media di majlis rumah terbukanya sempena Hari Raya hari ini.
 
Ditanya siapakah golongan yang dimaksudkan sebagai "malaikat" itu, Mahathir berkata beliau merujuk kepada pembangkang.Jelasnya, "malaikat" itu bukanlah golongan yang suci kerana "Kadang-kadang, malaikat juga boleh buat bannyak perkara salah," katanya.Katanya, walaupun pembangkang mahu membuat perubahan, langkah itu tidak semestinya memberi kebaikan.

"Jika anda berubah kepada sesuatu yang lebih teruk, anda akan menyesalinya," kata Mahathir yang menambah, pembangkang akan terus berusaha untuk terus menang sekiranya berjaya membentuk kerajaan.Beliau menjelaskan pepatah bahasa Inggeris "lebih baik syaitan yang anda kenal daripada malaikat yang anda tidak kenal" yang disebut dalam tulisan di blog chedet.cc pada hari Rabu lalu.

Tulisan itu menggesa pembacanya supaya tidak menyokong Anwar yang disifatkannya sama dengan presiden Amerika Syarikat, Barack Obama.Obama, kata Mahathir banyak menjanjikan perubahan tanpa jaminan untuk menunaikannya.
~mkini
 
 
 

Rakyat "kecewa" Tun Mahathir memanggil Najib 'Syaitan'.

Posted by Kedah Lanie
 
 "Najib adalah syaitan". Dr M Perang Dengan Najib…

Tun Dr Mahathir yang sudah hampir mencecah umur 90 tahun ini, sudah menjadi liabiliti bagaikan 'biawak hidup' kepada Umno Barisan Nasional.
Berbagai kenyataan akhir-akhir ini sudah nampak betapa terdesaknya melindungi diri beliau daripada sebarang kejayaan Pakatan Rakyat menguasai kerajaan persekutuan dalam pilihanraya nanti.

Akibat betapa tersepitnya Najib Razak dengan situasi meruncing di Sabah, beliau terpaksa menubuhkan Suruhanjaya untuk isu Pendatang Tanpa Izin.  Ini menyebabkan Mahathir yang semakin tertekan dengan 'Tikaman dari belakang' Najib telah tersembur kenyataan yang semakin membelit….

Walaupun dengan penubuhan Suruhanjaya isu Pendatang itu sebenarnya akan membongkar keburukan dan kebusukan UmnoBn serta Mahathir... tetapi Najib terpaksa lakukan demi menyelamatkan diri sendiri terutamanya sokongan di Sabah yang semakin merosot akibat isu Pendatang ini ditangani dengan lemah…. Tetapi, keburukan rahsia Mahathir akan terbongkar semasa inkuiri nanti…

Mahathir sembur kenyataan yang lebih membelit

Rakyat "kecewa" Tun Mahathir memanggil Najib 'Syaitan'.

"Lebih baik menyokong syaitan yang anda tahu daripada menyokong malaikat yang anda tidak kenali," kata Mahathir.

Itulah kenyataan Mahathir semalam yang menyeru supaya sokongan terus diberi kepada BN dan bukannya kepada Pakatan Rakyat yang dipimpin ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Ia juga secara asasnya menunjukkan beliau bukan seorang demokrat, tidak menghormati demokrasi dan tidak menghormati hasrat rakyat.

Dalam kenyataan itu, Mahathir mengungkapkan BN sebagai "syaitan yang dikenali" dan Pakatan Rakyat pula sebagai "malaikat yang tidak dikenali".

Mahathir hanya mahu kerajaan sedia ada terus kekal berkuasa dengan cara autoritarian seorang diktator.

Itulah cerminan gaya biasa seorang diktator yang tidak lagi berkuasa, walaupun rakan dipijak…

 


__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment