Sunday, September 2, 2012

RG2011... Fw: PR Membelakangi SULTAN ?

 

 

Najib: Takkan Anwar lebih besar dari Sultan?

bloglistpolitik.blogspot.

 

Isu Jemputan Sultan Sempena Hari Merdeka. Jawapan Untuk Pencacai Otak Perkasa Dan Lembu Umno

kerabubersuara.blogspot


Bersama Tuanku Sultan Selangor di Masjid Negeri Selangor pada Majlis Bacaan Yasin dan Tahlil sempena Hari Merdeka ke-55
 
 

Selangor patuhi prosedur sambutan ambang merdeka - MB

Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini berkata pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) telah mematuhi segala amalan dan prosedur dalam menganjurkan sambutan malam ambang kemerdekaan di Dataran Kemerdekaan di sini, Khamis lepas.

Abdul Khalid berkata ini kerana pejabat SUK mempunyai pengalaman luas dalam mengadakan program seumpama itu pada tahun-tahun sebelum ini dan beliau "tidak berasa sangsi dengan keupayaan pejabat SUK menganjurkan sambutan itu dengan betul dan tertib".

"Sambutan ini bukanlah daripada penglibatan parti politik semata-mata tetapi ia dilaksanakan pegawai kerajaan menerusi pejabat SUK untuk beberapa tahun sebelum ini termasuk pentadbiran terdahulu," katanya kepada pemberita selepas melancarkan sebuah pameran kartun di Galeri Shah Alam di bandar itu.

Abdul Khalid mengulas laporan akhbar bahawa kerajaan Selangor pimpinan PKR membelakangkan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah apabila tidak menjemput baginda ke majlis sambutan itu.

Mengulas lanjut, Abdul Khalid berkata satu jawatankuasa khas dianggotai wakil pejabat SUK dan Menteri Besar ditubuhkan setiap kali menjelang sambutan ambang kemerdekaan.

Beliau berkata pihaknya mengadakan perjumpaan dengan Sultan Selangor setiap hari Rabu sebelum mesyuarat exco untuk memaklumkan mengenai segala program yang diadakan di negeri itu termasuk sambutan ambang kemerdekaan.

Menurut satu sumber yang enggan dikenalpasti, adalah menjadi amalan biasa pejabat SUK untuk menjemput Sultan Selangor hanya untuk berangkat ke Majlis Bacaan Yasin, Tahlil dan Doa Selamat sempena sambutan Hari Kemerdekaan, dan bukannya untuk sambutan malam ambang kemerdekaan.

Sementara itu, Yang Dipertua Perkasa Selangor Abu Bakar Yahya meminta polis menyiasat laporan akhbar yang menyatakan kerajaan negeri tidak menjemput Sultan Selangor ke majlis sambutan ambang kemerdekaan.

Beliau berkata sambutan kemerdekaan adalah anjuran rasmi kerajaan negeri untuk rakyat Selangor dan adalah wajar baginda dimaklumkan mengenainya.

"Perkasa Selangor bimbang akan timbul kemarahan rakyat kerana kerajaan negeri Selangor menyisihkan kepentingan Raja-raja Melayu khasnya Tuanku Sultan Selangor dalam sambutan ini.

"Oleh hal demikian, Perkasa bimbang sekiranya ada campur tangan 'orang luar' terhadap pentadbiran kerajaan Selangor," katanya kepada pemberita selepas membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Shah Alam.
- Bernama

Perkasa lapor polis isu undangan untuk Sultan Selangor

Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) Selangor hari ini membuat laporan polis berhubung tindakan kerajaan negeri itu ekoran satu laporan yang mendakwa Sultan Selangor tidak menerima undangan ke majlis sambutan kemerdekaan peringkat negeri pada malam 30 Ogos lalu.

"PERKASA Selangor meminta polis menyiasat sekiranya ada campur tangan pihak luar dalam pentadbiran kerajaan negeri Selangor sehingga tidak menjemput Sultan Selangor dalam sambutan ambang kemerdekaan ke-55 peringkat negeri Selangor," laporan itu dipetik.

Laporan berkenaan dibuat oleh setiausaha PERKASA Selangor, Azahar Othman di Ibu Pejabat Polis Daerah Shah Alam hari ini, ekoran satu laporan akhbar Utusan Malaysia semalam berhubung dakwaan itu.

"Perkasa Selangor bimbang akan timbulnya kemarahan rakyat kerana kerajaan Selangor menyisihkan kepentingan Raja-Raja Melayu khasnya Tuanku Sultan Selangor," kata Azahar lagi dalam laporan polisnya.

Laporan Utusan Malaysia bertajuk "PKR belakangkan Sultan Selangor?" semalam memetik kenyataan setiausaha sulit kepada Sultan Selangor, Datuk Mohamad Munir Bani bahawa Sultan Sharafuddin Idris Shah "tidak dimaklumkan secara rasmi oleh kerajaan negeri mengenai sambutan berkenaan".

Mohamad Munir dalam kenyataannya pada 30 Ogos itu juga menyebut bahawa "Sultan Sharafuddin hanya dijemput berangkat hadir pada majlis tahlil serta bacaan Yasin sempena kemerdekaan negara yang diadakan di Masjid Negeri."

Turut hadir bagi memberi sokongan ialah Yang Dipertua PERKASA Selangor, Abu Bakar Yahaya dan kira-kira 50 orang penyokong pertubuhan pro-Melayu itu.

Sambutan hari kemerdekaan dan hari Malaysia peringkat negeri Selangor diadakan pada malam Khamis lalu di Dataran Kemerdekaan, Shah Alam.

Antara tetamu yang hadir pada malam itu ialah penasihat ekonomi negeri Selangor, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
-mk

comments:

Anonymous said...

Mengapalah bangang nya ....selalunya sambutan merdeka peringkat negeri hanya MB sahaja yang di libatkan.Banyak negeri yang saya merantau begitulah keadaan nya.Cuma di Selangor ni di kecohkan keadaan nya olih mereka mereka yang nak mencari publisiti dan periuk nasinya.Biasalah ramai pengampu dari yang benar benar memcurah jasa.

gie said...

Haha perkasa makan taik lagi bagus, jgn makan nasi. Bodoh mengalahkan lembu

Anonymous said...

Perkasa dah mmg lembu… xperlu la diorg nak melembukan diri lagi…
Eh! Bukan Umngok ke yg lembu? Hahahah

Anonymous said...

Pada ingatan teman, sepanjang count down di Dataran Merdeka, tak ada pun SPB Yang DiPertuan Agong turut serta.........Apa bicara Perkasa ni..........

Anonymous said...

UMNO = LEMBU....PERKASA = TAHI LEMBU

kah..kah..kah..

 

PR Membelakangi SULTAN atau BN yg Membelakangi Yang Di Pertuan Agong?

pencacai-semalaysia.com
Posted on by Pencacai SeMalaysia®
 
Najib Mengakui BN Membelakangi Yang Di Pertuan Agong? 
 
Sejak bila countdown sambutan kemerdekaan
jemput Sultan? Itu yang pelik.. apabila Najib dan
pencacai-pencacainya memainkan isu ini.

 Kononnya kerajaan Pakatan Rakyat Selangor tidak menghormati Sultan kerana tidak menjemput baginda ke program countdown sambutan kemerdekaan peringkat negeri Selangor di Dataran Shah Alam. 

Di IPOH tak de pun jemput Sultan Perak.... Sultan pun selalu datang untuk hari Perbarisan jer....malam tadi kenapa UMNO tak jemput YDPA....yg nampak Najib dgn Hyppo jer....  
 Adakah mereka sudah lupa atau pun buat-buat lupa. Program Himpunan Janji Di Tepati pun sendiri Najib tidak menjemput Yang Di Pertuan Agong untuk hadiri ke program tersebut, kenapa pulak tidak menjadi isu? 

Ini bermakna BN sendiri yang membelakangi Yang Di Pertuan Agong? 

 Sebenarnya Najib dan pencacai-pencacainya sudah semakin bodoh.. dan rakyat pula sudah semakin pandai untuk menghukum Najib dan pencacainya pada PRU 13 nanti. 

 

Takkan Najib @ Rosmah Lebih Besar Dari Agong?

greenboc.blogspot.


Cukup heboh UMNO, PERKASA dan blogger pencacai mengenai isu kononnya kerajaan Pakatan Rakyat Selangor memberlakangkan Sultan Selangor di dalam majlis sambutan merdeka yang diadakan di Shah Alam pada malam Hari Merdeka.

Tetapi mereka terlupa atau sengaja lupa bahawa kerajaan Pusat UMNO/BN lansung tidak menjemput DYMM Seri Padu baginda Yang Dipertuan Agong ke di countdown Merdeka di Stadium Merdeka kelmarin dan di Majlis Sambutan Merdeka di Stadium Bukit Jalil semalam.

Yang kelihatan disebelah Najib ialah seorang perempuan debab bernama Rosmah. Belum pernah berlaku sebelum ini di dalam sejarah di mana isteri PM disediakan tempat khas di pentas seolah-olah beliau salah seorang menteri kanan kabinet sehingga menenggelamkan wajah-wajah menteri kabinet yang lain.

Agong dan tempat Agong tidak kelihatan. Apakah ini bererti Najib atau Rosmah lebih besar dari Yang Dipertuan Agong?

BERNAMA yang menulis berita untuk yang mempersoalkan "Najib: Takkan Anwar lebih besar dari Sultan?" silakan jawab..


Najib: Takkan Anwar lebih besar dari Sultan?

 
Tindakan kerajaan pembangkang yang dilapor membelakangkan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah dalam majlis sambutan Hari Kemerdekaan peringkat negeri bukan satu perkara mengejutkan, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Beliau berkata ini kerana mereka lebih menghormati Ketua Pembangkang merangkap Penasihat Ekonomi negeri Datuk Seri Anwar Ibrahim yang tidak mempunyai 'locus standi' tetapi dijemput sebagai tetamu kehormat pada majlis yang diadakan di Dataran Kemerdekaan, Shah Alam, pada Khamis malam.

"Kalau ada majlis takkanlah dia (Anwar) lebih besar daripada Sultan. Baginda yang menjadi simbol negeri pun tidak dihormati," katanya ketika berucap pada Jamuan Aidilfitri BN Selangor di Pusat Penyelidikan Getah (RRI) Malaysia di Sungai Buloh, hari ini.

Najib berkata pembangkang mempunyai banyak lagi perkara 'pelik' yang ingin dilakukan termasuk menukar bendera Malaysia selain menyatakan manifesto mereka bukan satu perjanjian yang perlu ditunaikan.

"Hari ini ramai rakyat Selangor yang kecewa kerana mereka tidak dapat air percuma seperti yang dijanjikan dalam manifesto (pakatan pembangkang)...janji tidak perlu ditepati rakyat boleh dibohongi, tidak apa asalkan dapat undi. Di mana letaknya maruah pemimpin macam itu," katanya.

Sehubungan itu, perdana menteri berkata rakyat tidak perlu menyokong pembangkang pada pilihan raya umum akan datang berikutan hak mereka tidak dihormati.

Berbeza dengan BN, Najib berkata sepanjang tiga tahun ini pelbagai janji telah dikotakan oleh kerajaan persekutuan.

Malah, katanya, ada inisiatif yang dilaksanakan BN tidak terkandung dalam manifesto kerajaan persekutuan seperti pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dan baucer buku.

Najib mengambil kesempatan untuk mengingatkan rakyat supaya menghormati dan mempertahankan kemerdekaan negara yang tinggi nilainya.

Perdana Menteri berkata: "Dalam sejarah, kemerdekaan hanya mengetuk pintu sekali sahaja. Generasi terdahulu dan berikutnya telah berkorban dan berjaya mendapatkannya (kemerdekaan).

"Generasi kini, iaitu generasi kedua dan ketiga mesti berjuang dan berkorban untuk memberi makna kepada kemerdekaan itu".

Dalam pada itu, Najib mengingatkan pemimpin dan anggota BN supaya meneruskan perjuangan sehingga tiba pilihan raya umum ke-13.

"Jangan rasa letih, rasa penat, jangan kecewa, teruskan perjuangan sehingga semboyan dibunyikan.

"Kita akan terus ke depan, jangan toleh belakang. Kita BN akan merempuh dalam pilihan raya umum akan datang," katanya.

Dataran RRI, lokasi majlis hari ini, dibanjiri pengunjung yang ingin meraikan sambutan Aidilfitri bersama perdana menteri dan isteri Datin Seri Rosmah Mansor serta barisan pemimpin BN Selangor.
- Bernama
 

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment