Tuesday, June 11, 2013

RG2011... iklan: Perniagaan Franchais

 


----- Forwarded Message -----
From: Azian Suratman
To: "sahabatinteraktif@yahoogroups.com"
Sent: Tuesday, June 11, 2013 4:26 PM
Subject: Perniagaan Franchais

Assalamualaikum,

Kepada sahabat-sahabat sekalian, saya terpanggil untuk berkongsi sedikit pengalaman dengan anda semua. 
Saya sangat berminat dalam dunia perniagaan setiap hari saya berfikir apakah perniagaan yang boleh menjadikan saya seorang yang boleh hidup mewah. Biasalah saya dilahirkan dari keluarga yang makan gaji. Kehidupan yang sederhana. Apa benda yang kita inginkan terpaksa fikir budget dulu baru boleh beli. Kadang-kadang kalau sy beli beg tangan yang harga Rm 500 adakah berbaloi. Takut nanti tak cukup nak bayar duit kereta dan sebgainya. Dalam hati saya terfikir bilakan saatnya saya dapat jadi seorang yang nak beli apa pun tanpa fikir duit cukup ke tak? Apa je terlintas dlm hati, terus  dah boleh dapatkannya. Bertuahnya badan kan. Itulah sebenarnya cuma ada 3 golongan yang bernasib baik dlm dunia ni. Pertama, orang yang dilahirkan jadi anak orang kaya, Kedua, dapat kahwin dengan orang kaya dan ketiga orang yang menang cabutan bertuah atau loteri. So, saya tidak tergolong dlm kategori tersebut. Saya kena berusaha untuk dapatkan sesuatu. Kalau tak berusaha, mmg tak dapat. Mcmana pun saya tetap bersyukur pada allah dan saya rasa betapa nikmatnya apa yg saya usahakan berjaya. Alhamdulillah.

Pernahkan sahabat sekalian teringin utk mempunyai perniagaan seperti McD, KFC, Starbuck, secret resipi dan sebgainya? Berapa kah modalnya ? Mampu tak? Apa kah risikonya ?Saya selalu berangan alangkah megah dan kayanya saya kalau memiliki  2 atau 3 cawangan KFC. Tetapi saya juga tefikir berapa besarnya kos yang nak saya tanggung. Bukan itu saja betapa siksanya saya nak tanggung risiko perniagaan yang berbillion ringgit. Aduh !!! Tak sanggup dan tak payah lah nak pening kepala.
Terus terang saya katakan tak semua orang mampu, betul tak? Jadi saya terfikir ada tak perniagaan yang saya boleh kongsi kan dengan kawan-kawan saya iaitu suatu perniagaan disamping saya beramal jariah. Disini saya ingin kongsi kan suatu perniagaan Franchais dengan modal yang rendah dan insan itu sendiri sebagai modal.  Apabila Insan itu benar-benar ingin berniaga, dia mestilah mahu dipimpin dan di didik. Insyallah, keuntungan pasti akan datang dengan sendirinya.

Sekiranya anda berminat untuk mengetahui lebih lanjut,  boleh lah buat  temujanji dengan saya di talian :-
 017-4742848   atau  012-4945505

Insyalah dengan apa yang telah allah kurniakan kepada saya, dapatlah kiranya saya kongsikan  dengan sahabat-sahabat sekalian dengan sebaik mungkin. 

Terima kasih.
Azian Suratman



 


__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment