Wednesday, October 30, 2013

RG2011... Fw: GULA - dunia RM1.35, Malaysia RM2.85.. !

 



GULA : Harga pasaran dunia RM1.35, Harga pasaran Malaysia RM2.85.. !!!

Aris Awang
 
BismillahirRahmanirRahim

HARGA GULA PASARAN DUNIA RM1.35
HARGA GULA PASARAN MALAYSIA RM2.85
PERBEZAAN HARGA RM1.50 LEBIH

Harga gula di pasaran dunia hari ini (29 Oktober 2013) hanya RM1.35 sekilogram dan akan terus menurun dalam tempoh 12 bulan akan datang sehingga keadaan kembali stabil akibat peningkatan pengeluaran gula dunia sekitar 2%.

Sebaliknya harga runcit yang dijual oleh seorang Kroni UMNO/BN di negara kita cintai ini hari ini ialah RM2.85 sekilogram selepas budjet 2014. Sepatutnya kalau nak naik juga naiklah harga pada 1 Januari 2014.

Apakah kami ditipu oleh Menteri dan Pemimpin BN wahai Tuhan kami?

Wahai Tuhan kami, terlalu banyak Menteri dan Pemimpin BN serta kroni-kroni mereka mengaut keuntungan, sedangkan kami rakyat terbanyak dibohongi kononnya gula masih murah kerana hanya dikurangkan subsidi sebanyak RM0.34 untuk mengelak sakit kencing manis dan Menteri BN masih terpaksa memberi subsidi demi menjamin harga tidak naik lagi ke RM3.00 dalam usaha kononya menjaga kebajikan rakyat.

Wahai Tuhan kami, Menteri BN tipu kami, kroni BN tipu kami!

Wahai Tuhan kami, Menteri BN tipu kami, kroni BN tipu kami!
Wahai Tuhan kami, Menteri BN tipu kami, kroni BN tipu kami!

Wahai Tuhan kami, mereka mengimport gula dengan harga yang murah selepas itu mereka ambil lagi subsidi dari wang rakyat, kemudian mereka jual kepada kami dengan harga yang mahal demi keuntungan mereka.

Wahai Tuhan kami tiada tempat lain lagi tempat kami mengadu selain daripada Engkau

Wahai Tuhan Kami, celikkanlah akal budi serta bukakanlah pintu hati rakyat Malaysia seluruhnya terutama masyarakat Melayu UMNO yang masih tidak nampak terhadap penipuan, penyelewengan, salah gunakuasa, pecah amanah, kerakusan, penindasan secara halus melalui berbagai agensi mereka yang saban hari berusaha menutup segala kemungkaran tersebut dan juga dengan beberapa habuan segera yang dihulurkan ketika undi mereka diperlukan.

Wahai Tuhan kami, pecah belahkan mereka di atas kezaliman dan penipuan yang mereka lakukan terhadap 28 juta rakyat yang terpaksa membeli gula hanya sanya dari mereka.

Wahai Tuhan kami, balaslah kezaliman mereka ke atas kami dengan sekeras-keras pembalasan. Allahuma Solli'ala Muhamdin Wa alihi Muhammad, Ameen Ya Rabbal 'alameen.

Nota: Kilk untuk melihat harga gula dipasaran dunia

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment