Friday, November 29, 2013

RG2011... Fw: Hati-Hati Membeli Ikan Patin Di Pasar Raya

 



Hati-Hati Membeli Ikan Patin Di Pasar Raya | Ada Bulu Babi di Dalam Perut Ikan Patin 

malaysiaberih.blogspot
 kakisembang.com
 
Hati-hati membeli ikan patin dari pasar raya. Tambah lagi jika ikan itu diternak oleh pengusaha bukan Islam. 


Ikan Patin yang dibeli dari Pasar Raya terkemuka negara, bila di potong kelihatan jelas ada bulu seakan bulu BABI didalam badan ikan tersebut.

Pendakwah, Haji Ann Wan Seng pernah bagi tahu yang pengusaha bukan Islam biasanya akan memberi ikan patin makan PERUT BABI dan bahan-bahan sewaktu dengannya, supaya ikan cepat membesar dan boleh cepat ke jualan, tambahan kos makanan yang sebegini adalah jauh lebih murah.


P/S: Aku pun ada cerita berkenaan  ikan Patin yang dibela oleh orang bukan Islam nie, kawan baik aku penyelidik Sains di Universiti Malaysia Terengganu duk buat penyelidikan pasal ikan air tawar, lepas tu dia pergilah ke Pahang untuk membuat penyelidikan. hasil dari penyelidikan dan pemerhatian member aku tu memang kebanyakan pengusaha ikan patin menggunakan usus babi yang direbus kemudian  dimasukkan di dalam mesin pengisar,  kemudian di beri makan kepada ikan Patin dan pembesaran dia ambil masa sebulan berbanding dengan makanan lain.

Sejak dari peristiwa itu, member aku cakap memang dia x sentuh ikan patin lagi laa,,hehe

Apa pun dalam Islam kita janganlah selidik macam tu sekali, dah halal makan jea laa yang lain serah pada Allah, teringat aku pasal kes penanaman betik di Johor yang menggunakan taik babi sebagai baja, aku adalah tanya Ustaz x pe makan kerana dia tidak lah mengubah rupa bentuk betik. Wallahualam..

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment