Wednesday, November 27, 2013

RG2011... Fw: Pelajar tarik janin sendiri daripada kandungan

 



Pelajar perempuan tarik keluar janin sendiri daripada kandungan

biaqpila.blogspot
realitiabadi.blogspot
 
Semporna: Bimbang melahirkan anak hasil hubungan terlarang dengan teman lelaki, seorang pelajar perempuan sanggup menarik keluar janin daripada kandungan bagi mempercepatkan kelahiran sebelum membuangnya ke dalam tong sampah.

Bagaimanapun, perbuatan gadis berusia 18 tahun itu terbongkar selepas rakan sebiliknya yang curiga menyiasat dan terkejut apabila menemui janin bayi di dalam tong sampah berkenaan.

Berikutan penemuan janin kira-kira jam 3.30 petang itu, rakan sebiliknya memaklumkan warden asrama sekolah sebelum membuat laporan polis.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri Senior Asisten Komisioner Omar Mammah berkata, kejadian berlaku kelmarin apabila rakan sebilik suspek hendak masuk ke bilik asrama, namun pintu terkunci.

"Selepas beberapa kali pintu diketuk akhirnya suspek membuka pintu dan rakannya itu terkejut melihat lantai dipenuhi darah.

"Suspek kemudian ke luar bilik asrama dan membuang satu bungkusan di dalam tong sampah dengan memberi alasan dia haid," katanya.

Menurutnya, rakan sebilik mangsa yang curiga cuba memeriksa dan terkejut apabila mendapati janin di dalam tong sampah berkenaan.

"Terkejut dengan penemuan janin itu, rakan sebiliknya kemudian melaporkan kejadian itu kepada pihak warden asrama sebelum membuat laporan polis," katanya.

Menurutnya, janin bayi yang dilahir tidak cukup bulan itu dihantar ke Hospital Semporna untuk siasatan lanjut.

"Pelajar itu ditahan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Semporna untuk membantu siasatan. Kes disiasat mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikan kelahiran dengan cara membuang bayi," katanya.

MyMetro

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment