Friday, November 29, 2013

RG2011... Fw: Penjara 11 Tahun Ke Atas 21 Muslimah

 



Kezaliman Kudeta Mesir: Hukum Penjara 11 Tahun Ke Atas 21 Muslimah

greenboc.blogspot.


Seramai 21 wanita termasuk tujuh remaja perempuan berumur di bawah 18 tahun, kelmarin dijatuhi hukuman penjara 11 tahun oleh mahkamah atas kesalahan menyertai protes secara aman di Iskandariah, awal bulan lalu.

Bagaimanapun, kesemua tertuduh bawah umur itu akan ditempatkan di pusat tahanan juvana sehingga mencapai umur sah dari segi undang-undang untuk menjalani hukuman tersebut.

Selain itu, mahkamah turut menjatuhkan hukuman penjara 15 tahun ke atas enam pemimpin Ikhwanul Muslimin yang didapati bersalah menghasut bantahan di negara tersebut.

Difahamkan, keputusan itu dibuat beberapa hari selepas undang-undang baru menyekat demonstrasi awam diluluskan oleh Presiden sementara Adly Mansour.

Sementara teriakan kencang pun diutarakan kelompok para pegiat hak asasi antarabangsa di Kaherah membantah hukuman berkenaan. Bahkan di Washington, Amerika Syarikat (AS), Rumah Putih mengaku kecewa dengan keluarnya aturan yang menyekat demokrasi itu

Namun Perdana Menteri sementara Hazem el-Beblawi tetapmtidak peduli. Beliau turut mempertahankan undang-undang tersebut yang memerlukan penduduk memohon kebenaran untuk mengadakan sebarang demonstrasi, dipetik dari laporan AFP.

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment