Wednesday, November 27, 2013

RG2011... Fw: SEPANYOL & GREECE ADA GST PUN BOLEH MUFLIS

 



GST atau tidak, negara berdepan risiko bankrap

telokbakong.blogspot
al-futhuhat.blogspot.
 
 

Khalid Samad (PAS-Shah Alam) pula mempertikai tindakan Najib yang kononnya mahu menyelamatkan kewangan negara tetapi dalam masa sama mengamalkan pembaziran dengan menggunakan wang negara dalam rangka lawatan peribadi isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor baru-baru ini.

"Apa guna bercakap soal kewangan negara jika pada masa sama boleh guna jet peribadi untuk menghantar 'First Lady', Rosmah Mansor ke luar negara menggunakan wang negara.

"Bercakap soal pelaksanaan GST yang kononnya akan menyebabkan negara bankrap jika tidak dilaksanakan, ini tidak masuk akal kerana pada masa sama guna wang negara untuk lawatan Rosmah.

"Saya setuju dengan Tony dan Rafizi, laksana GST bukan jalan penyelesaiannya, apa yang terbaik sebenarnya adalah 'good governance', iaitu bagaimana menguruskan kewangan negara dengan cara yang sepatutnya," katanya.

Roketkini.com

Artikel Penuh: http://bm.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=106272:gst-atau-tidak-negara-berdepan-risiko-bankrap&Itemid=2#ixzz2lnUVjagC
Follow us:
@MsiaChronicle on Twitter

 

SEPANYOL DAN GREECE ADA GST PUN BOLEH MUFLIS

malaysiaberih.blogspot
utusankini.com
 
GST BUKAN PENAWAR MUFLIS
Pelaksanaan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) tidak akan menjadi penawar untuk menyelamatkan Malaysia daripada terjerumus ke lembah kemuflisan, kata tiga anggota Parlimen Pakatan Rakyat.
Mereka mendesak perdana menteri menjelaskan kedudukan kewangan negara dan sama ada Malaysia berhadapan risiko muflis atau dalam kedudukan kewangan yang selesa.

Gesaan itu dibuat oleh Rafizi Ramli (PKR-Pandan), Tony Pua (DAP-Petaling Jaya Utara) dan Khalid Samad (PAS-Shah Alam) dalam sidang media di lobi Parlimen hari ini.

Semalam, Najib dilaporkan berkata, negara akan muflis jika GST tidak dilaksanakan.

Namun, pada masa sama di Parlimen, Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Maslan berkata kedudukan kewangan negara masih lagi kukuh.

"GST tidak akan menyembuhkan segala-galanya. Hong Kong dan US tiada GST, tetapi mereka tidak muflis.

"Sepanyol dan Greece ada GST namun mereka menanggung kemuflisan," kata Pua.
 

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment