Saturday, September 6, 2014

Re: RG2011... Fw: Kecanggihan Pesawat Ababil 1 Hamas [6 Attachments]

 

Tiada negara lain yang banyak memberi bantuan material & inspirasi kepada HAMAS di Palestin dalam memelihara AL Quds selain tiga negara disebut "Paksi Kejahatan" oleh AMERIKA & ISRAEL iaitu LUBNAN (di bawah pimpinan gerakan HIZBULLAH iaitu Sayyed Hassan Nasrallah), SYRIA (di bawah PM Hafiz Assad sehingga anaknya Bashar Assad) serta REPUBLIK ISLAM IRAN (di bawah pimpinan Al Marhum Ayatullah Ruhullah Khomeini (Sayyed Musawi) sehingga Ayatullah Sayyed Ali Khameini), oleh itu di Tanah Arab antara 3negara ini, yang berjaya membuat pesawat Drone sendiri (tanpa bantuan negara lain) tidak lain adalah IRAN - yang sehingga kini ditutup hubungan diplomatik oleh mana2 negara yang bersekutu dengan AMERIKA & ISRAEL pasca Revolusi Islam Iran yang berjaya menjatuhkan Pemerintahan Beraja Pahlavi ; Syah Iran (Raja yang bersekutu dengan AMERIKA, BRITISH & ISRAEL).
 
Semoga sejahteralah wahai manusia (orang2 yang beriman) yang mengikut al-huda (petunjuk dari Allah Subhanahu wa Ta'ala)


Syahril Fikri

KK-TSO, Johor Bahru,
Johor Darul Ta'zim.


"Kepada Allah SwT, aku bersujud & menghamba"


On Saturday, 6 September 2014 2:06 PM, "evaraed@gmail.com [respeks_group]" <respeks_group@yahoogroups.com> wrote:


 
Amiiiin, alhamdulillah...syukran jaziran... Kita semua adalah tentera briged izzudin alQassam di samping bantuan dari Alllah swt dgn jelmaan malaikat-malaikat Allah swt yg bersayap membelah bumi diturunkan oleh Allah swt bersama2 berganding bahu dgn tentera2 al Qassam membantu menentang/memerangi kekufuran dan musuh-musuh Islam ÿg jua musuh Allah swt.
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

From: "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [respeks_group]" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sender: respeks_group@yahoogroups.com
Date: Fri, 5 Sep 2014 00:13:36 +0800
To: <respeks_group@yahoogroups.com>
ReplyTo: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: RG2011... Fw: Kecanggihan Pesawat Ababil 1 Hamas

 


Kecanggihan Pesawat Ababil 1 Hamas Yang Ramai Tak Tahu

bloglist-malaysia.blogspot
by Que Achmad 
 
Buat pertama kalinya dalam peperangan kali ini, Briged Al-Qassam telah memperkenalkan pesawat udara tanpa pemandu mereka yang dinamakan Ababil 1 kepada umum.

Al-Qassam mendakwa bahawa pesawat tanpa pemandu itu yang sarat dengan bahan letupan telah dilancarkan ke ruang udara Israel.
 
Al-Qassam telah berjaya menghasilkan beberapa jenis pesawat udara tanpa pemandu, antaranya model A1A yang pertama sekali dicipta, jenis A1B yang berupaya melancarkan peluru berpandu dan jenis A1C yang boleh melakukan serangan Kamikaze (meletupkan diri sendiri dengan melanggar lokasi sasaran).

Kehebatan yang ditonjolkan oleh Briged Al-Qassam sepanjang Perang Al-Asful Ma'kul kali ini memberikan umat Islam sinar harapan bahawa umat Islam di Palestin tidak akan mengalah begitu sahaja dan menyerahkan tanah mereka kepada rejim Zionis Israel tanpa sebarang penentangan. Bahkan Al-Qassam menjanjikan lebih banyak kejutan kepada Israel sekiranya mereka terus berdegil untuk menindas dan tidak mengembalikan hak-hak penduduk Palestin khususnya di Gaza.
 

Tidak keterlaluan jika kita katakan Briged Al-Qassam adalah ibarat tentera Salahuddin Al-Ayyubi atau ketumbukan Muhammad Al-Fateh pada zaman ini. Merekalah hero umat Islam pada hari ini.

 

Pesawat Ababil Hamas Al Qassam: 

Inilah Gambaran Letak Strategis Israel yang Berhasil di Rekam Pesawat Ababil A1A. Pesawat tanpa awak tersebut berhasil memngtahui wilayah israel dan kembali dengan selamat pesawat "Ababil A1A" dengung diproduksi oleh Brigade Qassam mengambil gambar di dalam wilayah kita diduduki dalam 48 dan kembali dengan selamat ke # Gaza

Video menunujukkan bagaimana sebuah pesawat drone milik Briged Izzuddin Al-Qassam berjaya merakam kawasan dari atas langit Tel Aviv. Sebelum ni Hamas berjaya menakutkan pemerintah Israel dengan keberhasilan memasukkan 3 buah pesawat pengintip ke dalam Tel Aviv dan merakam kedudukan bangunan kementerian pertahanan Israel. Sumber menyatakan salah satu pesawat tersebut telah ditembak jatuh di Ashdood. Manakala baki pesawat lain selamat pulang.

Iaitu melancarkan pesawat tanpa pemandu drone ke dalam Israel dan melakukan misi mengebom. Ini adalah sesuatu yang mengejutkan banyak pihak bagaimana mereka yang dikepung dan disekat daripada menerima pelbagai bahan senjata mampu berfkir di luar kotak kebanyakan negara-negara Arab. Ia sangat menakjubkan.

Drone milik Hamas mempunyai 3 jenis pesawat yang dinamakan;

1 – Ababil 1: Digunakan untuk tujuan pengintipan.
2 – Ababil 2: Digunakan untuk tujuan serangan
3- Ababil 3: Digunakan untuk tujuan serangan dan letupan (meletup bersama pesawat)

Semoga lebih banyak kejutan di masa hadapan bagi bangsa yang sentiasa berjuang ini.



__._,_.___
View attachments on the web

Posted by: mr syahril fikri safaruddin <ahlulbaitsoul_2006m@yahoo.com>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (3)

Check out the automatic photo album with 6 photo(s) from this topic.
116.jpg 48.jpg Ababil-Hamas.jpg 213.jpg 65.jpg

" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment