Wednesday, September 24, 2014

RG2014... Fw: Tiada Campur Tangan Politik Sepanjang Khidmat Tan Sri Khalid Ibrahim

 



Tiada Campur Tangan Politik Sepanjang Khidmat Tan Sri Khalid Ibrahim

bloglist-malaysia.blogspot
jasindaily.blogspot
 
SHAH ALAM: Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Selangor, Datuk Mohammed Khusrin Munawi, berkata sepanjang empat tahun beliau berkhidmat dengan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, tiada sebarang campur tangan politik dalam urusan pentadbiran di negeri ini. Beliau berkata, Abdul Khalid yang menjadi Menteri Besar dua penggal berturut-turut sejak Mac 2008, memberi kepercayaan penuh kepadanya untuk melaksanakan segala dasar membabitkan negeri dan rakyat.

 "Kita dalam barisan pentadbiran negeri tidak pernah menghadapi sebarang tekanan sewaktu Abdul Khalid berkhidmat dan bebas membuat keputusan mengikut dasar yang telahpun dipersetujui," katanya ketika berucap di majlis perpisahan Abdul Khalid sebagai Menteri Besar Selangor di Bangunan SUK hari ini.

 Setiausaha Sulit Sultan Selangor, Datuk Mohamad Munir Bani, mengesahkan Ahli Dewan Undangan Negeri Bukit Antarabangsa, Mohamed Azmin Ali, menerima surat pelantikan sebagai Menteri Besar Selangor baharu menggantikan Abdul Khalid. Majlis mengangkat sumpah Mohamed Azmin yang juga Timbalan Presiden PKR akan berlangsung di Istana Alam Shah, Klang pada 10 pagi esok. 

 Mohammed Khusrin juga berkata, antara pencapaian terbesar Abdul Khalid dalam pentadbirannya ialah mengembalikan hak air kepada rakyat Selangor dengan menstruktur semula industri air di negeri ini. Sementara itu, sumber dari Pejabat Menteri Besar Selangor berkata Abdul Khalid tidak akan menghadiri majlis angkat sumpah menteri besar baharu esok sebab akan ke luar negara untuk bercuti. - BERNAMA

__._,_.___

Posted by: "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
&quot; Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/&quot;

&quot; Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net&quot;

&quot; Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam&quot;

&quot; Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/&quot;

&quot; Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.com&quot;

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment