Tuesday, September 25, 2012

Re: RG2011... Zunar: Lawan filem dengan filem

 

Saya amat brsetuju dengan saranan trsebut!
 
Suriati Othman

From: roslan mohd <mohroslan@gmail.com>
To:
Sent: Saturday, September 22, 2012 12:54 PM
Subject: RG2011... Zunar: Lawan filem dengan filem
 

11:01AM Sep 22 2012  
Berdemonstrasi sahaja tidak akan menghalang penerbitan filem anti-Islam seperti Innocence of Muslim pada masa akan datang, sebaliknya pengkarya Islam mesti "melawan seni dengan seni", kata kartunis terkenal Zunar.Beliau atau nama sebenarnya Zulkifli Anwar Ulhaque berkata, karya-karya seni lain yang mempersenda Nabi Muhammad akan terus dihasilkan oleh orang Barat yang tidak peka dan tidak tertakluk kepada peraturan Islam.NONE"Bagi orang Islam, berdemo dan protes tidak akan menghalang penerbitan karya-karya seperti ini malah akan terus menggalakkan penerbitannya," katanya."Saya menyeru penerbit/pengarah filem/kartunis dan karyawan Islam lain untuk berlawan 'seni dengan seni' dengan banyak menghasilkan karya-karya tentang Nabi Muhammad dari persepktif Islam sekali gus menangkis kekeliruan yang ditimbulkan oleh karyawan Barat."Dalam kenyataannya dari Seoul, Korea, Zunar berkata, beliau kesal apabila pemerintah Islam tidak mengambil inisiatif menyediakan dana bagi karyawan Islam menghasilkan karya seni mengenai Nabi Muhammad. Katanya, karya seni tentang ajaran, pemerintahan, kehidupan peribadi, falsafah Nabi Muhammad jarang dihasilkan oleh karyawan-karyawan Islam. "Filem terakhir, dalam pengetahuan saya ialah ialah The Message arahan Moustapha Akkad, terbitan 1976."Pemerintah Islam sebaliknya banyak melakukan rasuah, penyelewengan bagi memperkayakan diri dan kroni," katanya.

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment