Tuesday, September 25, 2012

RG2011... Fw: Dirogol Ketika Hadiri Temuduga

 



 

Dirogol Ketika Hadiri Temuduga

Kuala Lumpur: Seorang lelaki dipercayai perogol bersiri kini diburu polis selepas dua wanita membuat laporan mendakwa mereka dirogol dan disamun penjenayah terbabit yang menggunakan taktik menawar pekerjaan dengan gaji lumayan sehingga RM400 sehari sebelum merogol mangsa. Gambar: Lakaran suspek

Lelaki terbabit dipercayai menggunakan modus operandi mengiklankan tawaran pekerjaan sebagai jurujual melalui beberapa laman web di Internet sebelum memujuk dan memperdaya mangsanya supaya hadir menjalani 'temu duga' di bilik hotel bajet di ibu negara.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairi Ahrasa berkata, teruja dengan tawaran gaji lumayan, mangsa yang berhubung melalui e-mel dengan suspek hadir di sesi temu duga sebelum diperkosa dan barang berharga disamun.

Menurutnya, pihaknya menerima dua laporan setakat ini dan percaya kedua-dua kejadian jenayah itu dilakukan suspek sama kerana taktik digunakan sama.

"Kes pertama dilaporkan pada awal Ramadan lalu, dengan seorang wanita berusia awal 20-an mendakwa dirogol dan disamun seorang lelaki ketika menghadiri temu duga kerja di sebuah hotel bajet di ibu negara.

"Mangsa berusia 22 tahun itu mengetahui tawaran kerja berkenaan di laman web sebelum menghadiri temuduga pada jam 7 malam di sebuah bilik hotel di Taman Segar, Cheras, Sabtu lalu," katanya.

Menurutnya, polis akan meneliti rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di kaunter pendaftaran hotel berkenaan bagi mengenal pasti suspek.

"Ini kes kedua dilaporkan berdasarkan modus operandi sama. Kes pertama berlaku akhir Julai lalu melibatkan mangsa berusia 23 tahun," katanya.

Khairi berkata, polis sedang mengesan seorang lelaki berusia dalam lingkungan 30-an bagi membantu siasatan dalam kes berkenaan.

Orang ramai yang ada maklumat berkaitan diminta menghubungi balai polis berhampiran atau pegawai penyiasat Inspektor Izhamaz Niza Abdul Hamid di talian 03-21460522 sambungan 167.

 

comments:

 

Anonymous said...

waktu dan tempat temu -duga pun mengarut gaji pun nampak macam tak
masuk akai diwaktu keadaan hidup yang serba suah ini kecuali karja mengarut boleh jadi

Anonymous said...

kaya didunia belum tentu di akhirat

Anonymous said...

Semua orang perlukan duit, tapi kita jangan kebulur sangat dengan duit.
Memang dua perkara ini menjadi idaman kebanyakan perempuan.
1. Duit yang melimpah ruah.
2. Orang lelaki kena dengor cakap orang perempuan.

P/s: bukan lah semua perempuan gitu, tapi ramai yg gitu...

Anonymous said...

Penjenayah makin hari makin pintar dalam melaksanakan jenayah, sampai menggunakan internet lagi tu. Tapi polis Malaysia makin hari makin bodoh jauh beza dengan polis negara lain. Kalau sudah ada kes melibatkan benda macam ini, polis negara lain akan panggil internet expert untuk trace penjenayah dan saksi tak mcm dengan polis negara kita. Macam mana kadar jenayah boleh turun kalau polis macam begini?

Anonymous said...

Aku setuju. Polis x de peningkatan dalam menangani jenayah. Makan gaji buta je

Anonymous said...

Sengaja rela masuk dlm perangkap seterusnya jadi mangsa. Ada ke org buat interview dlm bilik hotel? Kenapa terlampau berani terjah bilik hotel utk ditemuduga.

 

Bapak Mertua Ajak Buat Seks Dengan Menantu

btmmari.blogspot.
 

Kejadian ni berlaku di Kampung Raja, saya pun kurang pasti di mana terletaknya Kampung Raja ni, berdasarkan maklumat dari blog-blog lain, mungkin ianya berdekatan dengan Jertih, Terengganu.

Bila saya membaca berita ni saya terfikir tentang kejahilan masyarakat. Bermula daripada menantu yang berusia lingkungan 15 tahun itu yang diajak untuk melakukan seks dengan bapa mertuanya sendiri.

dan bapa mertua yang jahil bernafsu binatang ditambah dengan anak lelaki yang sememangnya sudah hilang pertimbangan.

Si menantu yang sebelum ini sudah terlanjur dengan anak lelaki bapa mertuanya sememangnya bernasib malang, namun beliau masih terselamat kerana bapa mertuanya belum sempat melakukan apa-apa.

Isunya disini adalah umurnya baru sahaja menjangkau 15 tahun dan sudah terlanjur. Saya pernah mengeluarkan artikel sebelum ini tentang isu-isu yang sama berkenaan remaja belasan tahun kita yang sudah terlanjur.

Isu bapa mertua yang mengajak seks dengan beliau itu adalah isu lain. Si bapa mertua yang jahil ini sememangnya sudah menganggap menantunya seperti perempuan sundal yang boleh digilir-gilirkan sementelah lagi anak lelakinya yang mempunyai masalah tertentu.

Allahurabbi. Bagaimanakah masa depan Malaysia nanti. Kalau begini akhlak muda mudi kita. Ditambah dengan sang tua yang jahil bernafsu binatang.
 
Cananglahnie

__._,_.___
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment