Thursday, August 29, 2013

RE: RG2011... Lagi Kes Ibu Tinggalkan Anak Dalam Kenderaan

 

Boleh tak kalau jumpa mak macam ni kite sebat sekali for remind her pasal kes kecuaian tinggal anak dalam kereta with akibat dari kecuaian itu.

Geram betul… tapi tulah orang Malaysia ni, kebanyakkan kite, bila kes happen time tu lah meluap2 semua orang marah2 tapi bila dah seminggu dua jadi…emmm back tu old habit.

Macam biasa…hot2 ciken shit gitu…langsung tak ambil iktibar and pengajaran dari ape yang berlaku.

 

Thank you and wish you have a good day!

 

-ila-

 

From: respeks_group@yahoogroups.com [mailto:respeks_group@yahoogroups.com] On Behalf Of cindacomel
Sent: 29 Ogos 2013 17:24
To: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: Re: RG2011... Lagi Kes Ibu Tinggalkan Anak Dalam Kenderaan

 

Maybe x sayang anak kot...=(

 

Kesian budak tu...dahla waktu tengah hari, boleh mak dia tergamak tinggalkan dia dlm kereta, x buka air-cond plak tu huhu...

 


From: "Hashim, Fasriana" <fasriana_hashim@apl.com>
To: "'temanhidup@yahoogroups.com'" <temanhidup@yahoogroups.com>; "'respeks_group@yahoogroups.com'" <respeks_group@yahoogroups.com>; "'chainz_of_frenz@yahoogroups.com'" <chainz_of_frenz@yahoogroups.com>
Sent: Wednesday, August 28, 2013 11:24 AM
Subject: RG2011... Lagi Kes Ibu Tinggalkan Anak Dalam Kenderaan

 

 

# haik, ada lagik ke..?

# hadoiyyyyyaaaaaaaaaaaaaaaaiiii…

 

Lagi Kes Ibu Tinggalkan Anak Dalam Kenderaan

Seorang kanak-kanak lelaki yang dilihat orang ramai telah menangis sekuatnya sambil memangil ibunya agar dikeluarkan dari kereta MPV yang diletak dihadapan Hospital Fatimah, Ipoh, Perak Sabtu lalu.

 

 

Ketua MCA Ipoh Datuk Seri Micheal Chong berkata dia senditi menyaksikan pengalaman malang budak lelaki tersebut yang terperangkap pada hari Sabtu lalu. Dia amat berharap agar perkara seperti ini tidak berulang lagi.

 

Dari dalam kenderaan tersebut dapat dilihat yang kanak-kanak tersebut telah berpeluh dengan banyak manakala enjin kenderaan tersebut juga telah dimatikan, kemungkinan kanak-kanak tersebut telah terperangkap selama setengah jam.

 

Beliau menambah sekiranya tidak ada sesiapa yang perasan kanak-kanak malang tersebut kemungkian dia akan mati kelemasan dalam kenderaan sepertimana teragedi yang berlaku terdahulu.

 

 

Ketua Bomba, Samsuddin Buki, tidak dapat memecahkan cermin kerana takut mencederakan kanak-kanak itu. Beliau kemudiannya dengan perlahan memujuk agar kanak-kanak itu membuka kunci pintu akhirnya beberapa minit setelah dipujuk kanak-kanak itu dapat membuka pintu kereta.

 

Kanak-kanak itu kelihatan amat cemas setelah dapat diselamatkan (kesian dia). Manakala ibu kanak-kanak kemudiannya telah disoal siasat dan diberi nasihat oleh pihak penyelamat.

 

 

PERSOALANNYA, KENAPA MASIH ADA MANUSIA YANG TERUS MELAKUKAN PERKARA SEBEGINI? TIDAK MAHU/TIDAK PERNAH MENGAMBIL IKTIBAR/IBRAH DGN KEJADIAN TERDAHULU, ATAU BANGANG ABADI..??!!

 

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (4)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment