Wednesday, August 28, 2013

RG2011... OPS CANTAS - Wajah Saspek kes samun langar belakang

 

SASPEK-SASPEK KES SAMUN KENDERAAN LANGGAR BELAKANG

Dikemas kini 2 jam yang lalu
Sejak awal tahun 2013 sehingga kini sebanyak 49 kes dilaporkan mengenai samun kenderaan dengan langgar belakang di kontinjen Kuala Lumpur. Pecahan adalah seperti berikut: Daerah Brickfields sebanyak 25 kes, Daerah Cheras 16 kes dan di Daerah Sentul sebanyak 8 kes. Daripada 49 kes yang dilaporkan sebanyak 37 kes melibatkan saspek-saspek berbangsa India. 

Modus Operandi jenayah samun ini @ kumpulan ini adalah dengan cara melanggar kereta mangsa dari belakang. Ini menyebabkan mangsa berhenti untuk melihat kesan kerosakan kereta. Apabila mangsa turun daripada kereta kumpulan ini akan menyamun kenderaan tersebut dengan merampas kunci daripada mangsa dan melarikan kenderaan mangsa. Untuk menakutkan mangsa saspek-saspek ini menggunakan pisau, parang atau batang besi. Kebiasaannya kumpulan ini bergerak diantara 2 ke 4 saspek dalam sesebuah kereta sebelum melakukan jenayah samun ini mengikut modus operandi yang dinyatakan. Kumpulan ini mensasarkan kenderaan mewah yang berharga RM 100,000.00 keatas. Waktu sasaran kumpulan ini untuk mangsa adalah disebelah malam hingga awal pagi.

Hasil pengumpulan maklumat risikan, pihak kami telah mengenalpasti beberapa individu yang dipercayai terlibat dalam kegiatan jenayah samun ini. Mereka ini berbangsa India berumur diantara 21 hingga 26 tahun. Kesemua saspek-saspek ini pernah ditangkap sebelum ini dan kini dalam keadaan bebas.

Sehubungan itu pihak polis Kuala Lumpur menghendaki 7 lelaki India untuk tampil kehadapan membantu siasatan dan pohon orang ramai yang mempunyai maklumat untuk berhubung dengan bilik gerakan Bahagian D4, Jabatan Siasatan Jenayah, IPK Kuala Lumpur ditalian 016-6181556.

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment