Tuesday, August 27, 2013

RG2011... Hakikat di Saudi Arabia

 

# Sekadar perkongsian citer dari FB, atleast terjawab la jugak kemusykilan… Nape putera Saudi buleh terlepas setelah rogol dan buang mayat gadis kat tepi jalan tu !!!

;

;

;

Beberapa jam yang lalu, aku dan seorang kawanku ke airport O.R Tambo di S.Africa untuk menjemput 2 orang kawan dari Malawi. Diorang punya flight delay so terpaksa kami tunggu sampai 3 jam. Sementara tunggu diorang, aku dan kawan aku muzakarah lah sikit-sikit pasal sejarah Islam terutamanya tentang sejarah para Sahabat hancurkan empayar Parsi.

 

Tiba-tiba ada sorang lelaki berjambang,berjaket kemas datang tegur kami. Dia mulanya cakap English tapi memang broken tahap longkang pecah, memang high english dia pakai mengalahkan orang jepun punya english.So aku cakap Arab dengan dia,dia punya Arab lancar,tapi problemnya dia pakai Arab pasar. Aku pulak yang tak faham. Hahaha! Tapi aku dapat tangkap sikit-sikit yang dia ni orang Mekah, dah tinggal kat sana 20 tahun. Aku tanya sebelum ni kat mana? Dia cakap dia original orang Pakistan...hampeh betui,aku cakap kenapa tak bagitau awal-awal...last-last kami cakap Urdu..baru lah aku faham apa benda dia dok merepek punya lama dalam bahasa Arab pasar dia yang aku main angguk je dari tadi bajet faham....

 

Rupa-rupanya dia nak pinjam henpon untuk call kawan dia datang ambil dia kat Airport..aku pun bagi je lah...lepas tu kitorang sembang pasal umrah, haji, mekah, madinah, sampai lah aku tanya satu soalan kat dia:

 

"Kau punya bini orang Arab keturunan Saudi ke?"

 

Dia punyalah terkejut! Terus cakap Na'uzubillahiminzaliq...

 

Aku pun ape lagi, bantai gelak terbahak-bahak lah..!

 

Aku tanya kenapa sampai macam tu sekali responnya? Buruk sangat ke orang Saudi ni? Kan ke perempuan-perempuan Saudi semuanya "solehah-solehah" belaka? Purdah tak pernah lekang..hidup dalam negara "hudud" pulak tu? Negara pemisah lelaki perempuan, Mestilah semua "suci-suci" belaka?ke sebab diorang letak harga kawen mahal sangat?

 

Dia bagitau..kalau lah bagi free pun dia tak nak diorang ni...dia cakap puak-puak ni semua perangai macam Yahudi..sangat Racist (perkauman)....bahkan Racist sesama orang Arab yang berlainan kabilah dan bani....

 

Aku cakap lah diorang memang Yahudi pun....Raja Saudi sendiri pernah mengaku dalam washington post yang diorang ni keturunan Yahudi...

 

Dia pun terkejut..ooo patut lah diorang ni perangai macam tu...dia cakap, dia ni dah tinggal kat Mekah dah 20 tahun, kerja bawak teksi VIP. Bawak orang Arab kaya je kat Mekah. Dia memang selalu jumpa dengan tokoh-tokoh korporat Saudi ni...dia kata bukan nak fitnah,tapi memang depan mata dia nampak diorang ni luaran je nampak "islamik"...konon-konon laksana hudud...tapi tu semua wayang je...pak-pak Arab bani Saud ni memang hidup diorang penuh dengan benda haram,pelacur berpurdah cukup ramai dia kata,arak,zina tu semua mainan diorang...awek-awek purdah diorang memang luaran nampak baik,tapi dalam purdah boleh hisap rokok tu...

 

Aku pulak yang terkejut beruk..dulu aku pernah lah baca dalam internet pasal ni..tapi takut nak percaya kot-kot fitnah..tapi mamat ni cakap dia memang nampak depan mata dia,20 tahun punya kerja kat sana..aku pun tanya..kan negara tu ada hudud? Tak kan kerabat-kerabat Saudi tak kena sebat kot sebab arak dan zina?

 

Dia jawab...hudud kat Saudi tu cuma "wayang" je untuk orang luar nampak negara tu "islamik", taktik tu diorang buat supaya orang yakin dengan fahaman yang diorang bawak iaitu fahaman ghair muqallid (atau di Malaysia dikenali sebagai Wahabi/Salafi)...tapi kalau kerabat diraja Saudi atau tokoh-tokoh bani Saud yang buat benda tu,tak ada hudud bagi diorang..hudud hanya untuk rakyat biasa...sebab tu kami sebagai rakyat Arab Saudi memang tak puas hati dengan diorang sebab diorang amalkan sikap perkauman macam Yahudi...kerabat-kerabat Saudi semuanya kebal dari Hudud...bila negara islam kena serang,diorang bersuka-ria dengan pemimpin Amerika dan Eropah macam tak ada benda berlaku...kalau kami menentang kerajaan,terus kena tangkap,masuk penjara bawah tanah atau kena bunuh terus...luaran memang nampak islamik,tapi the hidden face memang zalim besar..negara tu memang dikontrol Yahudi...dia dan kawan-kawan datang sana sebab nak cari makan je..so dia malas nak campur hal Saudi ni...tapi rahsia-rahsia Saudi,semua dia tau...sebab dia driver tokoh-tokoh Saudi...selalu disuruh bawak ke "disko underground"..hanya untuk orang-orang besar Saudi...dia tak boleh masuk..dia hantar dan tunggu kat luar je...sampai diorang habis...laki perempuan sama,yang perempuan tu luar pakai purdah,masuk disko underground terus bukak tinggal baju tali je...

 

Aiyyoo...aku terlopong dengar....selama ni aku cuma dengar-dengar je,tak tahu betul ke tak..tapi mamat ni cerita sakan kat aku....tambah-tambah lagi memang aku anti dengan geng-geng Saudi pengasas bersama fahaman Wahabi ni...lagi syok la aku layan cerita..

 

Lastly dia bagi no tepon kat aku,dia cakap anytime aku nak datang Mekah Madinah,dia akan drive aku bawak jalan-jalan...

 

Note: Hanya sekadar cerita pengalaman tadi, korang nilailah sendiri..nak percaya boleh,tak nak percaya pun boleh..ni bukan kata-kata Nabi pun untuk wajib percaya..sekarang baru make sense kenapa diorang beriya-iya sangat nak hapuskan budaya serban lilit yang Nabi ajar dan gantikan dengan kain penutup kepala Firaun tu... :D No wonder lah dalam hadis bagitau yang Dajjal tak leh masuk Mekah Madinah tapi hanya akan gegarkan dari luar dan akan keluar semua munafik dan orang kafir dari Mekah dan Madinah untuk bergabung dengan tentera Dajjal... ade pulak ye orang munafik dan orang kafir dalam dua tanah haram ni? Jangan marah kite,kite bagitau ape yang Nabi bagitau dalam hadis je  :)

 

 

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment