Thursday, September 26, 2013

RG2011... Fw: Penyakit Aadam tidak ada ubat. Dia menunggu kematian

 



 

Penyakit Aadam tidak ada ubat. Dia menunggu kematian

telokbakong.blogspot.
idahsalam.blogspot
 
   
Aadam Asif | Foto: Dailymail.co.uk
 
Lihatlah senyum manis anak laki-laki ini, siapa sangka dia sedang sakit. Usianya baru 8 tahun, tetapi kelainan yang dia derita menurut para doktor tidak boleh disembuhkan. Bahkan, kelainan ini boleh menyebabkan kematiannya.

Kelainan Langka Tidak Ada Obatnya
 
Nama anak laki-laki tampan ini adalah Aadam Asif. Dia adalah satu dari 17 warga Inggeris yang menderita kelainan Niemann-Pick, Type B. Kelainan ini menyebabkan hati dan limpa penderitanya membesar. Ketika lahir, Aadam memang memiliki perut yang menonjol, namun hal itu dianggap normal, kerana mayoriti bayi lahir dengan perut yang 'buncit'. Kelainan ini baru diketahui doktor setahun lalu.

 
Foto: Dailymail.co.uk
 
Yang membuat miris, kelainan langka ini belum ada ubatnya, dilansir oleh Dailymail.co.uk,   (23/09). Tim doktor mengatakan bahawa Aadam kemungkinan tidak akan tumbuh dewasa, kerana kelainan ini bolehmembunuhnya dari dalam.
 
Orang Tua Aadam Merasa Hancur
 
Sebagai orang tua, keadaan ini tentu saja menyakitkan. Kedua orang tua Aadam merasa sangat hancur kerana diagnosis yang diberikan doktor. Ayah Aadam, Mohammed (36 tahun) tidak tahu bahawa dia dan mantan isterinya (ibu kandung Aadam) membawa gen Niemann-Pick.

"Dia selalu memiliki perut yang tampak besar, tapi setiap kali dibawa ke doktor, mereka kata baik-baik saja dan tidak ada yang perlu dibimbangkan," ujar Mohammed, "Selama bertahun-tahun, perutnya membesar dan membuatnya tampak seperti sedang hamil," lanjutnya.

Jika perut Aadam dipegang, rasanya keras. Hal ini disebabkan hati dan limpa yang membesar dalam ukuran yang tidak seharusnya. Kondisi ini juga menyebabkan tubuh Aadam lebih kecil dibanding teman-temannya. Dia juga tidak terlalu kuat seperti anak-anak yang lain. Aadam boleh memar di kulit dengan mudah.

Aadam Tetap Tersenyum Menghadapi Semua Ini
 
Usia Aadam baru 7 tahun ketika dia tahu memiliki kelainan langka. Anak laki-laki ini tetap kuat dan tersenyum menghadapi tubuhnya. Walau secara fisik lemah, Aadam punya kekuatan untuk bertahan dan selalu tersenyum. Lihatlah senyum manisnya, siapa sangka dia sedang menghadapi kondisi berbahaya.

 
Foto: Dailymail.co.uk
 
"Dia sedar memiliki sesuatu yang salah dengan dirinya, tapi dia begitu berani dan selalu tersenyum. Saya sangat bangga dengannya," ujar sang ayah.
Walau tidak ada ubatnya, keluarga Aadam tetap melakukan usaha  terbaik untuk menyembuhkan putera mereka. Mudah-mudahan tim doktor menemukan pengubatan terbaik untuk Aadam. Kita doakan saja, semoga kondisi Aadam segera pulih dan diberi umur panjang.

Sumber:Vemale.com
 

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment