Tuesday, August 5, 2014

RG2011... Fw: Laknatullah Masih Ghairah Membedil

 



Gaza Oh Gaza .....

telokbakong.blogspot
perantaukite.blogspot.

AllahuAkbar...Gaza Syahid 1400,Lahir 1400 Bayi

 
Gambar bayi kembar empat yang lahir dari rahim seorang ibu Gaza pada Khamis, 4 Syawal 1435 H/31 Julai 2014  

GAZA CITY (SOL): Pepatah ini sangat tepat untuk Gaza saat ini: 'mati satu tumbuh seribu'. Ternyata benar, Allah subhanahu wa ta'ala akan memperbaharui dan selalu menambahkan jumlah generasi Palestin dengan jumlah yang sangat signifikan.

Tak dapat dinalar oleh akal sehat manusia, tetapi ini benar-benar kenyataan. Saat perang baru berlangsung 23 hari (hingga hari ini perang sudah berlangsung 26 hari), pihak Kementerian Kesehatan Palestin merilis laporan yang sangat mencengangkan.

Pada saat perang berlangsung 23 hari dengan korban jiwa lebih 1400 orang warga Gaza, namun dalam waktu yang sama juga telah lahir lebih 1400 bayi di Gaza. Allahu Akbar!

Dan, ini bukan pertama kalinya. Pada perang-perang sebelumnya juga terjadi hal serupa. Dari detik ke detik korban jiwa bertambah, tetapi dari detik ke detik juga generasi Palestin selalu bertambah. Subhanallah. Allahu Akbar! (Abdillah Onim melaporkan dari Gaza)

Gaza: Laknatullah Masih Ghairah Membedil Termasuk Universiti

telokbakong.blogspot.
mountdweller.blogspot
 
Israel terus bedil Gaza berikutan kehilangan seorang askarnya
2014/08/02 - 14:46:33 PM
KEADAAN Masjid Imam Al Shafaey yang musnah dibedil tentera Israel dalam serangan lewat malam tadi di Bandar Gaza, hari ini. - Foto AP
WARGA Palestin melihat kerosakan yang dialami Masjid al-Omeri yang dibedil tentera Zionis di Jabalia, utara sempadan Gaza, hari ini. - Foto AFP


GAZA CITY: Israel terus membedil Rafah, bandar selatan Gaza dengan pasukan tentera mempertingkatkan usaha mencari seorang askarnya yang dipercayai ditangkap pejuang Hamas ketika serangan memasuki hari ke-26 hari ini.

Tentera Israel berkata, mereka percaya askarnya itu ditangkap dalam serbuan Hamas kira-kira sejam selepas gencatan senjata dilaksanakan, pagi semalam. 


Tentera Hamas bagaimanapun menafikan askar Israel berkenaan, Lefternan Kedua Hadar Goldin, kini dalam tahanan mereka. 


Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama dan Setiausaha Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), Ban Ki-moon serta beberapa pemimpin dunia pula menuntut agar askar Israel berkenaan dibebaskan dengan segera.

Sekurang-kurangnya 35 penduduk Palestin terbunuh dalam serangan di sekitar bandar Rafah, sejak awal pagi tadi, demikian menurut Pegawai Kesihatan Palestin, Ashraf al-Kidra.

Beliau berkata, kawasan utama Hospital Rafah kini dikosongkan berikutan bedilan roket Israel.

Di tempat lain di sekitar Gaza, lebih 150 serangan udara termasuk satu ke atas Islamic University di
 
Gaza City: AP

__._,_.___

Posted by: "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)

Yahoo Groups
New feature! Create Photo Albums in Groups Effortlessly
Now, whenever you share photos with your group, a new album is automatically created in the Group. It's so simple! Try it now!

" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment