Monday, August 25, 2014

Re: RG2011... Fw: Jutaan Orang Menangis Melihat Foto Burung In [1 Attachment]

 

"Wa maa 'arsalnaka Ilaa rahmatan Lil 'Alamin"...Tidak Kami utuskan kamu (Ya Rasulullah SAW) melainkan sebagai pembawa Rahmat ke seluruh alam!"..Al Ambiya 21:107

Ya..... insan2 manusia yang rata2 daripada negara yangmana masyarakat mereka tergolong daripada majoriti yang bukan Islam (non-Muslims) dapat merasakan belas, ikhsan dan kesian kepada pasangan burung malang yang dilanda duka dan derita yang jelas tergambar....

Ramai yang mungkin tidak pernah tahu tentang apa yang disebutkan didalam Al Koran Kitab suci bagi orang Islam....namum mereka dapat merasakan kesedihan yang digambarkan melalui pasangan burung tersebut.

Alangkah lebih hiba lagi perasaan mereka seandainya mereka berpeluang membaca dan memahami Al Koran yang diturunkan 1433 tahun lalu dimana Pencipta burung tersebut telah berfirman..."Dan binatang=binatang yang ada di bumi dan burung yang terbang dengan kedua sayapnya, adalah bangsa-bangsa seperti kamu juga.  Tiadalah Kami alpakan sedikit pun di dalam Kitab, kemudian mereka akan dikumpulkan ke pada Ilahnya"...Al-An'Aam 6:38.....


Adakah kita sebagai ummah dan orang Islam yangmana Al-KOran adalah menjadi sumber panduan kepada kehidupan dan kebahagian kita di dunia dan akhirat....dapat lebih merasakan perasaan dan menghayati mesej yang jelas  gambaran pasangan burung tersebut......erti nilai kemanusian, ikhsan, kasih, sayang dan tanggungjawab insan terhadp a makhluk lain yang berkongsihuni Muka bumi ini...??

Subhanallah!

Suraya Al Fakeer
Halfway Home For Animals
 
Suriati Othman

From: "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [respeks_group]" <respeks_group@yahoogroups.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Sunday, August 24, 2014 11:54 PM
Subject: RG2011... Fw: Jutaan Orang Menangis Melihat Foto Burung Ini

 

 
syokperasit.blogspot.
Posted by azrul perasit
 


Pasangan burung ini dikabarkan diambil fotonya di suatu wilayah di negara Republik Ukraina, saat burung jantan tersebut sedang berusaha menyelamatkan pasangan betinanya. Jutaan orang di Amerika dan Eropa meneteskan air matanya setelah menyaksikan foto-foto ini.





Posted by azrul perasit
Copyright © 2014 !syokperasit syok apa saja | Powered by Blogger
Design by WP Lift | Blogger Template by NewBloggerThemes.com


__._,_.___
View attachments on the web

Posted by: surayati othman <datinsuraya@yahoo.com>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (2)

Check out the automatic photo album with 1 photo(s) from this topic.
tumblr_lgvz5w7hUq1qbzitvo1_500.jpg

" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment