Friday, August 29, 2014

Re: RG2011... Kemenangan HAMAS adalah Kemenangan Seluruh Umat Islam [5 Attachments]

 

salam
yang ramai terbunuh tu orang awam bukan pejuang hamas. seramai 68 askar israel terbunuh manakala 335 pejuang hamas syahid. ini bermakna nisbah pejuang hamas yang gugur tak sampai 1:5. dengan segala kelengkapan yang ada, israel hanya mampu memusnahkan dan membunuh orang awam dan bukanya pejuang hamas yang berjumlah 20,000 (tak sampai 2%) orang. ini bermakna tentera israel adalah "butcers and not soldiers".



On Friday, 29 August 2014, 14:45, "hazriza hazriza@soem.sharp-world.com [respeks_group]" <respeks_group@yahoogroups.com> wrote:


 

Kemenangan HAMAS di Gaza adalah Kemenangan Seluruh Umat Islam

telokbakong.blogspot
btmmari.blogspot
Written By canang
 
Kemenangan HAMAS di Gaza adalah Kemenangan Seluruh Umat Islam
"Di antara orang-orang yang beriman itu, ada yang bersikap benar menunaikan apa yang telah dijanjikannya kepada Allah (untuk berjuang membela Islam); maka di antara mereka ada yang telah selesai menjalankan janjinya itu (lalu gugur syahid), dan di antaranya ada yang menunggu giliran; dan mereka pula tidak mengubah (apa yang mereka janjikan itu) sedikitpun." [Surah Al-Ahzab: 33]

Alhamdulillah berakhirnya bulan Syawwal dan masuknya bulan Zulkaedah diserikan dengan kemenangan dengan tercapainya perjanjian damai antara HAMAS dan Regim Zionis Israel yang memaksanya tunduk dengan syarat-syarat yang diletakkan oleh HAMAS.
Perang Gaza yang terbaru ini adalah perang yang paling lama disertai oleh Zionis Israel yang berlalu selama 52 hari. Dalam perang-perang sebelum ini menentang negara-negara Arab; Zionis Israel telah berjaya menakluk Baitulmaqdis, Bukit Golan, Sinai dan lain-lain lagi. Akan tetapi dalam perang menentang HAMAS di Gaza tentera Zionis Israel tidak berjaya menawan walaupun seinci bumi Gaza.

Kemenangan ini bukan sahaja kemenangan bersejarah HAMAS ke atas tentera Zionis Israel tetapi ianya juga adalah kemenangan kepada seluruh umat Islam.
Kemenangan ini InsyaAllah akan membuka satu lembaran baru ke arah pembebasan bumi Palestin secara keseluruhannya.

Allahuakbar! Allahuakbar! Allahuakbar!

MUHAMMAD KHALIL ABDUL HADI
Pengerusi PACS,
Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia
 
 

Akhirnya Israel Kalah

telokbakong.blogspot
kerabubersuara.blogspot
 


Allahuakhbar!
 
 

Kemenangan Hamas Hapuskan Mitos Israel Tidak Boleh Dikalahkan!

greenboc.blogspot
Posted by Green Boc

Hamas: Kita Hancurkan Mitos Pasukan yang Tak Bisa Dikalahkan

Gaza - Gerakan Perlawanan Islam (Harakah Muqawamah Islamiyah/Hamas) mengumumkan kemenangannya ke atas penjajah Israel serentak dengan pengumuman kesepakatan dalam perundingan di Mesir, Selasa (26/8/2014).

Dalam sambutannya, juru bicara Hamas, Sami Abu Zuhri, mengatakan,
"Berkat kemuliaan dari Allah, pengorbanan rakyat, dan kegigihan gerakan penentangan, terutama Brigade Izzudin Al-Qassam dan gerakan-gerakan yang lain, hari ini kita menyatakan kemenangan kita atas kekuatan jahat Israel."

Zuhri menambahkan, "Kita boleh meraih kemenangan yang selama ini belum dapat diraih oleh pasukan negara-negara Arab.
Hari ini, rakyat Palestin yang terkepung dan lemah boleh menang ke atas kekuatan jahat Israel. Kita dapat menghancurkan pasukan yang katanya tidak pernah kalah."

Menurutnya, Hamas juga mengizinkan para pemukim Yahudi untuk meninggalkan tempat persembunyian dan kembali ke rumah-rumah mereka,
"Sekarang kami izinkan para pemukim Yahudi, terutama yang berada di sekitar Jalur Gaza untuk kembali ke rumah-rumah mereka. Itu adalah izin dari Hamas, bukan dari perdana menteri Netanyahu."

Zuhri mengatakan bahwa perdana menteri Netanyahu tidak akan dapat mempertahankan diri dari kekalahan menghadapi perlawanan Palestin. Perlawanan boleh mengakhiri perang dengan dahsyat, sama seperti saat memulainya.

Sementara itu, juru bicara Hamas lainnya, Fauzi Barhum, mengatakan, "Kemenangan ini membuktikan bahwa hanya penyelesaian perlawanan dan senjata yang dapat memerdekakan Palestin. Perang ini tidak akan menjadi yang terakhir. Ini hanya satu pusingan dari perang panjang untuk membebaskan Masjidil Aqsa."

Sebelumnya, pemerintah kudeta Mesir yang menjadi mediasi perundingan damai Gaza-Israel mengumumkan telah tercapainya kesepakatan damai antara Gaza dan Israel. kesepakatan itu mulai berlaku sejak pukul 19.00 waktu tempatan, Selasa kemarin.

Di Ramallah, Presiden Palestin, Mahmud Abbas, juga menyatakan bahawa
delegasi Palestin telah menyetujui kesepakatan gencatan senjata di Gaza yang dimulai pada pukul 19.00 petang semalam.

Gencatan senjata ini akan berlaku untuk jangka waktu yang panjang.

Sementara itu
delegasi Hamas dalam perundingan, Musa Abu Marzuq menyatakan bahawa perundingan yang telah sampai pada kesepakatan adalah kemenangan yang akan disematkan kepada seluruh rakyat Palestin. Kerana mereka kuat bertahan dan memberi dukungan besar kepada gerakan perlawanan.

Beberapa sumber informasi dalam pemerintahan Palestin, seperti diberitakan Stesyen television Aljazeera, menyebutkan bahawa di antara fasal kesepakatan adalah dibukanya pintu perbatasan, dibangunnya kembali Jalur Gaza, dan dimasukkannya bantuan kemanusiaan secara cepat.
dakwatuna/al-jazeera
 
comments:
Anonymous said...
Kita tak berapa faham. HAMAS umumkan kemenangan tapi yang lebih ramai terkorban rakyat Palestin, harta benda yang banyak hancur musnah hak milik rakyat Palestin...
Anonymous said...
Dulu Ikhwan Muslimin dah hampir menang dalam perang, tapi sekutu APCO mesir buat perjanjian damai dengan israel
Anonymous said...
Kita tiada maklumat penuh mengenai kemenangan ini. Kalau setakat mencapai kesepakatan bergencatan senjata, itu belum menang lagi. Munkin itu publiciti mereka saja. Tak semudah itu nak menewaskan yahudi. Hanya manusia yang terpilih sahaja yang ditunjuk Allah boleh mengalahkan laknatullah ini. Semuga Allah memberi petunjuk.
Anonymous said...
Awat la hgpa bengong sgt?
Hamas sanggup perang lg,yg x sanggup adalah israel.sapa yg bnyk mati x kisah la.yg penting,israel dah xleh nak makan hamas.
So israel setuju dgn syarat hamas dan berlaku la gencatan.
Tu namanya menang la bg pihak hamas
 

Kandungan Perjanjian Hamas dan Israel

lusuka.com
 

Perjanjian Damai antara Israel ini telah dicapai lewat petang semalam (26 Ogos 2014) dalam satu rundingan di Kaherah. Israel dan Palestin bersetuju untuk menamatkan pertempuran di Gaza selepas 50 hari pertempuran di mana lebih daripada 2,100 rakyat Palestin, kebanyakannya orang awam, 64 askar Israel dan lima orang awam di Israel terbunuh.

Sebahagian daripada perjanjian itu, kedua-dua pihak telah bersetuju untuk menangani isu-isu yang lebih kompleks membahagikan mereka - termasuk pembebasan tahanan Palestin dan permintaan Gaza untuk pelabuhan laut - melalui rundingan terus tidak langsung bermula dalam tempoh sebulan.

8 LANGKAH SEGERA

1. Hamas dan kumpulan pejuang lain di Gaza bersetuju untuk menghentikan semua roket dan serangan mortar ke dalam Israel.

2. Israel akan menghentikan semua tindakan ketenteraan termasuk serangan udara dan operasi darat.

3. Israel bersetuju untuk membuka lebih banyak pintu masuk di sempadan dengan Gaza bagi membolehkan aliran yang lebih mudah barangan, termasuk bantuan kemanusiaan dan pembinaan semula peralatan, ke dalam enklaf pantai.

4. Di dalam perjanjian yang berasingan, dua hala, Mesir akan bersetuju untuk membuka sempadan 14 km (8 batu) dengan Gaza di Rafah.

5. Pihak Berkuasa Palestin, yang diketuai oleh Presiden Mahmoud Abbas, dijangka mengambil alih tanggungjawab untuk mentadbir sempadan Gaza dari Hamas. Israel dan Mesir berharap ia akan memastikan senjata, peluru dan apa-apa "dwi-guna" barang-barang dihalang daripada mengalir ke dalam Gaza.

6. Pihak Berkuasa Palestin akan membawa dalam menyelaras usaha pembinaan semula di Gaza dengan penyumbang antarabangsa, termasuk Kesatuan Eropah.

7. Israel dijangka mengecil penampan keselamatan di sepanjang bahagian dalam sempadan Gaza, mengurangkan dari 300 meter kepada 100 meter jika gencatan senjata itu diguna pakai. Langkah itu akan membolehkan rakyat Palestin lebih banyak akses kepada tanah ladang dekat dengan sempadan.

8. Israel akan melanjutkan had nelayan di luar pantai Gaza untuk enam batu dari tiga batu, dengan kemungkinan meluaskan ia beransur-ansur jika gencatan senjata itu digunapakai. Akhirnya, Palestin mahu kembali kepada 12 batu elaun antarabangsa penuh.

ISU-ISU JANGKA PANJANG UNTUK DIBINCANGKAN

1. Hamas mahu Israel membebaskan beratus-ratus tahanan Palestin ditahan di Tebing Barat berikutan penculikan dan pembunuhan tiga pelajar Yahudi pada bulan Jun, satu serangan yang membawa kepada peperangan. Hamas mulanya menafikan penglibatan dalam pembunuhan, tetapi seorang pegawai kanan Hamas dalam buangan di Turki minggu lalu mengakui kumpulan itu pernah menjalankan serangan itu.

2. Presiden Abbas, yang mengetuai parti Fatah, mahu kebebasan untuk tahanan Palestin yang dibebaskan digugurkan selepas kegagalan rundingan damai antara Israel dan Pihak Berkuasa Palestin.

3. Israel mahu Hamas dan kumpulan militan lain di Gaza untuk menyerahkan semua bahagian badan dan barang peribadi tentera Israel terbunuh semasa perang.

4. Hamas mahu sebuah pelabuhan laut yang dibina di Gaza, yang membolehkan barang-barang dan orang-orang yang akan diangkut masuk dan keluar dari wilayah kecil. Israel telah lama menolak pelan, tetapi ia adalah mungkin bahawa kemajuan ke arah itu boleh dibuat jika terdapat jaminan keselamatan mutlak.

5. Hamas mahu menarik balik pembekuan dana untuk membolehkan ia membayar gaji kepada 40,000 polis, pegawai kerajaan dan kakitangan pentadbiran yang lain yang sebahagian besarnya telah dibayar gaji sejak akhir tahun lepas.

6. Palestin juga mahu lapangan terbang di Gaza - Yasser Arafat Antarabangsa, yang dibuka pada tahun 1998 tetapi telah ditutup pada tahun 2000 selepas dibom oleh Israel - yang akan dibina semula.


__._,_.___
View attachments on the web

Posted by: izdihar baharin <izdi_dba@yahoo.com>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (2)

Check out the automatic photo album with 5 photo(s) from this topic.
image004.jpg image003.jpg image001.jpg image005.jpg image002.jpg

" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment