Wednesday, August 27, 2014

RG2011... Penyakit yang sangat mudah di idapi manusia

 

 

Penyakit yang sangat mudah di idapi manusia

telokbakong.blogspot.

wak-labu.blogspot

Mohd Sulaiman

 


Ari ni Wak nak pencen sekejap untuk menulis cerita tentang politik. Ini Wak mikirkan bahawe kesihatan tu lebih penting dari berpolitik. Kalu kesihatan dah terganggu make berpolitik juge akan terus terganggu.

Ari ni Wak nak cerita sikit tentang care mudah menjaga kesihatan, terutama nya kepada yang sedang mengidap kencing manis dan darah tinggi.

Sebenar nya Wak pun sudah mula mengidap darah tinggi ni lebih kurang 6 bulan yang lalu. Untuk pengetahun tuan2 kini usia Wak sudah mencapai lebih 68 tahun. Alhamdulillah pade masa ni Wak cume mengidap darah tinggi sahaja, penyakit2 lain belum lagi.

Kini penyakit darah tinggi Wak sudah terkawal dan dalam keadaan normal. Untuk pengetahuan tuan2 ubat yang Wak amalkan hari ini cuma dengan minum jus peria katak. Jus peria katak ni sangat berkesan untuk mengawal darah tinggi dan kencing manis jika kita jadikan amalan meminum nya.

Jus peria katak yang paling baik ialah dari buah yang pokok nya kita tanam sendiri tanpa menggunakan sebarang racun serangga dan baja kimia. Buah yang di beli dari pasar tu ade kemungkinan telah tercemar oleh racun serangga dan baja kimia.

Cara penyediaan nya sangat mudah, blend 7 biji peria katak dengan 1 liter air masak yang sudah di sejuk kan. Setelah di blend hingga lumat masuk kan kedalam botol dan simpan di peti sejuk. Minum segelas di waktu pagi dan segelas lagi di waktu malam.

Minum air peria katak ni hendak lah di jadikan amalan yang berterusan. InshaAllah dengan izin Allah juga kesihatan kita akan terpelihara.

 

__._,_.___

Posted by: hazriza <hazriza@soem.sharp-world.com>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment