Thursday, August 28, 2014

RG2011... Fw: Cikgu tampaq murid tahun satu...

 



Cikgu tampaq murid tahun satu...akai kat juboq kot...

telokbakong.blogspot
alditta.blogspot
 

Murid Darjah 1 Ditampar Cikgu Sampai Lekat Kesan Jari...

Tak dapat dinafikan ramai kurang setuju dengan tindakan ibu bapa pada hari ini yang gemar menyalahkan guru apabila anak mereka dimarahi di sekolah.

Kebanyakannya memberi dalil zaman dahulu guru pukul anak murid juga tapi sudahnya baru mereka jadi manusia.

Kami pun setuju bahawa guru harus diberi kebebasan mengajar murid termasuk mengajar dengan memukul dan memberi denda jika terlalu nakal tapi agak-agak jugalah kan.

Kalau dah bagi penampar sampai berbekas kesan jari ini rasanya bukan memukul dengan niat mahu mengajar tapi lebih kepada mengikut perasaan marah.

Kini gambar kanak-kanak yang baru berusia 7 tahun didakwa murid sebuah sekolah rendah di Pulau Pinang dengan kesan tamparan di pipi ini telah tersebar di laman-laman sosial. 

Difahamkan susulan kejadian ini, pemeriksaan di Hospital Besar Pulau Pinang serta laporan polis telah dibuat sebelum dibawa ke pengetahuan JPN dan kementerian pendidikan. 

Kami harap selepas ini guru akan lebih sabar dalam mendidik anak-anak apatah lagi yang masih kecil seperti ini manakala ibu bapa pula, jalinkanlah hubungan baik dengan pihak sekolah dan guru anak anda demi kebaikan bersama. - mynewshub.my

Dept to probe 'teacher slapping pupil' incident...

The Penang state Education Department has directed the North East district education office to investigate claims that a Year One pupil in Tanjung Tokong was slapped by a teacher yesterday.

Penang Education director Osman Husain said a report on the incident was expected to be known within the next two days.

"At the moment I cannot comment further because I am still waiting for the investigation report," he told reporters after the Penang Wasatiyyah seminar in Bukit Mertajam today.

It was officially opened by Deputy Education Minister Dr Hilmi Yahaya.

Yesterday, the mother of the Sekolah Kebangsaaan Tanjung Tokong pupil made a police report after allegedly finding red marks on her child's left cheek.

In the police report, the 27-year-old woman claimed her child told her that he was slapped by a female teacher for walking to his friend's desk during the English class session.

Meanwhile, Osman said the department was organising special courses to educators in the state to adapt themselves with the current situation when facing issues relating to the present generation.- Bernama


ha...ha...ha... gelak sampai terkencing...
 
cheers.

__._,_.___

Posted by: "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment