Wednesday, September 3, 2014

RG2011... Arab Saudi Mahu Pindahkan Makam Rasullulah SAW.

 

Arab Saudi Mahu Pindahkan Makam Rasullulah SAW.


Semalam aku baca berita ini. Waktu malam. Nampaknya dari segi penulisan, macam ye ye jek Arab Saudi nak pindahkan makam Muhammad SAW. Sebelum neh di portal yang sama juga ada melaporkan beberapa berita berkaitan Islam yang aku rasa macam was2 nak percaya. Contohnya. Bila depa lapor pemimpin HAMAS bermewah2an di saat rakyat GAZA kesusahan. Aku baca la cuma aku ragu2 betul ke tak betul laporan berita berkenaan.

Dan rupa2nya memang patut pun aku ragu2 apa yang dilaporkan oleh The Independent terutamanya kalau bab2 berkaitan Islam dan sunni.

Nak tahu kenapa?

Baca ini jap ;

Dr Irfan Al-Alawi yang dipercayai merupakan seorang Syiah telah menulis satu artikel di laman web Independent yang kononnya kerajaan Arab Saudi mahu memindahkan makam Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam. 
Buat makluman Dr Irfan terkenal dengan sikap beliau yang anti-Saudi. Beliau sengaja mereka berita palsu untuk melaga-lagakan orang Islam. 
Ironinya setiap tahun berita yang sama berulang di laman Independent :
2011- http://t.co/c9fjNaSQKV
2012- http://t.co/hcaWIbzZE8
2013- http://t.co/Joad5uuCws
2014- http://t.co/Kywt5DHL20
Saya jangkakan berita yang sama akan berulang tahun hadapan. 
Harapnya rakyat Malaysia tidak lagi percaya berita karut seperti ini.Namun malangnya, ia disiar di laman kiniTV di link berikut :  http://www.kinitv.com/video/10241O74


Harapnya pihak KiniTv dapat membuang berita tersebut dengan segera.

--------------------
Rujukan : sini
Owhh macam tue ke ceritanya? Lagi satu, ada sapa2 tak yang dok kat Arab Saudi? Mungkin kita boleh gunakan dorang sebagai infomer untuk mengesahkan berita di atas. Walaupun aku mengesyaki laporan TI tapi aku tak juga menolak kemungkinan yang Arab Saudi mungkin berbuat demikian. Segalanya mungkin sebab Arab Saudi pun bukanla betul mana. Cuma ye la, sejak2 baca laporan TI yang mengatakan pemimpin2 HAMAS bermewah2an tue buat aku rasa fishy je portal dia tue. Macam nak buat sentimen agar orang benci HAMAS pun ada aku tengok. Yang aku pelik. Orang kita neh. Asal aje media barat lapor terus nak cop betul. Maka ramai juga yang SHARE dengan NIAT PERCAYA bahawa HAMAS adalah seperti itu. Macam aku SHARE dengan NIAT NAK TANYA, betul ke tak betul laporan tersebut. Apa2 pun jika benarla laporan TI itu menyeleweng dari fakta asal dan tidak berasas, mohon orang kita jangan la percaya kandungan yang diterbitkan oleh TI secara membuta tuli. Baca boleh, nak percaya, lue fikirlah sendiri ek.

Kbai.

__._,_.___

Posted by: Pendekar Bloggerz <pendekarbloggerz@gmail.com>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment