Friday, September 20, 2013

RG2011... Fw: Adakah peralatan penguatkuasa Miritim negara teruk ?

 



Adakah peralatan penguatkuasa Miritim negara teruk sehingga di'kalahkan' hanya oleh bot nelayan Vietnam?

kedahlanie.info
Zaharudin Muhammad

 
BOT ANGKATAN PENGUATKUASAAN MARITIM MALAYSIA DIKALAHKAN OLEH BOT NELAYAN VIETNAM.

Apa perasaan anda jika yg hilang itu ialah keluarga anda?

Itulah nasib 2 pegawai Angkatan Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) selepas mereka hilang bersama2 bot nelayan vietnam yg digeledah.

Kisahnya, APMMM berjaya menahan sebuah bot nelayan vietnam dan meninggalkan 2 anggota menggeledahnya kerana ingin menahan bot ke 2 yg sedang melarikan diri. Bot ATMM GAGAL mengejar bot nelayan vietnam ke 2 dan berpatah balik untuk mendapatkan bot pertama yg telah ditahan dengan 2 anggota yg ditinggalkan menggeledah di dalamnya. Oleh kerana kapal maritim APMM terpaksa bergerak perlahan, menyebabkan bot pertama hilang bersama 2 anggota APMM tersebut.

Mengahairankan apabila bot negara (APMM) tidak mampu mengejar bot nelayan vietnam dan lambat mendapatkan balik bot yang telah ditahan. Sedangkan belanjawan yg besar telah diperuntukkan tetapi natijah akhir bot negara tidak mampu mengatasi bot nelayan Thailand.

Bagi saya kerajaan perlu menjawab kenapa peralatan negara seteruk itu sehingga di'kalahkan' hanya oleh bot nelayan? Lebih teruk ialah keadaan ini memangsakan pegawai2 dan petugas2 keselamatan seperti APMM.

Semoga ke dua2nya selamat dan dpt ditemui secepat mungkin.


 

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment