Monday, November 24, 2014

RG2014... Fw: TERBABIT DALAM PEMALSUAN SLIP PEPERIKSAAN SPM

 



ANAK LELAKI RIDHUAN TEE ANTARA INDIVIDU YANG TERBABIT DALAM PEMALSUAN SLIP PEPERIKSAAN SPM

bloglist-malaysia.blogspot.


Anak penceramah kontroversi Dr Ridhuan Tee Abdullah antara yang terbabit dalam kes pemalsuan salinan slip peperiksaan SPM selepas mahkamah menjatuhkan hukuman ke atas individu yang memalsukan keputusan tersebut.‎

Tertuduh Mohd Firdaous Shariful Azman, 36, dihadapkan ke mahkamah atas pertuduhan memalsukan slip SPM tiga individu termasuk anak Ridhuan Tee, Mohd Syafi dan dua individu lain, Puteri Sabrina Shazlin Roslan dan Dhuratul Ain Radzali.

Bagaimanapun, Mohd Firdaous tidak mengaku bersalah atas pertuduhan yang dibacakan ke atasnya di hadapan Majistret Zuraini Abdul Razak.

Memetik laporan Bernama, Mohd Firdaous didakwa melakukan kesalahan bagi ketiga-tiga individu tersebut dengan niat supaya rekod itu dipercayai dibuat, ditandatangani dan disempurnakan dengan kuasa seseorang bagi memperdaya Institut Terjemahan dan Buku Malaysia (ITBM).

Tertuduh didakwa melakukan kesalahan itu di pejabat ITBM, Seksyen 10, Wangsa Maju di Kuala Lumpur antara 10.34 pagi 4 Jun dan 3.21 petang 13 Jun lepas.

Mohd Firdaous didakwa mengikut Seksyen 466 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum tujuh tahun dan denda, jika sabit kesalahan.

Timbalan Pendakwa Raya Najwa Bistamam menawarkan jaminan RM15,000 bagi semua pertuduhan. Peguam Adenan Ismail memohon supaya jaminan terhadap anak guamnya dikurangkan atas alasan tertuduh perlu menguruskan syarikatnya dan perlu menanggung anak yang masih kecil.

Zuraini membenarkan tertuduh diikat jamin RM2,500 bagi setiap pertuduhan dengan seorang penjamin dan menetapkan 15 Disember untuk sebutan kes.

Baca seterusnya disini

__._,_.___

Posted by: "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
&quot; Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/&quot;

&quot; Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net&quot;

&quot; Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam&quot;

&quot; Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/&quot;

&quot; Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.com&quot;

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment