Monday, March 25, 2013

RG2011... Metro Global

 

 

7 lelaki dibunuh dengan kejam

 41  0 Google +1  0  0

Cetak

Mexico: Foto mengejutkan ini menunjukkan bagaimana mayat tujuh lelaki yang ditemui atas kerusi plastik ditembak di kepala dengan mesej ancaman dipaku pada dada mereka menggunakan alat pemecah ais.

Satu pelekat pada satu mayat berkenaan yang ditemui pagi semalam di Uruapan, negeri Michoacan berbunyi: "Amaran! Inilah yang berlaku kepada pencuri, penculik, penyerang seks dan pemeras ugut." Tujuh mayat yang mempunyai kesan kecederaan ditembak didudukkan di atas kerusi dekat bulatan jalan raya, kata pihak berkuasa tempatan. Pejabat pendakwa raya tidak memberikan motif pembunuhan itu.


Mayat berkenaan ditemui dengan kaki dan tangan terikat di luar kilang air minuman Pepsi. Kumpulan lelaki terbabit dipercayai berusia antara 15 hingga 40 tahun. Mayat ditemui kira-kira jam 5.30 pagi waktu tempatan. Sementara itu, tujuh lagi orang dibunuh di bandar berjiran Guerrero, Mereka terdiri daripada empat orang awam dan tiga ejen persekutuan yang bercuti daripada bertugas.

Tiga ejen itu dikejar oleh kumpulan lelaki bersenjata ketika berjalan menuju ke sebuah bank dan dibunuh selepas cuba berlindung di hotel berhampiran, kata polis.


Kedua-dua negeri di pantai barat Mexico itu menyaksikan peningkatan keganasan sejak beberapa tahun kebelakangan ekoran kegiatan kartel dadah. Kira-kira 70,000 orang terbunuh dalam kejadian keganasan dikaitkan dengan dadah di Mexico sejak tujuh tahun lalu.


President Enrique Pena Nieto yang mula memerintah Disember lalu berikrar membendung keganasan yang mencemar imej negara itu sebagai destinasi pelancongan dan menghalang kehadiran pelabur asing. - Agensi

MAYAT tujuh lelaki yang dibunuh dengan kejam diletakkan di atas kerusi plastik.

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/25

 

330 kali bedah untuk cantik

 1  1 Google +1  0  0

Cetak

London: Dia menjalani lebih 330 prosedur dan pembedahan kosmetik lebih jauh mengatasi Cindy Jackson dari Amerika Syarikat yang diiktiraf wanita paling banyak melakukan pembedahan kosmetik di dunia.

Bekas model glamor Inggeris Alicia Douvall yang terkenal kerana pendedahan hubungan sulitnya dengan selebriti termasuk mogul muzik Simon Cowell mendakwa membelanjakan lebih 1 juta pound (RM4.7 juta) untuk membesarkan payudara, menegangkan muka hingga kepada pembedahan mengecilkan jari kaki. 

Alicia mendakwa perbuatannya itu menyebabkan dia ketagih untuk melakukan pembedahan hingga terpaksa menerima rawatan pemulihan sebanyak tiga kali. 

Alicia yang dikaitkan dengan beberapa selebriti termasuk aktor Rourke dan bekas penyanyi Simply Red, Mick Hucknall berkata, dia sudah menjalani banyak pembedahan kerana yakin dia kelihatan hodoh.


Alicia memberitahu alasan utamanya menjalani pembedahan kosmetik ialah untuk kelihatan seperti Barbie dan ia cukup membimbangkan.


Namun, pakar bedah yang tidak berhati perut bersetuju membedahnya hanya kerana alasan tidak wajar itu. 

Dia mendakwa membelanjakan hingga RM4.7 juta terhadap pembedahan kosmetik dan prosedur lain seperti suntikan Botox dengan hanya memberitahu pakar bedah dia mahu kelihatan sempurna. 

"Saya sering gunakan istilah itu. Saya membawa anak patung Barbie ketika berjumpa dengan seorang perunding kecantikan untuk menunjukkan kepada mereka apa sebenarnya yang saya inginkan. 

"Saya tidak sihat kerana ketagih dengan pembedahan. Tetapi tiada seorang pun doktor ditemui cuba untuk menghentikan hasrat saya. Saya fikir mereka hanya mahukan wang saya," katanya. 

Alicia bercakap demikian dalam kempen "Hentikan Pembedahan Kosmetik Koboi." 

Pada satu peringkat, dia terdesak untuk mengubah tubuhnya hinggakan menjalani satu pembedahan setiap minggu. 

"Selain pendidikan anak perempuan, saya tidak membelanjakan wang untuk perkara lain kecuali pembedahan. 

"Saya makan kacang panggang saja dan tidak pernah pergi bercuti. Malah, saya memujuk teman lelaki untuk membayar kos pembedahan saya." 

Apabila ditanya adakah dia berpuas hati sekarang, dia menjawab: "Saya sudah menjalani terlalu banyak pembedahan hingga muka saya tidak dapat bergerak. Saya tidak boleh senyum dengan betul dan tidak dapat bernafas melalui hidung. 

"Jika saya tidak pernah menjalani pembedahan, saya jauh lebih cantik dari sekarang. - Agensi

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/25

 

Cincang ibu kerana tak suka

 5  0 Google +1  0  0

Cetak

Tokyo: Seorang remaja yang didakwa membunuh ibunya dan mencincang mayat wanita itu kepada beberapa bahagian berkata, dia berbuat demikian semata-mata kerana tidak sukakan mangsa.

Remaja berusia 19 tahun itu memberitahu polis, dia juga melakukan kekejaman itu kerana ingin tahu lebih lanjut mengenai 'pembedahan anatomi'.


Dia didakwa mencincang mayat ibunya di bilik mandi rumah mereka, memotong mangsa kepada 15 bahagian mengguna pisau, lapor akhbar Sankei, semalam. Remaja itu yang tinggal bersama-sama ibunya di sebuah apartmen kecil berhampiran Tokyo kemudian menyimpan bahagian tubuh mangsa dalam tab mandi dipenuhi air sebelum memasukkannya satu persatu ke dalam karung plastik.

Remaja itu memberitahu polis dia 'tidak suka ibunya' kerana 'mangsa orang biasa.' Dia juga memberitahu mengenai minatnya untuk melakukan pembedahan terhadap tubuh manusia. Suspek yang namanya tidak boleh disiarkan kerana masih dianggap bawah umur menurut undang-undang Jepun, ditangkap minggu lalu selepas seorang anggota keluarga melawat apartmen itu dan menemui beberapa tubuh mangsa. Pembunuhan itu dipercayai dilakukan dua minggu sebelum itu. - AP

Artikel ini disiarkan pada : 2013/03/25

 

 

----------------------------

Penerangan ini (termasuk lampiran apa sahaja) cuma untuk siapa sahaja yang dimaksudkan. Penerangan ini mungkin mengandung bahan-bahan rahsia dan / atau maklumat perniagaan rahsia kepunyaan Mattel. Kalau anda bukan penerima yang dimaksudkan, anda tidak seharusnya menduplikat, mengirim atau menggunakan maklumat ini untuk maksud apa sahaja, dan anda harus segera menghapuskannya dan memberitahu adanya kepada pengirim.

 

This message (including any attachments) is only for the use of the person(s) for whom it is intended. It may contain Mattel confidential and/or trade secret information. If you are not the intended recipient, you should not copy, distribute or use this information for any purpose, and you should delete this message and inform the sender immediately.

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment