Tuesday, September 24, 2013

RG2011... Fw: Pelarasan Gaji Baru 1.4 Juta Penjawat Awam!

 



Berita Baik!! : Kenaikan Gaji Baru 2013/2014 Kakitangan Awam.. Pelarasan Gaji Baru 1.4 Juta Penjawat Awam!

malaysiaberih.blogspot
blog-hangit.blogspot
 
Pelarasan kenaikan gaji baru 2013/2014 kakitangan awam : Jikalau sebelum ini iaitu sekitar bulan Julai 2013 tempoh hari, kalangan kakitangan kerajaan telah pun menikmati & menerima Kenaikan Gaji Tahunan yang baru (KLIK SINI). Dan berita gembira buat 1.4 juta kakitangan awam tidak akan berhenti setakat ini sahaja. Ini kerana….

Pelarasan Gaji : Gaji Baru Naik Berkuatkuasa Seawal Disember 2013?


Berita ini, baru Berita Semasa perolehi langsung daripada Putrajaya sebentar tadi.

Berdasarkan maklumat yang pihak Berita Semasa terima melalui salah seorang panel yang menjadi wakil bagi pihak Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) yang telah terlibat secara langsung dalam pelarasan gaji baru kakitangan awam kali ini memaklumkan akan ada berita gembira  sekitar 3 bulan daripada sekarang di mana pengiraan untuk pelarasan gaji baru telah pun dijalankan dan dijangka akan mula dikuatkuasakan sekitar bulan 12 (Disember 2013) ataupun awal tahun 2014. Sama-sama kita nantikan.

Apa respon balas anda pula terutamanya kalangan penjawat & kakitangan awam di Malaysia?
- berita semasa
 
 
 

Kenaikan Gaji 2013 (Kenaikan Gaji Tahunan KGT) Sudah Boleh Buat Semakan.

Kenaikan gaji 2013 : Seingat Berita Semasa dahulu, sekitar tahun 80 an dan 90 an, berebut-rebut rakyat Malaysia kerja swasta. Tidak pandang pun untuk berkhidmat dengan kakitangan awam. Ya…ini cerita benar. Bukan cobaan. Sebenarnya….

Sebenarnya, seawal 2000 pun ramai lagi masih selesa bekerja di sektor swasta. Namun keadaan sudah banyak berubah sekarang. Berkhidmat sebagai kakitangan awam dilihat stabil. Pinjaman lebih mudah diberikan dan banyak lagi kemudahan yag lain.

Terbaru sejak 2 hari lepas iaitu bermula 22 Julai 2013, seorang demi seorang kakitangan awam sudah boleh membuat semakan kenaikan gaji terbaru (KGT) melalui slip gaji online mereka. Kemudian tidak lama lagi, akan ada pula masuk bonus raya 2013 pula seperti yang Berita Semasa kongsikan (DI SINI). Tahniah Berita Semasa ucapkan. Iyalah, rezeki masing-masing.

  • Setakat ini hari ini, hanya masuk dan dipaparkan di penyata gaji online sahaja.
  • Esok, 25 Julai 2013 baru boleh buat semakan di ATM yang berdekatan pula seperti yang tertera dalam jadual gaji 2013

Kenaikan gaji tahunan lazimnya adalah pada bulan 1, bulan 4, bulan 7 dan bulan 10. Tetapi untuk tahun ini ada sedikit penambahan apabila bulan 7 diberikan satu lagi kenaikan gaji tahunan.

  • Oleh itu, jika anda menerima kenaikan gaji tahunan pada bulan 1 dan bulan 4, bermakna bulan 7 ini anda akan menerima satu lagi kenaikan gaji tahunan 2013.
  • Yang mana kenaikan gaji tahunan berlaku pada bulan 7 dan bulan 10, akan dapat kenaikan gaji pada bulan 7 ini.

P/S : Kalangan pembaca Berita Semasa yang terdiri daripada kakitangan awam sudah buat semakan slip gaji online? Ada masalah? Bincangkan bersama di sini? Bagaimana dengan kenaikan diterima anda kali ini?

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment