Sunday, November 23, 2014

RG2014... Fw: Gaji RM950 Sebulan, Si Ayah Terpaksa Beli Dua Smartphones

 



Berbekalkan Gaji Yang Hanya RM950 Sebulan, Si Ayah Terpaksa Menurut Kehendak Anaknya Untuk Beli Dua Smartphones

depalma-sp.blogspot.
Kisah Sedih Anak Suruh Bapa Belikan Note 3 Dan iPhone 6 -
 
Asalamualaikum admin... Saya ade satu kisah benar.. Terjadi pada member saya yang kerja kat Batu Pahat. Harap Admin Sebar kan... Biar budak tu terasa.

Semalam aku dapat satu customer..seorang anak dan ayah dia datang..tengok ayah dia yang sakit kaki macam tak terdaya nak jalan..aku serve lah...


aku: Assalamualaikum pakcik..Kami ada set handphone, laptop dengan barangan rumah. Ada tiga cara iaitu bayar cash, kad kredit dengan ansuran mudah.

ayah: Kalau ansuran mudah tu mcm mana cara dia?

aku: Kalau ansuran mudah pakcik kena sediakan Payslip, IC, bank statement..kalau malas nak pergi bank untuk buat statement bank..pakcik boleh bagi je no akaun dan saya buatkan statement bank untuk pakcik...pakcik nk apa saya kirakan sekali monthly dia..dan paling maximum bayaran boleh sampai 3 tahun sahaja.

anak: ok bang.. berape ea sebulan untuk iPhone 6 128GB dengan Note 4..?

aku gi terus amek kalkulator dan terus kira.
aku: ok kalau 2 handphone RM296 utk sebulan selama 3 tahun (sambil tersenyum aku tgk muka pakcik tu yg mcm resah..aku tau pakcik tu sebenarnya org susah..)

anak.: ok ayah.. jadi ea..bole ea..

ayah : (hanya mampu angguk ikut kehendak anak dia).

aku : beli handphone sampai dua tu satu sape punya?umur adik ni pulak berapa?

anak: yg Note 4 saya punya..yg iphone 6 128GB tu saya nak hadiahkan makwe saya bang..minggu depan birthday dia..umur 15 bang.

aku: (aku mengucap dalam hati..sambil geleng kepale.ya Allah..macam nie sekali anak dia buat kt ayah dia..bapak dia yg bayar bln2..senang2 je dia bg mkwe dia..)..bapak dia terus keluarkan dokumen..aku tengok penyata gaji bapak dia sebulan cuma RM950..

aku: ok pakcik..ni saya proses..nanti dalam masa seminggu dapat jawapan lulus ke tak..

Ayah: ok baik dik..terima kasih.(dengan wajah seperti pasrah dgn kehendak anak dia)

aku: sama-sama pakcik...datang lagi.(aku senyum dgn rasa bersalah tgk keadaan ayah dia yang kaki tempang berjalan keluar..ya Allah rasa mcm nak menangis tengok...

Sumber : page sukanstar

__._,_.___

Posted by: "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
&quot; Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/&quot;

&quot; Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net&quot;

&quot; Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam&quot;

&quot; Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/&quot;

&quot; Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.com&quot;

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment