Monday, September 22, 2014

RG2014... Fw: KANCIL KENA TARIK, MERCEDES BENZ TIADA TINDAKAN

 



KERETA KANCIL KENA TARIK SEDANGKAN KERETA MERCEDES BENZ TIADA SEBARANG TINDAKAN DI AMBIL.

omakkau.blogspot
 

Omak Kau mendapat 3 rakaman gambar yang memberi kisah betapa wujud dua piawaian dalam melaksanakan undang-undang oleh PBT Pulau Pinang yang melakukan kesalahan trafik, meletak kereta di tempat larangan sehingga menganggu dan menghalang kelancaran lalu lintas.

Sebuah kereta kancil ditarik walaupun ceritanya tuan punya kereta tersebut seorang wanita India (pakai baju hitam) bersama-sama dengan anak perempuan kecilnya,  merayu agar diberikan amaran serta dilepaskan namun rayuannya tidak diendahkan .. Salah tetap salah katanya .. Very gud boy!!! .. Undang-undang itu buta ... tidak mengenal siapa .. Tahniah dan Syabas kerana bersikap tegas.

Tapi mengapa kereta mewah letakkan keretanya ditempat yang sama tidak langsung diambil tindakan???? .. Itu persoalan asasnya.

Adakah kesalahan trafik hanya dikhususkan hanya untuk kereta kecil seperti Kancil sahaja sedangkan kereta mewah Mercedes Benz tidak tertakluk dalam kesalahan trafik????.

Rakyat yang mengirimkan gambar-gambar ini melontarkan satu persoalan kepada kerajaan DAP/PR Pulau Pinang pimpinan Lim Guan Eng .... Dimanakah semangat dan roh asal Slogan Cekap, Akauntibiliti, Telus (CAT) yang menjadi pegangan pentadbiran kerajaan DAP/PR di Pulau Pinang sejak mula ambil alih pentadbiran dari GERAKAN/UMNO/BN pada tahun 2008 yang lalu????

Mohon pihak kerajaan DAP Pulau Pinang ambil serius akan kejadian ini dengan memberikan respon segera.

__._,_.___

Posted by: "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
&quot; Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/&quot;

&quot; Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net&quot;

&quot; Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam&quot;

&quot; Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/&quot;

&quot; Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.com&quot;

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment