Tuesday, May 27, 2014

RE: {Disarmed} RE: RG2011... Fw: Beza Antara Orang Melayu Dan Orang Islam- MISI IKHSAN untuk HAIWAN ALLAH!

 

Setuju dgn anda!

 

From: respeks_group@yahoogroups.com [mailto:respeks_group@yahoogroups.com]
Sent: 22/05/2014 09:40
To: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: {Disarmed} RE: RG2011... Fw: Beza Antara Orang Melayu Dan Orang Islam- MISI IKHSAN untuk HAIWAN ALLAH!

 

 

Dalam hal ini perlu ada pertimbangan hendak salahkan 'pak lebai' semata mata tidak lah patut, mengikut berita tindakan diambik setelah pendudok di kawasan tersebut terasa terancam!sebab dulu kita sering di kejutkan dengan berita tentang kecederaan hingga bawa kematian akibat di serang anjing lair!.

Bermungkinan aduan telah di buat pada pihak tertentu tetapi tidak diambil endah dan membiarkan haiwan ini.

Kalau dilihat  haiwan jenis ini memang garang, perlu ada lesen untuk memelihara nya dan harus pulak di letakan dalam kurungan bukan di biar berkeliaran!

 

"jangan dah terhantuk baru nak mengadah"…atau sesal kemudian tidak berguna lagi!

 

Bersimpati pd kedua-dua makhluk….

 

From: respeks_group@yahoogroups.com [mailto:respeks_group@yahoogroups.com]
Sent: Wednesday, May 21, 2014 1:45 PM
To: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: Fw: RG2011... Fw: Beza Antara Orang Melayu Dan Orang Islam- MISI IKHSAN untuk HAIWAN ALLAH!

 

"Wa maa 'arsalnaka Ila Rahmatan Lil 'Alamin"...Tidak Kami utuskan kamu (Ya Rasulullah SAW) melainkan sebagai pembawa Rahmat (Ikhsan) ke seluruh alam!"..Al Ambiya 21:107

Kopiah Lelaki yng tak layak letak diatas kepala nya.....elok saja sarong kan di kepala lutut atau kepala batu nesan dia!

 

Lelaki berkopiah ini mengingatkan saya kepada seorang Pak Haji lagi di sebuah kawasan Kg Melayu Subang dimana terdapat sebuah MBSB garbage bin disatu penjuru jalan masok kedalam kampung.  Terdapat sampah2 yang juga terabur diluar bahagian diatas tanah.  Terdapat beberapa ekor kera atau monyet yang mungkin telah lama menghuni kawasan kampung tersebut menjadikan bahan2 buangan sampah tersebut sebagai sumber rezeki mereka.  Amat sedih sekali...makhluk2 haiwan yang hampir sangat menyerupai kita manusia dengan mendukung anak dan megepit anak mereka menjamu selera bagi mengatasi kelaparan....dan berjuang untuk terus hidup...hanya dengan memakan sisa buangan yang manusia tidak lagi memerlukan ..

 

Amatlah belas hati saya melihatnya lantas beberapa kali saya telah pergi ke lokasi tersebut dengan membawa beberapa bungkus roti dan biskut meninggalkan cebisan supaya dapat dimakan oleh haiwan2 tersebut..

 

Pada satu pagi ketika saya berbuat yang sama saya telah ditegur oleh seorang lelaki pertengahan umur yang katanya dia tinggal dirumah yang tidak jauh dari lorong tersebut.  Lelaki berkopiah ini berkata bahawa beliau tidak suka melihat monyet2 ini berkeliaran ditempat tersebut kerana monenyet2 itu juga pernah memakan buah2 rambutan yang ditanamnya...Lelaki berkopiah ini dengan lagak angkuhnya menyatakan dia lebih suka meracun haiwan2 tersebut bagi mengatasi 'masalah' tersebut.

 

Jika kita tanyakan kepada seorang kana-kanak apakah yang biasanya dimakan oleh haiwan2 sperti monyet atau waimah anjing atau kucing liaran pastinya mereka amat pintar sekali menjawabnya "Pisang, buah2an yang Allah SWT ciptakan untuk manusia juga memakannya"...tetapi lihatlah apa yang hanya dapat mereka makan untuk terus hidup dan memperjuangkan habitat mereka....hanya lah sisa yang manusia amat tamak dan bongkak untuk tidak mahu berkongsi....apa lah lagi untuk mengambil tahu kebajikan tentang mereka sebagaimana Allah SWT telah banyak kalu mengulangi peringatanNya menerusi Koran dan hadith..."Dan berapa banyaknya haiwan yang tidak membawa rezekinya sendiri!  Allahlah yang ,memberinya makan dan (memberi makan) kamu..dan Dia Maha Mendengan dan Maha Tahu."..Al Ankabuta 29:60

 

"Sesungguhnya semua makhluk (haiwan) itu adalah milik famili Allah dan yang paling dikasehiNya ialah mereka yang berbuat baik kepada makhlukNya"..Baihaqi

 

"All creatures belong to the family of Allah and the most beloved to Allah is he who does kindness to His creatures"... (Kalau tak faham BAHASA MALAYSIA LAGI!)

 

Saya amat jijik dengan Sikap dan hasrat  tindakan kezaliman lelaki berkopiah ini dan lantas memberi peringatan keras kepada nya tentang perbuatan keji yang sekiranya dilakukan saya tidak teragak2 melaporkan ke Jabatan Perhilitan berkaitan.  Saya juga menasihatkannya agar menginsafi diri sebagai seorang Islam yang wajib menghormati hak yang telah Allah SWT sendiri memperuntukan kepada haiwan dan larangan kita manusia daripada menganyai mereka.  Kemurkaan Allah SWT jangan sampai diturunkan musibah atau bencana kepada manusia yang lain seandainya segala perintahNya diingkari kerana kezaliman seorang seperti 'Pak Aji' tersebut!

 

Allahu'alam.

 

Makanya lah diharap pihak2 berkuasa seperti MBSA, MPSJ,MBPJ dan semua jabatan2 majlis tempatan sewajarnya mengambil langkah lebih bertanggungjawab penuh ikhsan dan kemanusian selari dengan ikhsan Islam memberikan perlindungan kepada haiwan2 seperti anjing dan kucing atau monyet yangmana perlu penempatan dan diberikan perlindungan sewajarnya.  Ini adalah sebenarnya tanggungjawab yang masyarakat bukan sahaja Islam atau muslim bahkan semua insan manusia mengambil peranan sirius di dunia yang hanya sementara ini.  Kita semua akan disoal jawab di depan Allah SWT di akhirat kelak apa yang kita lakukan kepada 'familiNya' sedangkan kita umat manusia hanya lah 'hambaNya'!  Astaghfirullah al Azim...la haula wala quoata ila billa hil azim..

 

'Sharing is caring is learning and loving all mankind, creatures and creations of Allah'

 

Suraya Al Fakeer

Halfway Home for Animals/Pertubuhan Rahmata Lil Alamin

 

Suriati Othman

 

----- Forwarded Message -----
From: "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [respeks_group]" <respeks_group@yahoogroups.com>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Sunday, May 18, 2014 7:30 PM
Subject: RG2011... Fw: Beza Antara Orang Melayu Dan Orang Islam

 

 



Anjing Dipanah Lelaki Berkopiah Sudah Mati

kitabantai.info

siakapkeli.com

 

 

SEMALAM, kami telah berkongsi kisah mengenai lelaki berkopiah yang kini diburu polis kerana memanah seekor anjing sebanyak dua kali sehingga cedera di Taming Jaya, Balakong.

 

Di laman sosial, gambar anjing dengan panah yang terlekat di tubuhnya dan juga lelaki berkenaan juga semakin banyak dikongsikan oleh pengguna internet.

 

Baca: Pak Lebai Panah Anjing Sesat Cetus Kemarahan Penduduk Setempat

 

Di laman sosial, gambar anjing dengan panah yang terlekat di tubuhnya dan juga lelaki berkenaan juga semakin banyak dikongsikan oleh pengguna internet.

 

 

Bagaimanapun, menerusi The Star hari ini, anjing baka Rottweiler yang dinamakan Brianna tersebut dilaporkan telah mati akibat pelbagai penyakit termasuklah trauma akibat panahan tersebut.

 

Menurut pihak veterinar yang merawatnya, keadaan anjing itu sememangnya lemah dan sakit kerana diabaikan dalam tempoh yang agak lama.

 

Menerusi Facebook Malaysian Dogs Deserve Better (MDDB), seorang wanita yang mendakwa rakannya merupakan jiran kepada lelaki tersebut.

 

Menurutnya, lelaki itu mendakwa Brianna cuba mengejar anak-anaknya dan mahu masuk ke dalam rumahnya.

 

"Ia tidak benar.. pagar rumah itu bertutup dan Brianna tidak pernah cuba mengejar anak-anaknya," ujarnya.

 

 

Berikut merupakan beberapa gambar Brianna yang diambil menerusi Facebook MDDB:

 

 

 

 

Bagi kami, perbuatan memanah anjing tersebut sangat tidak wajar dilakukan selagi ada cara lain yang membolehkan ia dihalau dari kawasan rumah.

 

Setakat ini, laporan polis sudah dimajukan ke Bukit Aman dan sebaiknya biarlah mereka yang melakukan siasatan.

 

Sumber: Elza / My News Hub

 

Beza Antara Orang Melayu Dan Orang Islam

bloglist-malaysia.blogspot

cipantapirtenuk.blogspot

Ngomelan SysOp

 

Bhai/DeeDee semua...

 

Ader beza aaa antara orang Melayu dan orang Islam... Bukan semua orang yang mengaku Melayu itu aderlah Islam... Melayu aderlah bangsa... Manakala Islam itu aderlah ugama...

 

Bukan semua yang pakai songkok dan ketayap itu orang Islam... Bukan semua yang pakai jubah dan sarban itu orang Islam...

 

Orang Islam biasanya akan sentiasa mengambil kira hak walaupun seekor serangga... Tidak boleh sewenang-wenangnya menganiya binatang mahupun serangga... Malah pokok dan tumbuhan pon tidak boleh dibuat khianat sesuka hati..

 

Itu orang Islam yang beriman la... Kalo tak beriman tue... Serupa sama macam typical Malay la... Hahaha

 

Jadi dalam kes dibawah nih... Allah Taala dah jadikan manusia nih sebagai khalifah diatas muka bumi... Dan oleh kerana itu Allah Taala dah kasik akal fikiran... Tak macam binatang... Itu pon banyak binatang yang Allah Taala berikan mereka  menjadi contoh teladan agar manusia dapat berfikir.. contoh macam semut... macam lebah.... macam anjing ... macam burung.... dan semua tue ader Allah Taala kisahkan kat dalam Al Quran....

 

Jadi ... Kalo manusia nih tak dapat berfikir dengan waras... Maka pastinya dia nih lagi hina dari binatang... Lagi hina dari anjing yang diseksanya...

 

Gua takut... Walaupun mungkin mamat nih kaki beribadat dan bersedekah... Namun kerana perkara khianat dan menyiksa binatang nih la yang akan menyebabkannyer dihumban kedalam api neraka... Nauzubillah...

 

Akai takdak punya worang...

 

 

 


___________________________________
The information contained in this communication is intended solely for the use of the individual or entity to whom it is addressed and others authorized to receive it. It may contain confidential or legally privileged information. If you are not the intended recipient you are hereby notified that any disclosure, copying, distribution or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited and may be unlawful. If you have received this communication in error, please notify us immediately by responding to this email and then delete it from your system. EY is neither liable for the proper and complete transmission of the information contained in this communication nor for any delay in its receipt.

__._,_.___

Posted by: "Farah" <payment@smea.com.my>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (6)
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment