Sunday, May 25, 2014

RG2011... Abu Backer Berjalan Guna Tongkat Pula Dah - Saya Maafkan LGE Kata Abu Backer.

 

Abu Backer Berjalan Guna Tongkat Pula Dah - Saya Maafkan LGE Kata Abu Backer.

Jangan undi orang gila.
Betul aku cakap. Tadi aku baca berita di Malaysiakini. Dan aku ternampak ini ;



Sebelum itu aku ternampak ini ;



Nanti dulu.

Dari apa yang aku dan semua rakyat Malaysia ketahui ialah ;

1. Abu Backer yang serang dan melompat atas kereta LGE.

2. Bahkan dia juga yang mendesak agar LGE melanggar dia.

Untuk bukti lihat sini
3. Dan kemudiannya apa yang lebih membinggungkan ialah jika dilihat daripada aksi yang terjadi = rempuh kereta dan terjatuh (atau buat2 jatuh disebabkan saksi kejadian semua cakap dia berlakon) agar sukar untuk orang percaya bahawa dia ;
- Patah tulang rusuk
- Kena penyakit paru2
- Retak tulang pinggul
4. Dan yang paling pelik takde pula dia sebut leher dia terseliuh. Tapi dia pakai yang kat leher tue.  Dia mengaku di media bahawa dia alami tiga penyakit di atas akibat rempuhan tersebut tapi tang mana pula dia sebut dia sakit leher? Bukan ke sudah kantoi disitu?
5. Pada awalnya dia mendapatkan rawatan di hospital kerajaan sebelum beralih pindah ke hospital swasta. Alasan nak mendapatkan pandangan kedua. Ini berlaku disebabkan hospital kerajaan cakap tulang rusuk dia patah. Namun bila dia beralih ke hospital swasta doktor sana cakap tulang rusuk dia tak patah tapi bengkak dan lebam je. 
Aik. Nanti dulu. Mula2 dia cakap tulang rusuk dia retak. Interview dengan wartawan yang pasal dia nak saman LGE tue. Kemudian interview yang seterusnya dia cakap tulang rusuk dia cuma lebam dan bengkak. Sedangkan masa dia interview dengan wartawan ketika dia sebut tulang rusuk dia patah dia sepatutnya dah alert yang tulang rusuk dia bengkak dan lebam aje kan? Dah tue napa dia cakap benda lain dekat wartawan hah? Lue fikirlah sendiri.
HAHAHA..
6. Untuk menambahkan lagi kepelikkan jalan cerita ini selepas melanggar (dengan sengaja pula tue) si Abu Backer kata nak saman LGE.
7. Namun selepas bukti video menunjukkan yang si Abu Backer sendiri mendesak LGE langgar dia (namun LGE tetap tak langgar2 melainkan dia yang langgar kereta lagi ada) dengan kereta tetiba dia bertukar rentak.
8. Itupun masih memainkan rentak yang bodoh juga. Dia cakap dia sudah memaafkan LGE dan berharap dapat bekerjasama dengan LGE.
9. Bagi aku tiada masalah jika dia benar2 ikhlas mahu bekerja untuk membantu rakyat.
10. Tapi kan aku rasa si Abu Backer neh memang tak waras orangnya.
11. Betul aku cakap. Baca la petikan kat bawah neh hah ;
"Saya ingat nak lompat dan panjat kereta itu tapi tersalah langkah sebab kereta itu mengundur.
"Yang kata saya langgar tu, sebenarnya saya terpelecok dan jatuh ke arah kereta. Kebetulan kereta itu sedang bergerak sikit ke hadapan jadi saya jatuh. Kena rusuk saya dan saya terbaring di jalan," kata beliau.
Backer berkata dalam keadaan kurang sedar selepas itu kerana masalah kekejangan otot dan kesakitan di pinggang dan rusuk ketika dihantar ke Hospital Pulau Pinang.

Kejap patah.
Kejap retak.
Kejap kekejangan otak.
Kejap lebam dan bengkak.
Kejap kena berjalan pakai tongkat.
Yang mana satu yang betul neh oi?
Agak2 la nak menipu pun. Accident tidak. Kena langgar teruk2 pun tidak. Jatuh pun biasa2 sahaja. Terus pakai tongkat dan balut leher?
KAH KAH KAH 



Apa2 pun aku rasa Abu Backer neh memang takde tokoh nak jadi seorang pemimpin yang baik. Tapi kalau sebagai pelawak, insya-Allah ada. Setakat nak lawan Zizan tue perghhhhh memang boleh sangat la tue.

KAH KAH KAH

__._,_.___

Posted by: Pendekar Blogger <pendekarbloggerz@gmail.com>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment