Wednesday, September 3, 2014

Re: RG2011... Isu PPS - Apa Yang Anda Perlu Tahu.

 

Selepas membaca, mendengar dan memahami PPS ni, pandangan saya mengenainya menjadi sedikit perkauman..satu video pendek LGE yg mencabar Ketua Polis Malaysia untuk mengambil tindakan terhadap PPS pada saya amat keterlaluan.

Saya tidak pasti berapa ramai ahli PPS yg terdiri dari parti politik lain tapi yg amat pasti seperti yg dibaca terdiri dari orang-orang DAP (kecuali bahan bercetak online dan bertulis tipu). 

Mungkin saya silap tapi semangat sebagai seorang melayu masih kuat dijiwa saya terutama yang melibatkan tanah air ini. Saya menjadi kurang senang apabila bangsa lain mencabar undang-undang negara yang digubal untuk melindungi negara dan mengekalkan keistimewaan orang-orang melayu.

Jangan kita menilai melalui minda politik mengenai isu ini kerana politik amat berbeza dari semangat sayangkan negara. Pada saya mereka yg terlibat dalam politik mempunyai kepentingan sendiri. Maaf sekiranya kenyataan saya ini terlalu kasar.

Cuba kita bayangkan sekiranya kaum cina membentuk pasukan keselamatan sendiri yang terdiri dari bangsa mereka sahaja, dalam jangka masa 5 tahun akan datang apa agaknya akan berlaku? Pada dasarnya sukarelawan tapi apa sebenarnya yang ingin dicapai? Kenapa mereka tidak mendaftar sahaja sebagai ahli RELA? 

Sekali lagi saya mohon maaf sekiranya tulisan saya ini berbau perkauman sedikit..

Wasalam...





Sent from Samsung Mobile

__._,_.___

Posted by: dzayu03 <dzayu03@yahoo.com>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (2)
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment