Sunday, September 21, 2014

RG2014... Fw: 3 CALON BERPOTENSI MENJADI DATO' MB SELANGOR

 



3 CALON BERPOTENSI MENJADI DATO' MENTERI BESAR SELANGOR YANG BARU SUDAH DITEMUDUGA?????

omakkau.blogspot
 

Calon yang berpotensi dilantik sebagai menteri besar Selangor pada Selasa sudah menghadap Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah awal minggu ini, lapor akhbar bahasa Inggeris The Star.

Akhbar itu memetik sumber mengatakan tiga calon berkenaan adalah dua Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) PAS Iskandar Samad dan Dr Ahmad Yunus Hairi, selain Adun PKR Mohamed Azmin Ali.

Sumber berkata kepada akhbar berkenaan, tiga Adun berkenaan menghadap Sultan Selangor secara berasingan di Istana Bukit Kayangan Shah Alam bagi membolehkan baginda membuat penilaian Adun yang layak menjawat jawatan nombor satu kerajaan negeri itu.

Akhbar itu difahamkan tiga Adun berkenaan dipanggil menghadap sebagai langkah akhir sebelum keputusan dibuat siapa yang paling layak menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Difahamkan turut sama dalam "temuduga" itu adalah setiausaha kerajaan negeri Datuk Mohamed Khusrin Munawi, penasihat undang-undang negeri Datuk Nik Suhaimi Nik Sulaiman dan dua ahli Majlis Diraja Selangor, menurut laporan itu.

"Setiap Adun yang dipanggil menghadap lebih dari satu jam dan 'panel penemuduga' sangat sopan dan mesra," kata sumber itu kepada The Star.

Adun juga dinasihatkan bersedia dan akan dimaklumkan kemudian, menurut akhbar itu.

"Azmin bertemu Datuk Seri Anwar Ibrahim pada Khamis bagi memberitahu ketua umum PKR itu beliau sudah menghadap Sultan dan tidak mahu Anwar tersalah anggap," kata sumber itu kepada The Star.

Akhbar itu difahamkan Anwar mengambil positif perkhabaran itu dan bersetuju ini masanya untuk "bergerak ke hadapan" berbeza seperti laporan yang mengatakan PKR dan DAP akan mendesak pilihan raya negeri jika Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail tidak terpilih.

Bernama melaporkan menteri besar yang baru mungkin akan diumumkan pada Isnin dan tertakluk kepada perkenan Sultan Selangor.

Setiausaha Sulit Sultan Selangor Datuk Mohamad Munir Bani berkata, pengumuman itu akan dibuat sama ada melalui kenyataan media atau sidang media.

Katanya, setakat ini pihak istana masih belum mengedar surat pelantikan menteri besar baru yang akan mengangkat sumpah pada Selasa.

__._,_.___

Posted by: "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)

Improvements in Yahoo Groups Search
Searching for new groups to join is easier than ever. We've honed our algorithm to bring you better search results based on relevance and activity. Try it today!

&quot; Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/&quot;

&quot; Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net&quot;

&quot; Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam&quot;

&quot; Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/&quot;

&quot; Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.com&quot;

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment