Wednesday, September 17, 2014

RG2014... Fw: JIHAD YANG BESAR IALAH BERANI BERKATA BENAR

 



JIHAD YANG BESAR IALAH BERANI BERKATA BENAR DI HADAPAN PEMERINTAH YANG ZALIM

bloglist-malaysia.blogspot
alhusseyn51.blogspot
 
Sukalah saya membawakan secara ringkas satu cerita popular tentang kisah seorang 'Raja dengan baju ajaibnya'.

Raja telah begitu terkesima bila ada yang mengusulkan sejenis kain yang ajaib untuk dibuat pakaian untuk baginda.Terlalu ajaibnya kain itu, hanya orang-orang tertentu sahaja yang dapat melihatnya...

"Mereka yang Munafiq Haraki, Islam Liberal atau Kominis dan seumpamanya, pasti tidak mampu melihatnya....." terang punahsehat diRaja.

Maka Raja sendiri terpaksa berpura-pura mengatakan rasa kagetnya terhadap jenis kain tersebut walaupun dia sendiri tidak upaya melihatnya.

 "Halus tenunnannya..." kata baginda penuh kepura-puraan ...

"Amat benar sekali, paduka tuanku!" sampuk punahsihat diRaja yang selalu mengiyakan apa juga titah baginda.Jenis kaki gosok dan ampu!

Rakyat juga turut terpegun bila Sang Raja kerap memberitahu mengenai warna kain tersebut.

"Kelmarin baginda kata warnanya merah.Hari ni dia kata biru pula..." bisik seorang rakyat.

"Itulah keajaiban kain tersebut; warnanya sentiasa bertukar-tukar tidak menentu...." bisik rakannya pula.

 Semakin ramai juak-juak sang raja yang selalu memuji memuja tentang kehebatan raja mereka yang segak dengan pakain yang serba cantik lagi mahal.

 Suatu hari Si Raja telah pun mahu mempamerkan sambil menggayakan sepasang pakaian yang diperbuat dari bahan yang ajaib itu.

Rakyat semua turut taajub apabila melihat Si Raja memperagakan dirinya dengan pakaian tersebut. Tetapi dalam hati mereka masing-masing berbisik:

" Kenapa sang Raja cuma memakai underwear Kokodal?" - mujurlah sang Raja tidak menempah seluar dalam dengan kain ajaib tersebut!

 Sehinggalah ada seorang budak kecil yang berani untuk bertanya kerana melihatkan keganjilan yang sedang berlaku dihadapan matanya.

"Ngapa sang Raja pakai underwear kokodal saja, Mak?" Sang ibu tak berani nak berkata apa.

"Diam dan lihat saja, nak..." balas si ibu. " Kamu nanti dilabel Munafiq Haraki, mau?" si ibu mengingatkan anaknya. Anaknya pun terdiam bungkam!

Rakyat lain yang terdengar perbualan anak dan ibu tadi mula berpandangan sesama sendiri. Ada yang mula sedar dan tidak kurang juga ramai yang marahkan budak tadi dan dianggap mulut celupar kerana mencemar kemuliaan sang Raja...

Sang Raja masih tidak sedarkan diri kerana terlalu ramai orang sekelilingnya yang masih terus mendewa-dewakan sang Raja .....Walaupun sang Raja selalu mengingatkan rakyat jelata : JIHAD YANG BESAR IALAH BERANI BERKATA BENAR DI HADAPAN  PEMERINTAH YANG ZALIM.

__._,_.___

Posted by: "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)

Improvements in Yahoo Groups Search
Searching for new groups to join is easier than ever. We've honed our algorithm to bring you better search results based on relevance and activity. Try it today!

&quot; Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/&quot;

&quot; Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net&quot;

&quot; Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam&quot;

&quot; Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/&quot;

&quot; Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.com&quot;

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment