Wednesday, October 31, 2012

Re: RG2011... Fw: 4 NEGERI PAKATAN HARAMKAN KAMERA AES

 

Menyusahkan kaki langgar undang undang jalan raya, bukan apa.



===================================

Salaam & Regards

Amri el Wahab

My Online Shop: http://amri-shoppe.blogspot.com

My Blog: http://fitrahislami.wordpress.com

=====================================

Pesanan Guru Mursyid :"Kalau kita hendak menasihati orangTanya hati kita dahulu Tujuan kita hendak beri nasihat atau hendak memberi malu pada orang.Apabila kita hendak menyampaikan ilmu kepada orang.Apakah tujuan kita? Hendak berkongsi ilmu atau hendak menunjuk yang kita lebih tahu.
Kalau kita hendak bercakap tentang sesuatu,  kita tentu tahu niat kita, hendak menunjuk kita pandai atau rasa berkewajiban menyampaikan ilmu".

Ingatlah pahala sesuatu amal ditentukan oleh keikhlasan kita.Kalau tujuan bukan kerana Allah, amalan itu akan menjadi macam debu.Bukan pahala kita dapat tapi bala.



2012/10/31 EffDee SilRange <effdee25@gmail.com>
 

Haram je, menyusahkan rakyat sume ni..


 
2012/10/29 -::eSpAcE9808::- <rienacom@yahoo.com.sg>
 

4 NEGERI PAKATAN HARAMKAN KAMERA AES - SYABAS PAKATAN!

asalkanbukanumno.blogspot.
ABU admin
 
INI CONTOH KAMERA AES  YANG TERBAIK

KOMENTAR TUKAR TIUB
inilaha bukti kerajaan pakatan

kameras AES yang baik
adalah kamera AES yang  menyembah bumi

pastikan kamera ini menyembah bumi
kerana  tujuan kamera ini ialah
untuk merompak harta rakyat

 INI CONTOH BELUM BERAPA BAIK
 

PAKATAN MAHU TANGGUH LULUS KAMERA AES DI NEGARANYA
 
KUALA LUMPUR, 29 Okt — Kesemua empat negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat (PR) telah membuat keputusan untuk menangguh untuk meluluskan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) yang mengesan pesalah trafik yang melanggar had laju dan lampu isyarat, kata ketua menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

Beliau yang juga merupakan ahli parlimen Bagan berkata, ini bermakna lebih 40 peratus kamera tidak akan dipasang, mewakili 331 dari 831 kamera AES seluruh negara.

AES INI TUJUAN KAYAKAN KRONI
 
"Ini kerana Pakatan mahu menjaga kepentingan rakyat," katanya.

Kamera AES kini dalam proses percubaan, dipasang di Perak, Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya dengan 14 buah kamera dipasang di jalan raya.

Lim berkata, kelulusan dari pihak kerajaan negeri diperlukan untuk projek yang melibatkan kerajaan persekutuan untuk membincangkan isu tanah.

Pihak berkuasa tempatan akan menangguhkan kelulusan untuk pemasangan kamera AES hingga mereka mendapat lebih banyak maklumat tentang penggunaan kamera tersebut,
 kata Lim.

DI SERDANG MAJLIS TEMPATAN WAJIB BUKA 
"Buat masa sekarang, kita akan tangguhkan dahulu untuk perbincangan."

Beliau berkata, kerajaan negeri mahukan pandangan dari orang ramai terhadap kamera tersebut.

"Kita bukan nak galakkan mereka sesuka hati membuat kesalahan tetapi biarlah secara betul," kata beliau lagi.

 

Pelaksanaan AES Di Empat Negeri PR Ditangguhkan

intanhijau2.blogspot.
 


(mstaronline)

 

Lim Guan Eng: Pelaksanaan "AE" Di Empat Negeri Di Perintah Pakatan Rakyat Akan Di Tangguhkan !

pahangdaily
 
KUALA LUMPUR, 29 OktPelaksanaan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) di empat negeri yang diperintah Pakatan Rakyat (PR) akan ditangguhkan. Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng (foto) berkata, pelaksanaan AES akan ditangguhkan sehingga kajian mendalam dijalankan dan maklum balas daripada rakyat diperolehi. "Kita memang tidak setuju dengan pelaksanaan AES. Kita akan menilai kembali pelaksanaannya di empat negeri PR. Jika dikira sebanyak 331 biji kamera di empat negeri PR daripada 831 kamera yang akan dipasang di seluruh negara. Dengan penangguhan ini pengguna jalan raya akan berasa lega dan tidak stres apabila memandu di negeri PR," katanya kepada pemberita di Lobi Parlimen hari ini. Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP berkata keputusan tersebut diambil bagi memastikan rakyat yang tidak bersalah menjadi mangsa. "Sebab itu kita hendak tahu sudah berapa banyak saman yang sudah dikeluarkan dan bila saman ini dihantar kepada pesalah," katanya. Beliau turut mengesahkan bahawa kerajaan Pulau Pinang telah menulis surat kepada Ketua Setiausaha Kementerian Pengangkutan, Datuk Long See Wool bagi memaklumkan tindakan penangguhan itu dan mahu mengadakan perbincangan lanjut bersama kementerian itu mengenai maklum balas pelaksanaan AES. Guan Eng berkata setakat ini kerajaan negeri Kedah dan Kelantan sudah pun memaklumkan keputusan menangguhkan pelaksanaan AES dan Selangor dijangka mengumumkannya dalam tempoh terdekat. "Kita mahu tangguhkan dulu, sehingga kajian mendalam dijalankan. "Saya juga tidak lihat apa kebaikannya kamera AES ini hendak dikembalikan kepada kerajaan Persekutuan selepas tempoh lima tahun," katanya. Jelasnya, kerajaan negeri tidak bersetuju dengan beberapa perkara dalam pelaksanaan AES terutamanya yang melibatkan penetapan had laju. "Ada kawasan had lajunya 60 kilometer sejam. Kita mahu tahu adakah had laju ini praktikal pada masa sekarang. "Ia perlu disemak semula. Kalau tidak lebih baik jangan pakai kereta, tolak kereta lebih baik," katanya.

[Kerajaan yang memikirkan kebajikan dan masalah rakyat pasti akan menangguhkan projek yang jelas bersikap "mendera" seperti AES ini. Kontrak diberikan kepada syarikat yang sudah pasti akan mencari keuntungan berdasarkan komisyen yang bakal diperolehi mereka. Apakah ini bermakna pihak polis dan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) gagal melaksanakan tanggungjawab mereka, lantaran itu memberi kontrak kepada dua syarikat berkenaan yang jelas sekali akan meraih keuntungan lumayan atas projek ini sebenarnya. Perlaksanaan yang dibuat secara tergesa-gesa ini sudah pasti akan menimbulkan kemarahan rakyat dan ia mempercepatkan lagi kejatuhan regim UMNO Barisan Nasional pada Pilihan Raya Umum Ke-13 akan datang ini pastinya. Lakukan perubahan sekarang!].
 

KUALA LUMPUR, 29 Okt — Kesemua empat negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat (PR) telah membuat keputusan untuk menangguh untuk meluluskan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) yang mengesan pesalah trafik yang melanggar had laju dan lampu isyarat, kata ketua menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.
Beliau yang juga merupakan ahli parlimen Bagan berkata, ini bermakna lebih 40 peratus kamera tidak akan dipasang, mewakili 331 dari 831 kamera AES seluruh negara.
"Ini kerana Pakatan mahu menjaga kepentingan rakyat," katanya.
Kamera AES kini dalam proses percubaan, dipasang di Perak, Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya dengan 14 buah kamera dipasang di jalan raya.




--
Walk on, Walk on...
With hope in your heart..
And you"ll never walk alone..


__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (6)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment