Monday, October 29, 2012

Re: RG2011... Fw: Tak Nafi Dirogol, Sekadar Berkata

 

mendeeeeeeeeeerr le korang nih xabis2,....cuba pikir guna akai,dunia harini mcm2 bole jadi,mcm2 cerita bole jadi,mcm2 cerita bole PUSING ckp????...heheeeeiii..relax la bro penafian or cerita ori tu hanyalh kekadang d sebabkn keadaan or sesuatu...jadi kite ni tengok pastu pikirlh dgn akai yg bijak bistari agar pala kite tidak d pengaruhi olih unsur2 politikussssss...phm yea??



From: lah68 ripen <lah68_ripen@yahoo.com.sg>
To: respeks_group@yahoogroups.com
Sent: Friday, 26 October 2012 8:17 PM
Subject: RE: RG2011... Fw: Tak Nafi Dirogol, Sekadar Berkata

Samaler dengan Isu liwat dan isu gambar curi elizabert, isu amanat HH dan banyak lagi isu yang boleh diarkibkan..tak payah diungkit-ungkit lagi..amacam ada setuju?

--- On Fri, 26/10/12, M_ Nasir Isma_il <m_nasir_i@hotmail.com> wrote:

From: M_ Nasir Isma_il <m_nasir_i@hotmail.com>
Subject: RE: RG2011... Fw: Tak Nafi Dirogol, Sekadar Berkata
To: "Group hu" <respeks_group@yahoogroups.com>
Date: Friday, 26 October, 2012, 10:16 AM

 
Tidak payahlah bangkit2 isu ini lagi, kalau nak tuduh dan memfitnah memang tidak ada kesudahan. Yg mendakwa ini dah confirm 100% org tu bersalah, kalau ada 99.9999999% shj lebih baik senyap shj. Kalau lepas di makhamah dunia, makhamah tuhan ada. Yg menyebar2kan fitnah ni pula pun tak tahu boleh lepas ke dekat makhamah tuhan ke tidak, walaupun dekat dunia boleh lepas.


To: melayucyber@yahoogroups.com
From: rienacom@yahoo.com.sg
Date: Thu, 25 Oct 2012 00:13:19 +0800
Subject: RG2011... Fw: Tak Nafi Dirogol, Sekadar Berkata

 

 

Robengah Tak Nafi Dirogol, Sekadar Berkata 'Saya Orang Kecil, Biar Tuhan Balas'

Posted by greenboc

Jingga 13 akan mendedahkan rakaman video pertemuan dengan keluarga dan bekas pembantu rumah Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Rais Yatim, kata Koordinatornya, Fariz Musa.

"Kita akan dedahkan selepas buat laporan di Kedutaan Indonesia (berhubung kes ini)," katanya pada sidang media di hadapan pintu masuk pejabat Kementerian itu petang tadi.

Katanya lagi, video itu dirakam ketika wakil Jingga 13 melawat kampung halaman Robengah di Banjanegara, Indonesia sekitar Mac lalu untuk bertemu dan mewawancara beliau.

"Ketika wawancara, Robengah turut ditanya sama ada beliau pernah diperkosa Rais…beliau jawab, 'saya ini orang kecil, biar Tuhan sahaja membalasnya'," katanya lagi.

Robengah sebelum ini mendakwa diperkosa majikannya itu ketika bekerja di Malaysia, seperti mana laporan NGO Migrant Care pada 23 Julai 2007. Bagaimanapun, beliau kemudian menafikan dakwaan itu dalam satu surat pada 2007 .

Dalam lawatan itu, rumah baru Robengah yang didakwa bernilai kira-kira RM100,000, turut dirakam wakil Jingga 13.

Terdahulu, Jingga 13 dalam kenyataannya mempersoalkan sumber kewangan Robengah untuk membina rumah berkenaan, sedangkan dia hanya dibayar gaji paling tinggi RM500 sebulan ketika menjadi pembantu rumah Rais.

Fariz bersama-sama lapan lagi ahli Jingga 13 tiba di pejabat Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan pada jam 3.30 petang tadi bagi menghantar memorandum berhubung dakwaan itu.

Memorandum itu, antara lain menuntut Rais menjawab sumber kewangan Robengah dan sama ada wujud korupsi sehingga Robengah dibiayai dengan cukup lumayan agar menarik balik pengakuannya sebelum ini.

Memorandum berjaya diserahkan kepada Ketua bahagian Pentadbiran Kementerian Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, M Janagarajan kira-kira jam empat petang. -KD

Ulasan GB

GB sudah katakan dahulu, hukum kebenaran dan keadilan akan tetap mengambil tempat sekalian ia cuba ditutup dengan apa cara pun.

Marilah kita sama-sama berdoa agar kebenaran dan keadilan itu didedahkan.

اللهم ارنا الحق حقا وارزقنا اتباعه وارنا الباطل باطلا وارزقنا اجتنابه

Allahumma arinal haqqa, haqqa, warzuqnattiba'ah, wa arinal bathila bathila, warzuqnajtinabah

Ya Allah, tunjukkanlah yang kebenaran itu sebagai kebenaran, dan kurniakanlah kami kekuatan untuk mengikutinya (memperjuangkannya), dan tunjukkanlah yangg batil itu sebagai batil dan kurniakanlah kami kekuatan untuk menjauhinya (menghapuskannya).
 
comments:
 
Anonymous said...
shalizard kata : orang umno mana yg tak bermasa'alah.

bukan saya kata. shahlizard kata.




__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (10)
Recent Activity:
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment