Wednesday, March 26, 2014

Re: RG2011... Digest Number 7996

 

As Salam.

Mencari rumah sewa kawasan Gopeng.
Sila email private kepada saya

Thanks


Sent from Samsung Mobile


-------- Original message --------
From: respeks_group@yahoogroups.com
Date:25/03/2014 15:44 (GMT+08:00)
To: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: RG2011... Digest Number 7996

15 Messages

Digest #7996
4
5
MAS sedia bawa waris ke Australia by "Haron, Saipudin" sardin9
9
Fw: Tip Bijak Wang Beli Kereta by "-:eSpAcE9808:-" rienacom
10
11
Fw : 7 LAPISAN BUMI by "Mas Joko Mas Joko" abang_jo63
15
Fw: MH370 - pencarian dihentikan by "-:eSpAcE9808:-" rienacom

Messages

Tue Mar 25, 2014 12:13 am (PDT) . Posted by:

Assalamualaikum. Mintak maaf saya ingin bertanya ada diantara anda tahu rumah sewa si kawasan ipoh perak? Saya memerlukan rumah sewa secepat yang mungkin kerana tuan rumah ingin menjual rumah yang saya tinggal sekarang. Jikalau diantara anda yang tahu boleh lah menhubunggi saya dia 0195024457 atau pun boleh email pada saya. Terima kasih semoga allah membalas jasa baik anda in sya allah amin.

Tue Mar 25, 2014 12:13 am (PDT) . Posted by:

"-:eSpAcE9808:-" rienacom


----- Original Message -----
From: hazriza

Subject: MEMBELI SAMBIL MEMBANTU - PAKEJ INSPIRASI QURANI.

Assalammualaikum wbt,

Semoga usaha kita war-2kan email ni dpt memberi sedikit kewangan utk saudara Islam – Encik Mazlan mencapaikan hajat beliau utk membeli kamera DSLR utk anak beliau di Kolej University Insaniah.

Jom pakat-2 tolong..

Subject: RE: MEMBELI SAMBIL MEMBANTU - PAKEJ INSPIRASI QURANI.

Salam..

Kepada sesiapa yang berhajat membeli produk PAKEJ INSPIRASI QURANI sambil membantu saudara kita abang Lan ex CAD GRP SRC

Bolehlah berhubung dengan abang Lan

From: Mazlan Mat Desa [mailto:mlanzmatdesa@gmail.com]
Sent: Tuesday, 18 March, 2014 10:38 AM

Subject: MEMBELI SAMBIL MEMBANTU - PAKEJ INSPIRASI QURANI.

Assalamualaikum,

Tuan/Puan,

Anak saya Nur Shakinah memerlukan dana untuk membeli kamera DSLR untuk kegunaan kursus beliau di Kolej Universiti Insaniah. Kalau just nak minta bantuan saja rasanya tak begitu tepat.

Oleh itu, saya ingin memperkenalkan satu produk yang amat berguna kepada kita di dunia dan di akhirat iaitu PAKEJ INSPIRASI QURANI yang menjelaskan kaedah membaca Al-Quran.

Kepada yang berminat membeli sambil membantu bolehlah membuat pembelian secara online di

http://www.inspirasiqurani.com/hop.php?ref=manjamazlan

Anak saya akan mendapat komisyen hasil pembelian Tuan/Puan yang boleh beliau gunakan untuk tujuan tersebut.

Harap dapat perpanjangkan kepada sahabat-sahabat yang lain.

Terimakasih.

Jalan pintas untuk belajar lebih mudah kini tersedia :

Dari : Ustaz Hj. Mohd Asraff Ayob Al-Hafiz

Kenali beliau disini.

Furqanworks Sdn Bhd.

13M, Tingkat 1, Jalan Hentian 1B,

Pusat Hentian Kajang

43000 Kajang

Selangor D.E

Tel : 011 2305 2822

Emel : pakejinspirasi@yahoo.com

Assalamualaikum w.b.h

Per : Jika kita benar SERIUS ingin berkumpul sekeluarga di syurga,

kuasai 'kunci'nya dahulu...

Tuan-puan yang dirahmati Allah dan disayangi nabi,

Alhamdulillah, Allah selaku Tuhan Ar-Rahman amat sayang kepada kita, semua umatNya. DiberikanNya 'kunci syurga' sejak awal iaitu AL-QURAN.

DiutuskanNya Rasul untuk membantu kita memahami setiap nasihat, pedoman, hidayah, tips & teknik untuk lebih mudah masuk syurga, confirm hindari neraka melalui 6,236 ayat Al-Quran.

Tetapi masalahnya sekarang, kunci syurga itu hampir terlepas dari kita.

Ya ia benar, tuan-puan.

Itulah hakikat realiti yang menanti sebahagian kita.

Sebabnya, kebanyakan kita masih kurang mahir dengan 'selok-belok' kitab luarbiasa ini. Bayangkan, bagaimana kita ingin ke syurga jika 'buku modul' untuk ke sana pun masih tidak dikuasai?

Tuan-puan yang dihormati,

Saya mendedahkan masalah di atas bukan untuk menyalahkan, tetapi untuk menyedarkan : Betapa jauhnya sebilangan kita (tidak semua) dari Al-Quran sedangkan Rasullah s.a.w awal-awal telah berpesan, jika ingin menjamin syurga bersama keluarga tersayang, rapatilah Al-Quran. Mahirkan diri dengannya kerana Al-Quran mampu mensyafaatkan kita dari huru-hara kiamat kelak.

Mudah kata, Al-Quran adalah

PENJAMIN masa depan kita dunia akhirat.

Begitulah besarnya peranan Al-Quran.

Disebabkan itulah, masalah ini tidak boleh dianggap kecil.

Inilah yang kerap saya syukuri.

Alhamdulillah, KESEDARAN kita untuk menjadikan Al-Quran sebagai 'first priority' makin meningkat.

Semakin ramai ingin mahir membaca Al-Quran bak syeikh pakar, ingatan hafazan surah idaman pula sekuat Fatihah tak lupa-lupa & kefahaman setiap surahnya pula mantap.

Cuma yang menjadi kekangannya ialah realiti kehidupan. Realiti yang membataskan seperti :

Kesemua 13 DVD & 1 CD (yang dinyatakan di atas) dalam PAKEJ INSPIRASI QURANI bakal membantu anda atasi masalah berikut :

LUARBIASA!

Inginkan

KOMISEN LUMAYAN

RM 40

Per Pakej

sebagai

Agen Affiliate

Pakej Inspirasi Qurani?

Ketahuinya

Disini!

>> dari sudut bacaan, masih ramai yang tajwidnya kurang mantap. Ironinya, kita mahir berbahasa asing, siap dengan dialeknya sekali tetapi bila masuk bab bacaan Al-Quran, ramai lagi bermasalah membezakan bunyi hukum idgham dengan ikhfa'.

>> dari sudut kefahaman, ramai yang mampu bercerita A to Z politik tanah air & sentiasa update perkembangan handphone terkini tetapi bila ditanya soalan asas 'apa point penting yang Allah nak sampaikan dari surah Baqarah?', kita barangkali terdiam.

>> dari sudut hafazan, ini lebih jauh ketinggalan. Kebanyakan kita selesa membaca surah pendek dalam solat sedangkan ada banyak surah sederhana panjang, penuh dengan fadhilat boleh dihafaz. Ada juga yang menghafaznya tetapi ingatannya pula lebih kerap 'off' dari 'on'. Adakah benar hafazan Al-Quran terlalu sukar sehingga kita selesa dengan surah pendek juz Amma sahaja?

Tidak sebenarnya, kerana Allah sudah menjamin bahawa Al-Quran amat mudah untuk diingati & difahami. Rujuk Surah Al-Qomar ayat 17. Barangkali kelemahannya berpunca dari kita. Teknik menghafaz yang digunakan kurang tepat, sementara kesedaran untuk meraih semua fadhilat itu pula masih di tahap 'suam-suam kuku'.

>> Kekangan masa : Kerja 8-5 setiap hari memang mengambil sebahagian besar masa & memenatkan. Bila pulang rumah, kita bukannya terus boleh berehat. Urusan keluarga pula menanti. Bayangkan dalam keadaan letih, bagaimana kita ingin menumpukan pengajaran ustaz di surau-masjid?

Hari sabtu ahad? Anak ajak jalan-jalan. Balik kampung serta banyak lagi urusan menanti. Jika sempat hadir kelas tafsir & tajwid pun, manalah cukup jika ia hanya seminggu sekali.

>> Kekangan guru berkelayakan : Zaman sekarang, ustaz-ustazah memang mudah dicari. Masalahnya, nak mencari guru yang berkelayakan dan pengajarannya pula sesuai untuk kita, itu cabarannya. Jika ada pun, masa kuliah yang dianjurkan bertembung dengan urusan kerja kita.

Dipendekkan cerita, hasrat ingin memegang 'kunci syurga' memang ada, tapi ada sahaja urusan lain yang membataskan kita.

Mahukah anda jika ada satu solusi lebih mudah untuk atasi segala masalah berkaitan Al-Quran kita?

Bagaimana jika :

1. Solusi tersebut dapat menyelesaikan semua masalah itu dengan menawarkan 'short-cut' yang lebih mudah tetapi berkesan?

2. Solusi tersebut dapat menjimatkan masa anda belajar ilmu Al-Quran? Jika sebelum ini, anda mungkin menganggap 'jika nak kuasai tajwid saya perlu hadiri kelas tajwid berbulan-bulan'.

Tetapi kini masa belajar menjadi lebih pendek kerana semua 'ilmu tajwid paling penting' yang WAJIB anda ketahui telah saya kumpulkan dan terangkannya dengan cara PALING MUDAH & PRAKTIKAL agar anda terus faham & amalkan.

3. Segala ilmu penting ini bakal anda pelajari melalui solusi tersebut dalam keadaan PALING SELESA.

Ya benar. Sungguh selesa kerana : ikut 'timing' anda & boleh belajar bertemankan kopi panas di rumah. Tidak perlu pergi ke mana-mana kerana saya 'datang' mengajar ke rumah melalui DVD.

4. Ilmu yang dikongsikan bukan setakat tajwid sahaja, malahan ILMU SEMAHAL & SEUNGGUL MUTIARA tentang Al-Quran. Anda bakal mengetahui :

> bagaimana teknik terbaik untuk menghafaz surah idaman (Yasin, Sajadah, Insan dll).

> bagaimana cara untuk kekalkan ingatan semua surah itu sekuat Fatihah.

> jawapan kepada soalan paling penting : mengapa Allah hadiahkan saya Al-Quran?

> apa surah yang bagus untuk diamalkan setiap hari, dan fadhilatnya pula diambil dari hadith sahih?

> apa tafsir terbaik untuk fahami Al-Quran? Apakah kitab tafsir paling sesuai untuk 'level' anda?

5. Paling menarik : semua ini bakal anda perolehi dengan harga lebih JIMAT. Sekali bayar sahaja.

Ya. Amat murah jika nak dibandingkan dengan kos belajar tajwid di pusat tusyen tajwid. Paling kurang anda akan dikenakan RM 300 untuk kelas 'beginner'. Itu belum termasuk lagi yuran kelas lanjutan.

Solusi yang sangat menarik, bukan?

Memperkenalkan:

>> 1. Kefahaman Al-Quran anda bertambah baik & tepat, kerana anda telah mengetahui 'mengapa Allah turunkan Al-Quran kepada saya?'. Apabila soalan utama : 'why' telah difahami, mudah saja anda hayati setiap ayat-ayatnya & ikuti segala arahan yang diperintahkan. Segala larangannya pula akan dituruti dengan RELA HATI kerana anda tahu, semua ini bakal membawa anda lebih hampir ke syurga yang nikmatnya cukup luarbiasa.

>> 2. Anda lebih yakin mengamalkan setiap fadhilat surah & ayat Al-Quran kerana dalilnya hadithnya sahih sahaja, bukan hadith dhoif atau palsu. Ini yang saya jelaskan satu-persatu dalam salah satu DVD Jelajah Quran, salah satu tajuk dalam Pakej ini.

>> 3. Anda lebih yakin menjadi imam solat. Seperti yang diketahui, menjadi imam solat bukan satu perkara mudah. Itu sebabnya ustaz berkelayakan & hafiz sahaja mampu melakukannya. Tetapi kali ini peluang itu bakal anda miliki kerana pertamanya, 45 kesalahan lazim Fatihah (yang selalu dilakukan oleh masyarakat kita) akan diperbaiki dan yang paling utama, bacaan ayat Al-Quran bertambah baik kerana ia dibaca dengan tajwid lebih tepat beserta 'lahjah arab' yang lebih meyakinkan.

>> 4. Jika anda di tahap 'beginner' dalam bacaan Al-Quran, anda berpeluang menguasai & mengecam tajwid dengan teknik lebih cepat & tepat. Camkan kod & simbol tajwid yang sudah pun tersedia dalam Al-Quran, ketahui maksudnya dan InsyaAllah, tajwid kini bukan lagi satu ilmu yang sukar buat anda.

>> 5. Surah-surah 'super' penting penuh fadhilat seperti Yasin, Sajadah, Insan & Mulk yang selama ini amat anda idamkan untuk hafaz & membacanya secara lancar dalam solat akan tercapai. Ini kerana anda bakal menghafaznya dengan menggunakan Kaedah Jibril.

Ia adalah teknik idaman setiap masyarakat awam : berjaya menghafaz surah idaman dengan yakin, ingatannya pula kekal tidak 'on-off', tekniknya pula praktikal, dan paling utama : IA SESUAI dengan jadual harian masyarakat awam seperti anda : sibuk bekerja 8-5 setiap hari.

Ya benar.

Semua video & ebook yang dibekalkan dalam pakej Inspirasi Qurani telah direka berdasarkan kajian terperinci & mendalam. Ia disokong pula dengan pengalaman saya berinteraksi & mengajar masyarakat bertahun-tahun.

Setiap kandungan video DVD amat padat. Penuh dengan tips, teknik & yang utama & praktikal sahaja. Ia digabungkan dengan penerangan video yang canggih yang menepati standard video professional. Mudah cerita, segalanya 'Straight to the point' & senang difahami.

Pendek kata, PAKEJ INSPIRASI QURANI bukan setakat menawarkan SOLUSI kepada masalah Al-Quran yang selama ini membelenggu anda, tetapi ia juga meningkatkan kefahaman, kualiti bacaan & potensi melakukan amal ibadah berkaitan Al-Quran dengan lebih mantap.

Klik sini

atau layari laman web khusus setiap produk untuk ketahui butiran lanjut :

www.kaedahjibril.com

www.tajwidpro.com

www.tajwidsupermudah.com

www.fatihahterunggul.com

www.jelajahquran.com

Saya yakin, anda pasti akan terus mencari ilmu Al-Quran seterusnya walaupun selepas memiliki PAKEJ INSPIRASI QURANI tetapi, semua pencarian anda selepas ini telah DIMUDAHKAN kerana segala 'ilmu utama'nya telah anda fahami.

Itulah manfaat setiap ilmu Al-Quran dalam PAKEJ INSPIRASI QURANI.

- Memberikan anda teknik praktikal.

- Menunjukkan anda perkara paling utama dari yang utama.

- Mengusulkan anda 'big picture' & kefahaman jelas agar selepas ini anda mudah mempelajari ilmu selanjutnya.

Baca testimoni di bawah dan anda akan faham apa yang saya maksudkan :

Untuk makluman anda, jika setiap DVD ini dibeli secara berasingan, harga setiap pakej ialah RM 45. (rujuk link yg diberikan di atas).

Maknanya, jika ia dibeli sekaligus secara berasingan, harganya ialah RM 225.

Tetapi dengan pakej INSPIRASI QURANI, anda boleh miliki kesemuanya dengan harga jauh lebih jimat.

Hanya RM 125 SAHAJA

(diskaun 45% dari harga asal RM225)

Saya ingin berikan anda lebih nilai agar ia benar-benar berbaloi. Jika anda membuat pembelian sekarang, saya akan hadiahkan -

bonus percuma bernilai RM 430 iaitu :

1. Ebook Quranology (RM 25)

2. Ebook Fatihah O.K atau K.O (RM 20)

3. Ebook 145 fakta menakjubkan tentang Quran (RM 20)

4. Ebook Jadual Lengkap Resam Uthmani (RM 20)

5. Perisian tajwid lengkap (install di komputer) : (RM 20)

6. Tiket percuma seminar Kaedah hafazan sicilik 'xxx' (bernilai RM 125)

7. 2 Tiket diskaun 80% seminar sama (jimat RM 200)

8. Al-Quran bertajwid (install di komputer) - percuma

(PAKEJ INSPIRASI QURANI akan dihantar melalui pos manakala SEMUA bonus percuma akan diberikan serta-merta melalui link download sebaik sahaja selesai membuat pembelian).

Hubungi Tentang kami Affiliate Agen offline

Tue Mar 25, 2014 12:13 am (PDT) . Posted by:

"ezza"

Resepi Kek Coklat
<http://feedproxy.google.com/%7Er/ResipiMasakanKini/%7E3/8Ej_NINSo3Q/resepi-kek-coklat.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email>

Posted: 18 Mar 2014 08:53 PM PDT

Resepi Kek : Kek Coklat Kukus

*Bahan untuk kek coklat.*

*Bahan A*
� 1 cawan serbuk koko
� 1 cawan gula pasir
� 1 cawan susu cair
� 1 cawan minyak masak
� 1/2 cawan susu pekat
*Bahan B*
� 11/2 cawan tepung gandum
� 1 sudu teh bikarbonat
� 1 sudu teh baking powder
� 1 sudu teh esen vanilla
� 3 biji telur (suhu bilik)

*Cara menyediakan:*
1. Masak Bahan A dalam periuk sampai sebati. Api kecil. Sejukkan.
2. Pukul telur sampai betul2 kembang (lebih kurang 5 minit ++) kemudian
masukkan bahagian A.
3. Masuk esen vanilla. Pukul sampai sebati.
4. Masuk bahagian B sedikit demi sedikit. (seelok2nya tepung, bikarbonat
dan baking powder diayak bersama terlebih dahulu). kacau sebati selama 5
minit ++
5. Masukkan adunan dalam loyang dan ikat dengan beg plastik. Boleh juga
pakai kertas foil. Papepun pastikan wap air tak boleh masuk dalam adunan.

*Resepi Kek*

6. kukus selama 1 jam 10 minit dengan api yang sederhana. (pastikan air
kukusan telah mendidih terlebih dahulu..). Jangan buka penutup kukus
sampai cukup masa
7. angkat ... tunggu sejuk baru boleh potong. kalau rajin boleh letak
topping..

*BAHAN UNTUK TOPPING*

*Bahan:*
300 gm coklat masakan ~ dipotong kecil
1 sudu besar susu pekat
1/2 cawan susu cair
2 sudu besar butter
1/4 cawan air panas

*Cara menyediakan *[Klik Disini...]
<http://feedproxy.google.com/%7Er/ResipiMasakanKini/%7E3/8Ej_NINSo3Q/res

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment