Saturday, March 29, 2014

RG2011... Fw: Kesahihan terhempas semakin diragui

 



MH370: Kesahihan terhempas semakin diragui dengan tersiarnya masej Philip Wood Penumpang MH370minta tolong dari Diego Garcia??

bloglist-malaysia.blogspot.
gigitankerengga.blogspot
Tempayan Retak
 
Saya terbaca satu artikel berkenaan dengan masej oleh Philip Wood seorang warga US yang dalam perjalanan ke Beijing menggunakan MH370. Saya tak pasti kesahihan maklumat dan artikel ini, tetapi rasa dalam keadaan kita misteri dengan kehilangan MH370 dengan pelbagai teori ada baiknya artikel ini dikongsikan bersama.

Antaranya masej berbunyi

"I have been held hostage by unknown military personal after my flight was hijacked (blindfolded). I work for IBM and I have managed to hide my cellphone in my ass during the hijack. I have been separated from the rest of the passengers and I am in a cell. My name is Philip Wood. I think I have been drugged as well and cannot think clearly."

 
Di forum berkenaan Philip sempat memuat naik gambar hitam sebagai picture profilenya : http://img.4plebs.org/boards/pol/ima...5192158752.jpg
 
Dengan menggunakan software online Jeffrey's Exif Viewer untuk menganalisis data exit dari gambar hitam tersebut, maka data lengkap akan terlihat :

Camera: Apple iPhone 5
Date: March 18, 2014 8:49:41PM
Location: Latitude/longitude: 7° 18' 58.3" South, 72° 25' 35.6" East
( -7.316197, 72.426544 )

Spoiler for Hangar Diego Garcia
Sesuai dengan rentetan saksi mata yang melihat MH370
Spoiler for saksi mata

Di akhir posting forum tersebut ada hal menarik :
"OP photo is interesting because it's not actually just a pure black picture, you can see noise if you zoom in. He is in a dark room. "

Menurut seorang forumer daripada forum Kaskus Indonasia TehGanteng dan kimbo555 telah membuat analisis maklumat ini adalah seperti di bawah:-

Saya jadi iseng2 kutak katik "gambar hitam" tersebut dengan photoshop memang benar ada samar-samar bayangan, tapi belum jelas benar, sedang saya analisa lebih lanjut.

Sampai saat ini saya tetap optimis penumpangnya selamat semua & dilepaskan oleh para pembajak

Quote:Original Posted By kimbo555
terjemahan postingan philip wood :

(tanggal : Wed Mar 19 2014 08:22:38)

(tanggal dibuatnya photo profile : 18 Maret 2014)
kamera yg digunakan :
GPS :
 


 

DAFTAR MANIFEST MH-370 :

NOTE : PHOTO PROFILE MASIH ORIGINAL KELIATANNYA

low batt mungkin gan, batrenya gak ngangkat kalo buat flash..

GPS di hp udah kebaca tuh..

yg jd pertanyaan tinggal kenapa gak sms, padahal utk internetan bisa.

ya kalo gak ada sinyal selular disana, ngapain mesti bikin pangkalan udara disana ??? Hammer

ente tau, christmast island, kepulauan fiji ???
di google maps hampir gak keliatan.
tp fasilitas disana kalo ama kampung lu sih kayanya jauh banget..
Ngakak

Walahualam hanya Allah mengetahui kebenarannya. Saya tak berhasrat untuk bahas logik atau tak masej berkenaan. MH370 makin menjadi tanda tanya selagi serpihan tidak dijumpai, selagi mayat tak timbul dan selagi kotak hitam masih tercari-cari!!

 
 

MH370 - Waris Masih Terima MIssed Call Penumpang MH370

bloglist-malaysia.blogspot.
lusuka.com
 

Pihak keluarga Firman Candra Siregar, penumpang pesawat MH370, hingga saat ini masih belum bisa menerima pernyataan dari Pemerintah Malaysia bahwa pesawat jatuh di Samudera Hindia. Pasalnya, keluarga masih mendapat panggilan melalui saluran Skype dari iPad milik Firman.

"Saya lihat ada missed call pada tanggal 11 dan tanggal 13 Maret, dari iPad yang dipegang Fir
Hal inilah yang masih meyakinkan pihak keluarga bahwa Firman dan penumpang laman," kata kakak kandung Firman, January Siregar, seperti dikutip Vivanews, Kamis (27/3).
innya selamat. Apalagi, hingga saat ini tidak ditemukan bukti-bukti berupa puing dari pesawat.

January yang juga Ketua Persatuan Marga Siregar Kota Medan mengatakan, informasi ini sudah diberitahukan ke pihak Pemerintah Malaysia dan maskapai Malaysia Airlines.

Untuk itu, kata January, pihak keluarga Firman dan keluarga penumpang asal Indonesia telah mengirimkan petisi agar Malaysia dan maskapai memberikan informasi yang akurat dan transparan.

"Kami juga berharap agar pemerintah Malaysia tidak menghentikan proses pencarian hingga pesawat MH370 ditemukan," kata January.

Proses pencarian hari ini masih dilanjutkan. Namun, upaya pencarian terkendala cuaca. Mereka harus berpacu dengan waktu, karena menurut prediksi Biro Meteorologi Australia, cuaca hari ini diprediksi akan memburuk.

Sebelumnya, Komite Dewan Fatwa Nasional Malaysia dalam rapat Selasa (25/3) malam memutuskan, belum saatnya melakukan Shalat Ghaib untuk para awak dan penumpang Pesawat MH370 yang beragama Islam. Pasalnya, mereka menunggu ditemukannya mayat atau bagian dari mayat penumpang MH370 sebagai bukti. Meskipun, pemerintah telah mengumumkan bahwa pesawat itu berakhir di Samudera Hindia dan memperkirakan seluruh penumpangnya tewas.
[AM/bersamadakwah]
 
 
 
Anonymous said...

Ya Allah ya Tuhan kami. Lindungilah mereka yang teraniaya. Kau tunjukkanlah kekuasaanMu.Balaskanlah setiap perbuatan jahat yang direncanakan ke atas mereka yang tidak berdosa ini. Hanya kepadaMu tempat kami bergantung..Amin.....

p/s - sampai mati aku TAK Percaya dah dgn Najib Razak dan sekutunya.

Saladeen said...

Tak mustahil.. Setelah diselidik avatar hitam tu memang kedudukan gps di gracia. Cuma perlu kita ingat selagi hasil dari ciptaan manusia tetap boleh diubah oleh manusia dan jika benar sekalipun doakanlah kesejahteraan mereka semua..

Anonymous said...

Aku ingin ingatkan rakyat yg mgundi BN pada pru13 lalu. Puas hati kamu? Kini kamu lihat lebih banyak bukti kezaliman kerajaan yg ada sekarang, masih bodoh mahu sokong BN pada pru akan datang? Lebih banyak bukti penipuan dan kelembapan kerajaan yg didedahkan oleh Allah kamu masih buta? Kepada yg marah2 pada kerajaan brkenaan hal MH370 ni tapi ironinya sokong dan undi BN pada pru lalu, JUST SHUT UP. KAMU PUN ADA BAHAGIAN DALAM KESALAHAN NI. KONG KALI KONG! DAHULU KES SULU KAMU BUAT TAK TAHU NOW PANDAI PULA MLENTING BOD**

Anonymous said...

saya berpendapat ini adalah konspirasi pihak luar yang tidak diketahui langsung oleh kerajaan atau sesiapa pun diantara kita.Waallhua'lam.kita hanya beranggapan itu dan ini walhal kita pun tidak mengetahuinya.jadi usahlah menuding jari dan berburuk sangka.mohon dan mintalah petunjuk dari Allah yang Maha Mengetahui.

macam bagus said...

Konspirasi pihak luar konon kalau yg itucepat pula dia tahu, kalau yg dalam kerajaan sendiri buat tak tahu. Tak payah buruk sangka beb dah banyak bukti kezaliman kerajaan seblum brlaku peristiwa mh370 ni pun, trpulang pada kita mcari kebenaran. Sebaik mana pun anda, kalau sokong pmimpin zalim tak guna juga. Tunggu lah kat akhirat nanti kalau dia boleh tolong kau

saida said...

Ya Allah...selamatkan mrk..tunjukkan kejahatan dajal yg telah menyembunyikan mrk yg tidak berdosa itu...ya Allah...Aamiin....

Anonymous said...

Macam bagus, kamu memang beruntung kerana di bagi hidayah, tahu mana yg bathil & benar. Kita jgn buat mereka musuh sebab mereka ni pengikut2 je, klu kita boleh sedarkan mereka byk pahala kita, tapi aku sendiri x daya nak sedar kan ayah ku.

Anonymous said...

Malaysia ni jadi kambing hitam je antara dua kuasa besar dunia.skg bkn masanya nk menuding jari pada yg sdg menjalankan kerja..belum tentu jika pemerintah idola kepujaan ramai itu yg handle benda ni akan lebih baik dari yg ada skg kerana majoriti mengetahui siapa dibelakangnya dan siapa penasihatnya..cuba anda berada ditempat pemerintah skg..adakah anda spt mereka atau lebih teruk perangainya?? Bersangka baik dan kembalilah pada Allah. Ada hikmahnya tu.

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment