Sunday, March 30, 2014

RG2011... Fw: MAS MAUKAN KEPASTIAN MH370

 



PANAS - RTM SAHKAN PESAWAT MH370 DIRAMPAS

bloglist-malaysia.blogspot.

Semalam kecoh bila RTM tiba2 highlightkan isu MH370 di paparan skrin dan mengatakan pesawat MH370 disahkan telah dirampas.

Lihat ;

Menerusi saluran tv2. Ketika itu RTM TV2 sedang menyiarkan rancangan telemovie. Then kemudian berita flash terpapar di skrin tv memberitahu bahawa pesawat MH370 disahkan telah dirampas. RTM kini sedang menyiasat siapakah dalang kepada kejadian tersebut. Yang juga telah mengemparkan unit berita mereka.

Fikir.

Betul kah ini sabotaj?

Ataupun ini sebenarnya nak maklumkan kepada orang ramai apa sebenarnya yang telah berlaku? MH370 benar2 telah dirampas?

Respon TV2 ;

Fikir lagi.

1. Ini kan unit berita beb.

2. Bukan boleh suka2 siarkan berita melulu.

3. Mestilah orang2 dalam RTM juga yang punya kerja.

4. Persoalannya kalau berita ini tidak disahkan kenapa ia boleh dilepaskan untuk siaran?

5. Kalau berita ini kerja seorang individu apa pula niat tersembunyik dia?

6. Betul kah ini sekadar sabotaj untuk burukkan imej RTM?

7. Ataupun ini adalah kebenaran yang cuba disembunyikan oleh pihak kerajaan Malaysia?

8. Oleh kerana RTM pun memang secara langsung ada kaitan dengan kementerian2 kita sebab salah satu agensi kerajaan maka apakah tiada kemungkinan orang2 kerajaan mendapat maklumat2 sulit yang diarahkan untuk dirahsiakan dari pengetahuan umum?

9. Mungkin RTM ada dapat tahu apa2 perkembangan berkaitan MH370 tetapi bukan semua perkara mereka boleh siarkan?

Lue fikirlah sendiri.

Aku semacam pelik. Takan la boleh slumber aje siarkan flash berita sebarangan kan. Sapa masuk bilik mana, siapa akses komputer dan sebagainya semua orang boleh alert dan tahu memandangkan station tv sentiasa ada orang siang malam..

HAHAHA..

Rujukan facebook tv2 : https://www.facebook.com/tv2.rtm?filter=1

SUMBER : RTM Sahkah Pesawat #MH370 Dirampas

Summary only...

 

TRAGEDI MH370 ... NAJIB KINI MENDAPAT TAMPARAN MAUT DARI MAS APABILA SYARIKAT PENERBANGAN NEGARA BERKENAAN MAUKAN KEPASTIAN YANG MH370 BENAR-BENAR TERHEMPAS DI LAUTAN HINDI!!!!!

omakkau.blogspot
 
Pada 24hb Mac 2014 yang lalu Najib dengan penuh keyakinan memberitahu satu dunia yang pesawat MH370 kali terakhir dikesan ialah di Lautan Hindi dipercayai terhempas dan tiada seorang pun terselamat.

Kenyataan tergopoh gapah dengan tiada sandaran yang kukuh itu menyebabkan tidak ramai yang percaya sehinggakan kini MAS sendiri pun secara tidak langsung tidak mempercayainya.

Suatu tamparan hebat akan integriti dan kepercayaan rakyat kepada kenyataan dan kata-kata Najib .. kini moral dan maruah Najib cukup tercalar parah apabila syarikat penerbangan negara sendiri mempersoalkannya.

Kalau yakin mengapa perlu mau kepastian lagi... Lagi pun bukan CEO MAS sendirti berada disisi Najib ketika beliau membuat pengumuman???? .. Kepastian macam mana lagi yang beliau mau melainkan jika tidak ada sedikit pun kepercayaan dan keyakinan akan kata-kata Najib Razak sebagai Perdana Menteri Malaysia.

MAS akan hanya menerbangkan ahli-ahli keluarga penumpang pesawat MH370 ke Perth sebaik sahaja ia telah disahkan dan yakin pesawat berkenaan memang berakhir di sana.

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan MAS Ahmad Jauhari Yahya berkata persiapan untuk mengangkut ahli keluarga ke Perth akan dibuat sebaik sahaja pengesahan telah diterima.

"Malaysia Airlines juga perlu menunggu untuk agensi-agensi kerajaan yang berkaitan untuk memberikan kelegaan bagi keluarga yang akan dibawa ke tapak kemalangan itu, " kata beliau dalam satu kenyataan hari ini.

Ahmad Jauhari berkata pusat bantuan keluarga juga akan ditubuhkan di Perth di mana ia akan menjadi tumpuan utama untuk semua aktiviti.

"Ini termasuk taklimat, perkhidmatan agama dan doa ," kata Ahmad Jauhari .

Apabila pesawat MH370 hilang pada 8 Mac, MAS membuat perkiraan bagi ahli keluarga untuk diterbangkan ke Beijing atau Kuala Lumpur.

Ini termasuk penginapan yang disediakan di hotel di Lembah Klang bersama-sama dengan taklimat yang diberikan oleh MAS.

Setiap keluarga juga diberikan bantuan bantuan permulaan sebanyak AS $ 5,000 ( RM16 , 000).

Berdasarkan data yang disediakan oleh syarikat satelit Inmarsat British dan Kemalangan Udara Cawangan Siasatan di UK , pihak berkuasa kini mencari di bahagian selatan Lautan Hindi.

Pesawat dan kapal dari 26 negara sedang mencari serpihan yang mungkin berkaitan dengan MH370 di kawasan itu.

 

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment