Sunday, March 30, 2014

RG2011... Fw: F1 - Mercedes kuasai podium satu dan dua

 



Formula Satu: Mercedes kuasai podium satu dan dua

kedahlanie.info
 
 
Lewis Hamilton, Nico Rosberg dan Sebastian Vettel di podium meraikan kemenangan mereka di Grand Prix Formula Satu Petronas Malaysia 2014, hari ini. --Foto AP
 
 
SEPANG: Mercedes AMG Petronas menguasai Litar Antarabangsa Sepang setelah Lewis Hamilton dan Nico Rosberg mendominasi kedudukan pertama dan kedua perlumbaan Grand Prix Formula Satu Petronas Malaysia 2014, hari ini.

Kedudukan ketiga dihuni juara dunia tahun lalu, Sebastian Vettel dari pasukan Red Bull.

Fernando Alonso dari pasukan Ferrari berada di tempat keempat diikuti Nico Hulkenberg dari Force India.

Rosberg yang terdahulu memenangi perlumbaan pembuka musim di Australia, kini masih mendahului kejohanan dengan 25 mata.

Antara pemandu ternama lain yang memenuhi 10 kedudukan teratas ialah Jenson Button (McLaren), Felipe Massa (Williams), Valtteri Bottas (Williams),  Kevin Magnussen (McLaren) dan Daniil Kvyat (Toro Rosso).
Perlumbaan turut disaksikan perdana menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin, bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan Pengerusi Litar Antarabangsa Sepang (SIC) Datuk Mokhzani Tun Dr Mahathir.

Sebelum perlumbaan dimulakan, perdana menteri bersama 22 pelumba Grand Prix Formula One Malaysia Petronas 2014 bertafakur selama seminit sebagai penghormatan kepada 239 penumpang dan anak kapal pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) MH370.

Pasukan Formula One turut menampalkan pelekat #remembering MH370, #prayforMH370 dan #doauntukMH370 di topi keledar masing-masing.

Penonton yang hadir juga turut bertafakur serta bersama-sama menyanyikan lagu Negaraku.

__._,_.___
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)
" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.

.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment