Friday, September 19, 2014

RG2014... Fw: Lebuhraya Pantai Timur (LPT) Dibuka Aidiladha

 



Lebuhraya Pantai Timur (LPT) Bakal Dibuka Menjelang Aidiladha

Assalamualaikum, sebahagian lagi Lebuhraya Pantai Timur (lLPT) Fasa II yang menghubungkan Cheneh ke Kijal, Kemaman sejauh 56 kilometer (km) dijangka dibuka kepada pengguna jalan raya, sebelum Aidiladha. Sebelum ini, LPT sama yang menghubungkan Jabor, Hulu Terengganu ke Cheneh, Kemaman telah dibuka pada 21 Julai lalu iaitu seminggu sebelum menjelang Aidilfitri.

 
Berdasarkan pemantauan pada Syawal lalu , laluan sepanjang 26 km itu menjadi laluan alternatif kepada orang ramai mengelak kesesakan yang sebelum ini menggunakan laluan pantai, Kemaman-Dungun dan Jerangau Jabor.

Pengerusi Jawatankuasa Insfrastruktur dan Kemudahan Awam Negeri Ir Rosli Othman, berkata, apabila laluan Cheneh ke Kijal dapat beroperasi sebelum Aidiladha ini, dapat memendekkan lagi jarak perjalanan dan masa pengguna.

"Apabila LPT Fasa II dibuka sepenuhnya pengguna dari Kuala Lumpur boleh datang ke Terengganu dalam masa tiga hingga empat jam saja, "katanya.

Untuk rekod, LPT 2 sepanjang 184 kilometer yang bermula dari Jabor, Kemaman ke Kampung Gemuruh, di utara Kuala Terengganu itu adalah kesinambungan projek LPT Fasa 1 iaitu dari Karak ke Kuantan sepanjang 159 kilometer yang dimulakan pada Mac 2006.

Projek itu terbahagi kepada 16 pakej iaitu 15 pakej dilaksanakan Jabatan Kerja Raya yang ditawarkan secara tender terbuka konvensional dan satu pakej lagi secara rundingan terus dikendalikan Lembaga Lebuhraya Malaysia.

__._,_.___

Posted by: "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)

Improvements in Yahoo Groups Search
Searching for new groups to join is easier than ever. We've honed our algorithm to bring you better search results based on relevance and activity. Try it today!

&quot; Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/&quot;

&quot; Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net&quot;

&quot; Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam&quot;

&quot; Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/&quot;

&quot; Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.com&quot;

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment