Sunday, September 14, 2014

RG2014... Fw: Ucapan daripada SU Dewan Ulamak PAS Kedah

 



Ucapan daripada Setiausaha Dewan Ulamak PAS Kedah kepada asy-Syahid Ustaz Md Lotfi Arifin....

Dilulus untuk paparan oleh PenjagaKubur

telokbakong.blogspot
tranungkite.net

 

Di saat kini, setelah menerima berita perginya Assyahid Ust Md Lotfi Ariffin, ana masih mengingati, pada tarikh 7 Februari 2014 ana menghubunginya bagi memohon pada waktu itu untuk beliau mewakili Dewan Ulamak Pas Negeri Kedah ke Mesyuarat Ulamak Pas Pusat di Kuala Lumpur. Namun jawapan yang ana terima pada ketika itu... "Kat Istanbul lani....".

Selepas ana menghubunginya pada waktu itu, pada tarikh 23 Februari 2014 sekali lagi ana menghubunginya bagi bekerjasama dan menguruskan program Lajnah Tarbiyah Ulamak yang akan diadakan..dan jawapan yang ana terima daripada Assyahid Ust Lotfi..cukup ringkas tetapi sudah memberi maksud yang cukup jelas...katanya pada ketika itu.."Bumi Syam".

Jelas di hati sanubari ana bahawa,Assyahid Ust Md Lotfi sudah melangkah jauh meninggalkan bumi Malaysia, meninggalkan keluarga dan segala keindahan hidupnya..untuk mencari syahid. Lalu ana ucapkan untuk Assyahid Ust Lotfi ketika itu, "Allahu Akbar! Moga dagang Ust diterima Allah".

Kali terakhir itulah ana dapat menghubungi Assyahid Ust Lotfi Ariffin. Setelah itu ana mengikuti perkembangannya disana melalui facebook, adakala media-media akhbar dan kaca tv yang adakala melaporkan tentang keberadaan Assyahid Ust Md Lotfi di bumi Syria.

Hari ini, tanggal 14 September 2014..ana menerima berita bahawa dagangan Ust Md Lotfi diterima Allah..

Selamat melangkah ke syurga Allah wahai guruku, sahabatku, semoga kami dapat menjejakimu di sana... Untuk keluarga As Syahid ana mengucapkan takziah atas kehilangan ini. Namun kalian beruntung menjadi orang yang sangat sabar dan redha.

Jasamu As Syahid tetap kami kenang waktu dalam Dewan Pemuda dan Dewan Ulamak...nasihat, tarbiyah, tausiyahmu sedaya mungkin kami ikuti.. terima kasih As Syahid Ust Lotfi Ariffin kerana menjadi menjadi pendidik kami ketika hidup, dihari mati dan selepasnya..

AL FATIHAH....

USTAZ AHMAD BIN YAHAYA
Setiausaha Dewan Ulamak Pas Negeri Kedah
14 September 2014
11.03 pagi

__._,_.___

Posted by: "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)

Improvements in Yahoo Groups Search
Searching for new groups to join is easier than ever. We've honed our algorithm to bring you better search results based on relevance and activity. Try it today!

&quot; Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/&quot;

&quot; Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net&quot;

&quot; Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam&quot;

&quot; Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/&quot;

&quot; Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.com&quot;

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment