Wednesday, July 23, 2014

Re: RG2011... Fw: KEROSAKKAN KERETA PEUGEOT CDM 25 [1 Attachment]

 

assalamua'laikumm...kepada saudara-saudari sekelian...

maaf sy menyampuk diruangan ini..
sy jarang membalas komen di sini...
tp kali ini sy terpanggil utk beri pandangan..

kepada semua yg marah kat Kiki ni..mmg la boleh marah n patut marah bila tgk adengan yg dilakukan...
tp perlu ke utk anda semua marah sehabis nya pada kiki ni...anda semua tahu ke ape yg terjadi sebelum adengan ini dirakamkan????tlg jwb dgn jujur yerrr...adakah anda betul2 tau dengan situasi yg dihadapi??anda tahu ke siapa yg merakam adengan tu??bangsa dia? dan yg penting...adakah siperakam cerita tau cerita sebenar ttg ape yg dirakam sebelum memuat naik rakaman tersebut..

mmg kiki ade minta maaf...dan uncle sim ade memaafkannya....
adakah anda tahu sbb kiki minta maaf dan adakah anda tahu kenapa uncle sim beria-ia memaafkan si kiki??


cuba anda perhatikan dan selidik...dari awal..ttg situasi tu....sy bukan nk jd keyboard warrior...
tapi supaya jantung anda tidak sakit dek kerana marahkan si kiki n kerana anda telah terpesona dgn sikap uncle tu dan menjulang si uncle tu...

selalunya perkara yang benar sukar sgt utk dilihat bila yg batil datang menghimpit......

ce selidik dulu..kot2 si kiki ni yg benar...puas pulak anda semua nk minta maaf kat kiki nie...silap2..anda semua pula minta .radio  tlg siarkan utk anda minta maaf pada kiki......

sy buat teguran ini kerana...sy ingin berkongsi..4 hari lepas(sebelum ni sy pun marah gak kat kiki..tp xde lah smpai kutuk)..Allah swt nk lihatkan dan membuka minda sy..Allah swt menunjukkan dihadapan sy satu kejadian..time tu sy otw blik kerja...di kawasan Meru Klang...

kejadian melibatkan si pemandu A(berbangsa A) dan sipemandu B(berbangsa B).sy berada dibelakang kenderaan pemandu B sepanjang kejadian.
Untuk makluman sy xkenal pun pemandu A dan pemandu B tu...

dlm keadan tenang semasa memandu sy mengekori kenderaan pemandu B yang memandu kereta. kami berada di jalan utama dan lurus...
tiba2...datang satu kenderaan pacuan 4 roda (pemandu A)yang hendak keluar dari simpang sebelah kiri....dengan selamba pemandu A ni menghimpit pemandu B yang dihadapan sy. ketika itu....pemandu B masih memandu seperti biasa kerana kami berada dijalan utama. walaubagaimana pun..pemandu A td tetap menghimpit kenderaan B td...sehingga pipi kanan kenderaan A td bergesel dengan badan bahagian kiri belakang kenderaan B...apabila pergeselan berlaku....sepatutnya siapa yg akan marah????pemandu A atau pemandu B???

ok anda semua nilaikan..agak2 siapa yang salah???


sebab sy yg saksikan kejadian..sy akan katakan 100% pemandu A salah.dan telah menghimpit pemandu B. kerana pemandu A datang dari simpang dan baru hendak keluar simpang..padahal pemandu B telah melepasi simpang berkenaan terlebih dahulu....

Alhamdulillah nyerr tiada siapa yg marahhh...taaaapiiiii....

pemandu A td yg xpuas hati pulak....dengan muka senyum sinis..dari dlm kenderaan dia cuba menimbulkan kemarahan pemandu B dgn melambai2 tangan kearah pemandu B utk suruh turun dari kenderaan..sy x pasti apa yg dicakapkan masa tu(tp nada mcm mesra dan lembut)..tp sambil senyum2 dia masih lambai tgn kpd pemandu B utk turun dri kereta..

dalam situasi ni..cuba tgk...siapa yang mencabar siapa....sy rasa pada masa tu si pemandu B mungkin belum tahu keretanya digesel..sebab dia masih meneruskan pemanduan..tp lepas je dilambai oleh pemandu A td...maka si pemandu B ni mmberhentikan kenderaan dan mula marah..

mungkin ada sesuatu yg dikatakan oleh si pemandu A(sambil senyum n dgn nada yg konon2 lembut dan mesra tu) yg membangkitkan kemarahan si pemandu B....

kalau adengan ini dirakam dari jauh...atau adengan diambil semasa pemandu B ini marah sahaja..
anda rasa..anda akan marah siapa??

fikir-fikirkan lah supaya kita tidak tersalah menghukum org...
mungkin kiki terpaksa memohon maaf kerana kita yg memaksa dia..walhal...siapa yg tahu kot-kot dia xsalah??

Wallahua'lam..
ini adalah apa yg berlaku dihadapan mata saya sendiri.
maaf sy mohon kepada saudara/saudari yg terasa dengan perkongsian saya ini.

sekian.
Assalamua'laikum dan selamat menyambut hari raya.
On Friday, 18 July 2014, 9:48, "'-:eSpAcE9808:-' rienacom@yahoo.com.sg [respeks_group]" <respeks_group@yahoogroups.com> wrote:


 

 

KEROSAKKAN YANG DIALAMI OLEH KERETA PEUGEOT CDM 25 YANG TERLANGGAR DARI BELAKANG OLEH WARGA EMAS YANG MAU DIBAYAR DENGAN HARGA RM2,000..

omakkau.blogspot.
 

Lihat sendiri kerosakkan yang dialami oleh kereta CDM 25 sampai naik angin satu badan meroyan macam kena rasuk hantu polong minta ganti rugi sampai RM2,000 selain memukul kereta dan cermin kereta warga emas itu, kunci keretanya dirampas dan siap maki hamun dalam bahasa kasar dan rasis sekali.

Perlukan beliau menuntut sehingga RM2,000????

Wajarkah warga emas itu enggan membayarnya kerana kata beliau keretanya dilindungi insuran.

Nah sekarang apa dapat??? ....  Kena herdik dan maki hamun lagi dari warga siber sambil polis akan menyiasat dibawah kesalahn pembuli jalanraya.

Mohon pihak berkenaan memberikan pengesahan tentang kesahihan kerosakan dengan rakaman gambar yang dikirimkan ini... Yang pasti kerosakan yang dialami adalah lebih kurang serupa.


__._,_.___
View attachments on the web

Posted by: kamarul ariffin <kayama82@yahoo.com>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (2)

Check out the automatic photo album with 1 photo(s) from this topic.
pix_gal1+%281%29.jpg

Yahoo Groups
Improved Group Homepage!
The About page of your Group now gives you a heads up display of recent activity, including the latest photos and files

Yahoo Groups
Control your view and sort preferences per Yahoo Group
You can now control your default Sort & View Preferences for Conversations, Photos and Files in the membership settings page.

" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment