Tuesday, July 22, 2014

Re: RG2011... Satelit AS boleh kesan peluru berpandu-cacing dlm tanah pun boleh kesan

 

Temberang jer AS ni...MH370 sampai sekarang pun tak jumpa cari,apa cerita....

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

From: "Pendekar Bloggerz pendekarbloggerz@gmail.com [respeks_group]" <respeks_group@yahoogroups.com>
Sender: respeks_group@yahoogroups.com
Date: Mon, 21 Jul 2014 10:30:16 +0800
To: <respeks_group@yahoogroups.com>
ReplyTo: respeks_group@yahoogroups.com
Subject: RG2011... Satelit AS boleh kesan peluru berpandu-cacing dlm tanah pun boleh kesan

 

Pemberontak pro-Rusia dilihat membawa kotak hitam yang dipercayai milik pesawat MH17. Pemberontak pro-Rusia dilihat membawa kotak hitam yang dipercayai milik pesawat MH17.

SHAH ALAM - Persoalan pihak mana yang menembak pesawat MH17 hanya akan terjawab dengan cerapan satelit yang dapat merakam semasa kejadian itu berlaku.

Ketua Pengarah Agensi Angkasa Negara (Angkasa), Dr Noordin Ahmad berkata, cara itu adalah paling berkesan untuk mengheret pihak yang bertanggungjawab ke muka pengadilan.

"Setakat ini, kita pastinya akan bergantung kepada satelit milik Amerika Syarikat (AS) untuk mendapatkan gambaran yang jelas dari mana sebenarnya peluru berpandu tersebut (ditembak).

"Berapa lama tempoh (diperlukan) untuk mengetahui (tembakan itu) angkara siapa, itu kita tidak dapat sahkan kerana negara terlibat (Ukraine) masih berlaku pergolakan," katanya kepada Sinar Harian.

Bagaimanapun beliau yakin pesawat milik Malaysia bukanlah sasaran utama serangan tersebut memandangkan laporan sebelum ini menyebut laluan itu turut dilalui pesawat negara lain.

"Sebenarnya radar dapat kesan pesawat ini, tetapi kita pun tidak tahu mengapa ia ditembak, kalau mahu katakan ia tersalah tembak adalah sukar kerana peluru berpandu itu dituju ke arah pesawat.

"Apa pun pelbagai persoalan masih belum terjawab kerana kejadian ini mengejutkan semua pihak," ujarnya.

Terdahulu dilaporkan Pasukan Antirisikan Asing Ukraine mendakwa mempunyai bukti menunjukkan pasukan puak pemisah yang disokong Rusia sebagai pihak yang bertanggungjawab dalam insiden MH17.

Ketua Perkhidmatan Keselamatan Jabatan Antirisikannya, Vitaliy Nayda berkata, beliau mempunyai bukti bergambar menunjukkan dua sistem peluru berpandu Buk-M1 dari Ukraine menyeberang ke Rusia pada jam 2 pagi (waktu Ukraine) pada 18 Julai, iaitu sehari selepas MH17 ditembak.

Menurut Nayda, tiga Buk-M1 buatan Rusia ditempatkan di wilayah Ukraine yang dikawal kumpulan pemisah ketika pesawat MH17 terhempas.

p/s: Temberang ja US nih...kalo mcm tu kenapa MH370 Tak boleh kesan?

__._,_.___

Posted by: evaraed@gmail.com
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (2)

Yahoo Groups
Did you know?
Accepting invites and joining Groups

Yahoo Groups
Control your view and sort preferences per Yahoo Group
You can now control your default Sort & View Preferences for Conversations, Photos and Files in the membership settings page.

" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment