Thursday, July 24, 2014

RG2011... Fw: Pekerja Di Pecat Tapi Polisi Jahat Itu Siapa Yang Buat?

 



Pekerja Di Pecat Tapi Polisi Jahat Itu Siapa Yang Buat? Hospital Swasta Tolong Jawab.

telokbakong.blogspot
amenoworld.net

Ewah ewah ewahhhhhhh

Sedapnya nak perbodohkan orang. Geng2 kapitalis neh ingat kita neh miskin kita neh layak diperbodohkan ke? Staff hospital takan berkeras tuntut jaminan kalau itu bukan sebahagian dari polisi hospital swasta. Yang buat polisi tue sapa?

Apa ceritanya weh?

Bagi yang blur2 boleh baca first episode kat sini.

Dan baca episode pertama berikut kat bawah ialah tindakan susulan yang diambil ke atas kakitangan tersebut.

Sibu: Seorang operator wanita kaunter pertanyaan di sebuah hospital swasta di Jalan Pedada, di sini, yang didakwa bersikap biadap terhadap seorang lelaki ketika meminta bantuan merawat tiga beranak yang cedera dalam kemalangan Isnin lalu, sudah dipecat.

Wanita berusia lingkungan 20-an itu dipecat berikutan kisah memalukan itu tersebar luas dan menjadi 'viral' dalam Facebook, menyebabkan ramai mengutuk dan mencaci kisah hospital berkenaan.

Jurucakap hospital swasta ketika dihubungi sebentar tadi berkata, operator wanita terbabit dipecat kerana tindakan dilakukan amat memalukan.

"Tindakan ini adalah terbaik untuk mengelak kejadian sama berulang. Kami amat kesal dengan perkara seperti ini," katanya.

Kejadian berlaku pada jam 5 petang itu menyebabkan tiga sekeluarga parah selepas dirempuh pacuan empat roda jenis Land Cruiser sebelum pemandunya melarikan diri, meninggalkan mangsa bergelimpangan atas jalan raya.

Ketiga-tiga mangsa berusia tiga tahun, 17 tahun dan 61 tahun dilaporkan tidak sedarkan diri akibat parah sebelum seorang lelaki menghubungi hopsital berkenaan meminta menghantar ambulans ke tempat kejadian.

Bagaimanapun, apabila operator bertugas menyambut panggilan ketika itu, dia menjawab,: "Jika ambulans pergi ambil, siapa yang nak (mahu) bayar bil nanti?.

Melihat keadaan itu orang ramai tidak puas hati terus ke kauntar pertanyaan hospital swasta terbabit untuk meminta bantuan agar menyelamatkan tiga mangsa langgar lari itu.

Namun jawapannya tetap sama dan enggan menghulurkan bantuan kerana mahu mendapat jaminan seseorang untuk mahu membayar segala kos itu. -HM-

Korang percaya ke yang staff biasa ada kuasa nak minta jaminan apa semua kalau ia bukan sebahagian dari amalan aka polisi perniagaan dorang?

Korang percaya ke pada hospital tersebut?

Kalau korang percaya memang sah2 korang bodoh. Yang buat polisi tue mereka, alih2 mereka pecat kakitangan mereka pula.

Dasar kapitalis penindas. Dah buat salah taknak mengaku. Balik2 pekerja gak kena tanggung akibat dan persepsi buruk.

Apa ke lannnnnnn***...

Tapi kannnn betul ke kena pecat? Kee wayang je beb?

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Kbai.
 
 
 

Orang Miskin Boleh Pergi Mampos - Hospital Swasta.

 
amenoworld.net
sozcyili.blogspot.
Kepala hotak Nurul Asyikin

Lihat gambar ;


Apa yang berlaku?

Kemalangan. 

Dan apa isunya?

Baca ;


Seorang lelaki yang dikenali sebagai Thomas Loh meluahkan rasa kesalnya terhadap sebuah hospital swasta yang memilih kasih dalam menerima pesakit. Thomas Loh berkata, satu kemalangan motosikal telah berlaku di Jalan Pedada, Sibu. Kemalangan itu membabitkan tiga beranak , kata Loh lagi menerusi laman Facebook Sarawak Update.

Dalam kejadian itu, dia pergi ke sebuah hospital swasta yang terdekat untuk memaklumkan kejadian. Malangnya, jururawat yang bertugas menolak pesakit-pesakit terbabit dengan alasan, takut jika tiada siapa yang nak bayar bil ketiga-tiga mangsa.

Jururawat tersebut juga berkata, jika kes seperti itu, hospital kerajaanlah yang patut bertanggungjawab.

Dalam laporan itu, Thomas mengecam perbuatan hospital swasta terbabit kerana mementingkan wang daripada keselamatan pesakit. Kalau nak duit sangat baik tak payah bukak hospital.

Tue dia.

Polisi bangang ini diwarisi dari sistem kapitalis. No money no education. No money no safety. No money no treatment. Ini gila babik punya polisi. Duit comes first. Walau babitkan nyawa orang. Ahhh geram betul aku baca.

Rujukan :  sini
 

Comments

apabila wang ringgit diletak lebih atas dari nilai kemanusiaan

__._,_.___

Posted by: "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)

Yahoo Groups
Did you Know?
Learn about attachment settings in your groups.

" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment