Thursday, July 17, 2014

RG2011... Fw: Dipanggil Ke Rahmatullah Tatkala Sedang Bertadarus

 



Adik Ini Dipanggil Ke Rahmatullah Tatkala Sedang Bertadarus

greenboc.blogspot

Alor Setar: Seorang pelajar tingkatan dua Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Kedah (SMKAK), Mergong di sini meninggal dunia ketika bertadarus al-Quran di sekolah itu bersama pelajar lain pagi Rabu.

Mangsa Ku Mohammad Iqbal Ku Md Akhir, 14, dari Kampung Alor Buluh, Lorong Liku, Jalan Datuk Kumbar di sini meninggal dunia 7.35 pagi dalam surau sekolah itu.

Penolong Kanan Kokurikulum SMKAK Johari Jaafar berkata Mohammad Iqbal sedang bertadarus al-Quran bersama pelajar lain dan tiba-tiba rebah serta tidak sedarkan diri.

"Sekolah menghubungi ambulans untuk memeriksa Mohammad Iqbal dan disahkan oleh kakitangan perubatan bertugas yang dia telah meninggal dunia," katanya ketika dihubungi di sini.

Johari berkata tadarus al-Quran merupakan rutin harian pelajar sekolah itu sempena bulan Ramadan sebelum memulakan sesi pembelajaran seperti biasa.

Abang mangsa, Ku Muhammad Luqman, 22, berkata pihak sekolah menghubungi ayahnya Ku Md Akhir Ku Hamid, 49, memaklumkan perkara itu 7.50 pagi tadi sebelum ibunya Fatimah Ahmad, 51, pergi ke sekolah untuk melihat keadaan adiknya.

Katanya jenazah adik bongsu daripada lima beradik itu akan dikebumikan di tanah perkuburan Islam Kampung Gelam di sini selepas solat Asar.

Jenazah mangsa sebelum itu dibawa ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di sini untuk bedah siasat sebelum dituntut anggota keluarga.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Setar ACP Adzaman Mohd Jan mengesahkan menerima laporan kejadian itu dan masih menunggu laporan bedah siasat.

Pengarah HSB Datuk Dr Juita Ghazalie berkata pihaknya masih menunggu keputusan ujian makmal untuk mengenal pasti punca kematian. -mstar

ULASAN GB

Kau beruntung sangat adikku Iqbal... mati di di dalam keadaan khusnul-khatimah..

Kita semua ini... belum tentu pengakhiran hayat kita entah bagaimana... Allah Allah Allah...
 
Anonymous said...

Semoga rohnya dicucuri rahmat.

Ini bererti hilangnya seorang insan mungkin mampu memberi bimbangkan agama kepada masyarakat di masa hadapan kelak.

Jadi hargai tokoh ulama selagi diaorang masih hidup. (tidak termasuk ulama UMNO dan ustaz UMNO)

Anonymous said...

pihak sekolah kena lakukan post mortem. mungkin jadual murid2 ini terlampau ketat di bulan puasa. takziah kpd keluarga adik ku mohd iqbal.

Anonymous said...

sebetulnya, jadual pada bulan puasalah yang paling tak padat sepanjang tahun . ^_^

__._,_.___

Posted by: "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)

Yahoo Groups
Control your view and sort preferences per Yahoo Group
You can now control your default Sort & View Preferences for Conversations, Photos and Files in the membership settings page.

" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment