Thursday, July 17, 2014

RG2011... Fw: MAJLIS BERBUKA PUASA AMALKAN SISTEM KASTA?

 



BENARKAH MAJLIS BERBUKA PUASA DI SETENGAH MASJID ELIT KUALA LUMPUR AMALKAN SISTEM KASTA?????

omakkau.blogspot
 
Di sesetengah masjid elit di Kuala Lumpur, terdapat sistem kasta di dalam berbuka. Ada hidangan untuk golongan elit yang kaya dan ajk masjid. Rakyat jelata tidak boleh hampir dan jika ada yang cuba dekati akan dihalau...

Malang lagi para asatizah dan imam yang juga turut bersama di meja Dato, Dato Seri, Tan Sri, Pak Ungku dan bagai title dan pangkat itu pun meredhai sistem jahiliyah tersebut.


Nampak gayanya ruh Ramadan itu tiada kesannya di jiwa penyombong dan bongkak. Ramadan tidak berupaya menjadikan mereka Muslim sejati seumpama Nabi Muhammad dan sahabat sahabat yang walaupun ada yang kaya tetapi tidak malu duduk bersama golongan miskin dan ahli Suffah yang fakir.


Kisah Benar: Anak buah saya dihalau dari menghampiri meja golongan elit sewaktu berbuka puasa di masjid Taqwa, TTDI, KL. Harap asatizah yang mengajar di masjid tersebut dapat mentarbiyyah ajk-ajk dan orang-orang kaya masjid tersebut agar menghayati sifat TAQWA dan kesamarataan yang Islam anjurkan. Janganlah mereka rosakkan amalan berpuasa dengan keegoan dan kesombongan pangkat, harta dan gelaran.
 

__._,_.___

Posted by: "-:eSpAcE9808:-" <rienacom@yahoo.com.sg>
Reply via web post Reply to sender Reply to group Start a New Topic Messages in this topic (1)

Yahoo Groups
Control your view and sort preferences per Yahoo Group
You can now control your default Sort & View Preferences for Conversations, Photos and Files in the membership settings page.

" Minuman para Anbia :  http://higoat-2009.blogspot.com/"

" Anda masih mencari jodoh? Lawati http://www.myjodoh.net"

" Kertas Soalan Ramalan Matematik 2010 :  http://maths-catch.com/exam"

" Kedai Maya : http://halawahenterprise.blogspot.com/"

" Blog Sahabat RG : http://azwandengkil.blogspot.com"

Terima kasih kerana sudi bersama kami. Untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang ReSpeKs Group, sila ke : http://respeks-group.blogspot.com.
Segala email yang tersiar melalui Respeks Group adalah tanggungjawab penulis asal email. Owner atau moderator tidak bertanggungjawab ke atas setiap email yang disiarkan dan sebarang dakwa dakwi tiada kena mengena dengan moderator group.


.

__,_._,___

No comments:

Post a Comment